Anonym (pinsamt) skrev 2015-03-27 03:51:36 följande:
Ok, det verkar som att man ska akta sig för Academic work, men jag har ännu inte blivit intresserad av något hos dom. Jag har tappat sugen lite, för allt verkar så oseriöst. De arbetsgivare som annonserar själva verkar känna sig tvingade att nämna i annonsen att de inte önskar bli kontaktade av rekryteringsfirmor. Ibland ser jag att olika företag annonserar ut samma tjänst, och ibland annonserar de om och om igen. Jag har dessutom redan jobb, och när jag sökte en tjänst ringde flera rekryterare på samma ansökan. Jag kan inte sitta och snacka med dom på arbetstid hur som helst och när som helst.
Hahahaha, ja tyvärr har det blivit så här i banan-landet. Hela arbetsmarknaden är oseriös.
Bara massor med bemanningsföretag till skit-tjänster. Det är rena snömoset just nu.
Sedan
vilka tjänster det finns. Det är eventpersonal, gatuförsäljare, reklamtelefonister, eller något helt galet som bastusittare på timpeng. Så på Arbetsförmedlingen finns runt ca 1200 jobb i min kommun (Malmö) registrerade, cirka hälften är deltid. Det finns runt 100.000 arbetslösa i Malmö, varav 65.000 på pappret, medan ca 35.000 är dold.