Har du gått över blockgränserna vid något val när du röstat?
Eller håller du dig inom samma block eller t o m inom samma parti?
Eller håller du dig inom samma block eller t o m inom samma parti?
Och vänsterns liknande fungeringar är....? Måste också vara klar högerpolitik om det är så. För att svara på frågan så självklart har jag röstat över partigränserna.
Alliansens politik liknar i mångt och mycket hur sossarna var på 60-70 talet. Moderaterna är ju nya arbetarpartiet som det så fint heter.
SD har i vilket fall som helst ingen högerpolitik.
Tal om nationen och traditionella? könsroller är konservativt, resten av deras politik för ökad välfärd osv är vänster. Med andra ord konservativ vänster.
Ekonomisk mitten och Politisk vänster = Extremsossar
Skulle jag inte säga, finns inget i SD's valprogram som skulle indikera att det är ett högerparti. Men för dig som verkar ligga långt till vänster om vänsterpartiet så kan dom säkert verka som ett högerparti.
Nej. Är ganska ung och har bara hunnit med att rösta i två val. Röstade Mp i båda två. Hade det blivit omval hade jag däremot övervägt att rösta centern.
Jag var också ung och naiv och röstade på MP. Till skillnad från dig kom jag på bättre tankar redan till mitt andra val. =)
jaså minsann...
vilka politiker är det du utfrågar?
Lite udda att påstå sig vara varken höger eller vänster men ändå rösta så långt åt vänster som det bara går.
ALLA partier är för valfrihet och rättvisa om du frågar dom, det ändrar väl inte på det faktum att vänsterpartiet är ett vänsterparti?
Man skulle ju faktiskt kunna påstå att det nästan hörs på namnet. ;)
Sen verkar det finnas vitt skilda definition av valfrihet och rättvisa mellan partierna och dom som röstar på dom, men det är en annan diskussion.
Kan faktiskt ångra min röst lite såhär i efterhand. Vid första valet kändes det helt rätt, vid andra inte alls lika självklart och med facit i hand hade jag nog röstat annorlunda.
Men men, rösten är lagd och så är det med det. Får se vid nästa val om jag kommer på "bättre tankar". :)