• mammatill3underbara

Sparka på katten så försvinner den!!!!

Kan inte tro att jag faktiskt läste detta imorse! En polisgris ska alltså ha sagt till en man som ringde och sa att han hittat en herrelös katt och ville lämna in den, då fick han till svar först av en att han skulle hälla vatten på den så försvinner den! Sen fick han prata med en annan som då sa att han skulle sparka på katten så den försvann och skulle den ändå komma tillbaka så skulle han sparka hårdare!!! 

Vad är det för jävla land vi lever i??? Jag blir för fan mörkrädd!

Här finns annonsen:
    www.expressen.se/gt/polisens-rad-sparka-pa-hemlosa-katten/

• Svar på tråden Sparka på katten så försvinner den!!!!
  • Anonym (fy)

Usch vad hemskt, kan testa att sparka på honom och se om han försvinner istället. Annars är det bara att sparka hårdare..

• Pescetarian

Sparka = fel

Vatten = effektivt

• mammatill3underbara
    Pescetarian skrev 2015-03-19 15:47:03 följande:

Sparka = fel

Vatten = effektivt

Självklart är vatten effektivt. Hellre det än att sparka på dem!
  • mammatill3underbara
    Anonym (fy) skrev 2015-03-19 15:44:06 följande:

Usch vad hemskt, kan testa att sparka på honom och se om han försvinner istället. Annars är det bara att sparka hårdare..

Håller fullständigt med!
  • Anonym (Mor)

Vissa individer avskyr katter. Oftast är det män enligt min erfarenhet. På många orter finns det katthem som tar sig an hemlösa kissekatter. 

• Jorunn2

Det låter ju helt sinnesjukt..? Samtidigt förstår jag att polisen, som är så överbelastad nu, har annat att göra än att ta hand om herrelösa katter...

• Anonym (Mor)
    Jorunn2 skrev 2015-03-19 17:47:45 följande:

Det låter ju helt sinnesjukt..? Samtidigt förstår jag att polisen, som är så överbelastad nu, har annat att göra än att ta hand om herrelösa katter...

Är polisen "överbelastad" nu? Med vad?
  • Jorunn2
    mammatill3underbara skrev 2015-03-19 21:54:43 följande:
    Det spelar väl ingen roll! Står det på deras hemsida att dom tar emot hemlösa katter så ska dom ju göra det! Annars får dom ta bort det från hemsidan!!!
    Var står det? Det normala är att man tar en hemlös katt till ett katthem. Om man inte vill ta hand om den själv eller ta den till en veterinär för skonsam avlivning.
  • Anonym (Mor)
    Jorunn2 skrev 2015-03-19 22:09:02 följande:
    Var står det? Det normala är att man tar en hemlös katt till ett katthem. Om man inte vill ta hand om den själv eller ta den till en veterinär för skonsam avlivning.
    Man kan ju försöka föreställa sig att det är en lite söt pudel istf en katt så blir man genast mer rädd om den?
  • Jorunn2
    Anonym (Mor) skrev 2015-03-20 06:20:03 följande:
    Man kan ju försöka föreställa sig att det är en lite söt pudel istf en katt så blir man genast mer rädd om den?
    Va? Jag älskar katter, men jag fattar att polisen inte kan prioritera katter när de inte hinner med att skydda människor...
  • Anonym (Mor)
    Jorunn2 skrev 2015-03-20 08:01:14 följande:
    Va? Jag älskar katter, men jag fattar att polisen inte kan prioritera katter när de inte hinner med att skydda människor...
    Man skulle ju känna tänka sig att det fanns en sorts poliser som ingriper när det är skottlossning och en annan sort som har hand om småbrott, bortsprungna hundar och upphittade hemlösa djur? De som ingriper när kulorna viner runt öronen måste väl vara specialutbildade styrkor?
  • Jorunn2
    Anonym (Mor) skrev 2015-03-20 08:11:09 följande:
    Man skulle ju känna tänka sig att det fanns en sorts poliser som ingriper när det är skottlossning och en annan sort som har hand om småbrott, bortsprungna hundar och upphittade hemlösa djur? De som ingriper när kulorna viner runt öronen måste väl vara specialutbildade styrkor?
    Absolut, men sedan är det ju allt spaningsarbete också. Och vanligt patrullerande - att vara synliga i bostadsområden, förorter och centrum, som en preventiv effekt. 

Men visst skulle det behövas många fler poliser överlag!
  • Anonym (Mor)
    Jorunn2 skrev 2015-03-20 09:16:46 följande:
    Absolut, men sedan är det ju allt spaningsarbete också. Och vanligt patrullerande - att vara synliga i bostadsområden, förorter och centrum, som en preventiv effekt. 

Men visst skulle det behövas många fler poliser överlag!
    Patrullerande Polis i bostadsområden och i centrum? Det måste vara ngt som förekommer i och kring riktigt stora städer. Här i Västernorrland patrulleras ingenting men det kan ju iofs också hända att här får man inte rådet av Polisen att sparka hittekatter åt helvete? (typ)
Svar på tråden Sparka på katten så försvinner den!!!!