Blivit indragen som styrelsemedlem i en föreningen - Som jag egentligen inte borde fortsätta som medlem
Hej!
Jag skall arbeta som skådespelare i helgen. Och kommer åka redan imorgon.De andra kollegorna kommer övermorgon, vilket jag också skulle göra. Men i och med att jag blev styrelsemedlem hux flux, så åker jag imorgon för att vara med i ett möte. .
Lite smått frustration och sorgsenhet i mig, samt ångest.
Det var såhär - Den ansvarige kontaktade mig, då han bara behövde en person till ett möte. Han behövde bara en person för att kunna få 50.000 kr. Eller lättare sagt, föreningen skulle få det. Det var vad han sade. Samt att man kan inte ha en förening, utan man måste vara ett visst antal styrelsemedlemmar för att föreningen skall fungera och hållas vid liv.
Okej . . .Jag är naiv, men visst. Jag tackar ja. Personen har ju trots allt blivit min ''vän'', och dessutom skall jag vara skådespelare, så det gäller bara att hålla huvudet högt, och inte vara en person som tackar nej till något erbjudande som går smidigt och snabbt.
Så bara en möte. Visst, visst, jag tackar ja. Lite skeptisk dock, för det kändes lite lustigt, men som sagt. Naiviteten tog över.
Och ja, det vart som jag misstänkte. Igår vart det konflikt, det vart meddelanden fram & tillbaks. Efter att han sa att han måste låna pengar till föreningen. Men om JAG exempelvis lånar pengar, till föreningen så behöver inte jag betala lånet utan det sköter föreningen. Otroligt lustigt . .
Jag sa att jag varken vill eller kan låna pengar. Jag kan inte heller betala något lån, jag kan inte och vill inte.
Då vart han helt upp i varv och menar att jag inte ställer upp och är en seriös medlem. Jag skrev till honom vad han och mitt överenskommelse var, och det var just det som jag skrev. Att jag skulle bara vara medlem på grund av mötet. Och överenskommelsen var att jag inte skulle betala ett smack. Jag förlorar ingenting på det. Det enda som jag förlorar är fyra dagar av mina studier. Fast det löser sig, det fixas sig. Jag gillar inte det särskilt mycket, men jag väljer skådespelarjobb än att vara aktiv på kursen i fyra dagar. Fyra dagar gör ju ändå inget. Jag studerar teater, förresten.
Nåväl, jag känner en oro för imorgon. För denna man har sagt till en annan styrelsemedlem, och han menade att hon vart besviken på mig som inte är seriös. Jag är väldigt säker på att han formulerade om det hela, och ''dölj'' en massa ord, så som överenskommelsen mellan han och mitt.
Det som känns otroligt jobbigt är ju det här med att jag inte ens träffat ansikten så blir jag skurken och under mötet kommer det förmodligen tas upp det här. Jag undrar ja, om jag verkligen vågar vad denna man har sagt och hur han dessutom agerade. Och vad hans och mitt överenskommelse var. Det känns så otroligt fel att riskera med en massa konflikt innan jag ens skall uppträda.
Men jag kommer nog öppna käften i alla fall.
Jag tycker bara att det är segt att jag har fått en uppgift, som jag måste erkänna med skammen i kroppen att jag inte gjort. För att jag hade i tankarna om att jag endast var tillfällig medlem för att vara med på mötet.
Men visst, jag ser ju det som mitt fel också. .
*Suck*
Vad tycker ni om detta?
Jag drömmer om skådespelare, men jag vill ju gärna inte sabba några goda kontakter. Hur skall detta bli. Skall jag fortsätta som styrelsemedlem i förhoppningen av att desssa människor kanske återigen gör något sådan här föreställning som jag kan vara med på. För till nästa gång, kanske de säger, ''Nej, ta inte med honom. Han kan inte arbeta och tar inte saker på allvar''.
Jag tar absolut saker på allvar. Och jag skulle ju inte tackat ja till erbjudandet av mötet om jag inte brydde mig om att hjälpa till . ..
Jag vet inte. Känns som om det är mitt fel men samtidigt inte.
Så därför skrev jag av mig. För att se vad ni tycker och tänker om detta.