• Svar på tråden Spanienflyg kraschat, vad åker vi i?
  • Intuitiv
    kontrollant skrev 2015-04-06 13:44:23 följande:
    Vad är det för "kontrollant" det är fel på,  och som ska straffas? För det är väl inte mig du menar? Skrattande

Felet var ju att läkarna hade tystnadsplikt enligt lag, och därmed inte fick rapportera till flygbolaget.

Såg förresten att de två andra flygrädda riskbedömarna hade blivit avstängda...

Blev du glad då att flygrädda är avstängda?

Väldigt många och desto fler är flygrädda nu. 
  • Förtryckt
    Intuitiv skrev 2015-04-06 23:05:51 följande:

Va?? Kan du förklara vad sjutton du babblar om. Tror ingen förstår dig, faktiskt.

Vilka är flygrädda?

Varför skulle de vara flera nu?

Varför skulle de bli avstängda? Och av vilka?
    ---
  • kontrollant
    Intuitiv skrev 2015-04-06 23:05:51 följande:

Det lustiga var ju att de avstängda riskbedömarna hade exakt samma skrivsätt och formuleringar som du själv.

De som är flygrädda bör söka psykologhjälp för behandling av det.
  • Intuitiv
    Förtryckt skrev 2015-04-07 09:34:27 följande:
    Va?? Kan du förklara vad sjutton du babblar om. Tror ingen förstår dig, faktiskt.
    Vilka är flygrädda?
    Varför skulle de vara flera nu?
    Varför skulle de bli avstängda? Och av vilka?
    Det var svar till en kontrollant.

Jättemånga, speciellt nu.

Vet ej, kanske är en kontrollant för mkt.
  • Förtryckt
    Intuitiv skrev 2015-04-07 15:08:29 följande:
    Det var svar till en kontrollant.

Jättemånga, speciellt nu.

Vet ej, kanske är en kontrollant för mkt.
    Om du menar avstängda från detta forum så stämmer det iaf INTE. "jättemånga" är barnsligt resonerande. Fattar inte riktigt vad folk mumlar om, här får man PM om att den och den är konstig på olika sätt fast det lika gärna verkar tvärt om.
    ---
  • Intuitiv
    kontrollant skrev 2015-04-07 10:18:33 följande:
    Det lustiga var ju att de avstängda riskbedömarna hade exakt samma skrivsätt och formuleringar som du själv.

De som är flygrädda bör söka psykologhjälp för behandling av det.
    Det tror jag inte men du tycker det är lustigt.

De som vill flyga mindre efter senaste massmordet ska alltså söka psykolog?

Jag ser många rädda i planen men dom flyger ändå.
  • Intuitiv
    Intuitiv skrev 2015-04-06 23:04:04 följande:
    Ett skämt nu att alla plan har ett fel, emot terrorister men inte piloter.
    Airbus 350 är mer datastyrt än Boeing 737.

Alla bolag har kontroller givetvis, ex. SAS har interna anonyma och hos GW/LH har något brustit. De hade behövt en intuitiv när en kontrollant brustit.
    En kontrollant tappade målföret?
  • Förtryckt
    Intuitiv skrev 2015-04-07 15:37:54 följande:
    Det tror jag inte men du tycker det är lustigt.

De som vill flyga mindre efter senaste massmordet ska alltså söka psykolog?

Jag ser många rädda i planen men dom flyger ändå.
    När flög du sist?
    ---
  • Intuitiv
    Förtryckt skrev 2015-04-07 15:51:52 följande:
    När flög du sist?
    Några dagar sedan då Ester intill var rädd, det är oftast tjejer.. Och du?
  • Förtryckt
    Intuitiv skrev 2015-04-07 16:13:04 följande:
    Några dagar sedan då Ester intill var rädd, det är oftast tjejer.. Och du?
    Hörru, jag beklagar att tanten bredvid dig var rädd. Men oftast är folk inte flygrädda. Kanske dagen efter kraschen att folk var rädda. Men det är en orimlig rädsla egentligen.
    Jag? jo jag flyger några gånger per år. Tar tåget ibland också.
    ---
  • kontrollant
    Intuitiv skrev 2015-04-06 23:04:04 följande:
    Ett skämt nu att alla plan har ett fel, emot terrorister men inte piloter.
    Airbus 350 är mer datastyrt än Boeing 737.

Alla bolag har kontroller givetvis, ex. SAS har interna anonyma och hos GW/LH har något brustit. De hade behövt en intuitiv när en kontrollant brustit.
    Airbus 350? Det var en Airbus A320 som slog i backen.

Boeing har ju mer "datastyrning" (fly-by-wire) i sina nyare plan, och som riskbedömare vill du väl
    heller inte flyga i  "för gamla plan"? Så snart har du som flygrädd inget annat val än psykologhjälp.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire
    http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_Next_Generation

Syftet med fly-by-wire är att förhindra den i särklass vanligaste orsaken till flygkrascher, "pilot error",
    dvs att piloten flugit planet fel. Detta är orsaken till ca 70 % av alla flygolyckor med dödlig utgång.

Naturligtvis har alla flygbolag kontrollfunktioner,  jag undrade bara - lite raljant - över din
    fixering vid "kontrollanter" och att dessa ska straffas. Skrattande
  • Intuitiv
    Förtryckt skrev 2015-04-07 16:40:23 följande:
    Hörru, jag beklagar att tanten bredvid dig var rädd. Men oftast är folk inte flygrädda. Kanske dagen efter kraschen att folk var rädda. Men det är en orimlig rädsla egentligen.
    Jag? jo jag flyger några gånger per år. Tar tåget ibland också.
    Ester hade just fyllt 11 år och lite rädsla är bättre än att vara orädd. Det är lågrisk men med fatal utgång för det mesta i total maktlöshet och skräck. Tåg bör ha bälten som vi fått i bussarna. 
    Vi åker taxi, egen bil och flyg. Flyget känns säkrare än när honan kör bilen.

Lågpris kan få ett högt pris i liv.
  • Intuitiv
    kontrollant skrev 2015-04-07 18:06:37 följande:
    Airbus 350? Det var en Airbus A320 som slog i backen.

Boeing har ju mer "datastyrning" (fly-by-wire) i sina nyare plan, och som riskbedömare vill du väl
    heller inte flyga i  "för gamla plan"? Så snart har du som flygrädd inget annat val än psykologhjälp.

sv.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire
    en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_Next_Generat...

Syftet med fly-by-wire är att förhindra den i särklass vanligaste orsaken till flygkrascher, "pilot error",
    dvs att piloten flugit planet fel. Detta är orsaken till ca 70 % av alla flygolyckor med dödlig utgång.

Naturligtvis har alla flygbolag kontrollfunktioner,  jag undrade bara - lite raljant - över din
    fixering vid "kontrollanter" och att dessa ska straffas. Skrattande
    Kontrollanter har sina brister uppenbarligen och Airbus är ökänt för att leva sitt eget liv så det kan gå illa. Denna tråds fråga var därför vad vi flyger i till Spanien och är utredd.
  • kontrollant
    Intuitiv skrev 2015-04-07 20:26:27 följande:
    Kontrollanter har sina brister uppenbarligen och Airbus är ökänt för att leva sitt eget liv så det kan gå illa. Denna tråds fråga var därför vad vi flyger i till Spanien och är utredd.
    Jag förstår att du vill avsluta diskussionen nu, eftersom du uppenbarligen är ovillig att ta till dig fakta.

Ta kontakt med en psykolog som kan hjälpa dig med både flygrädslan och fixeringen vid "kontrollanter".
  • Intuitiv
    kontrollant skrev 2015-04-07 20:38:54 följande:
    Jag förstår att du vill avsluta diskussionen nu, eftersom du uppenbarligen är ovillig att ta till dig fakta.

Ta kontakt med en psykolog som kan hjälpa dig med både flygrädslan och fixeringen vid "kontrollanter".
    Initialt tittades efter konstruktionsfel då piloter skrev att dessa var svåra att flyga och lett till haverier, vi kan se i din länk du kanske inte hunnit kontrollera som kontrollant, det är din beteckning, inte min. Det kanske en psykolog kan hjälpa dig med. 

Jag flög ungefär där Lubitz landade, för några dagar sedan så speciellt flygrädd är jag inte, då hade jag stannat hemma. 

Att dina kolleger misslyckats är inte mitt fel. 
  • kontrollant
    Intuitiv skrev 2015-04-10 00:22:10 följande:
    Försök att hålla dig till ämnet istället för att trolla då bara anställda kan se IP-nummer och typ ditt trollande brukar grunda sig i politik eller abnormalitet. 
    Naturligtvis hör det till ämnet att du är flygrädd, och dessutom tvångsmässigt sprider dina vanförställningar via multipla konton. Där kan man möjligen prata om abnormalitet.
  • Förtryckt

Den här tråden påminner mig lite om matdagboken. Där finns det en antagligen inte helt frisk människa som lägger upp en jävla massa konstiga påståenden hela tiden, kring mat, väldigt hypokondriskt anser jag. När någon ifrågasätter hen så säger hen "javisst ja, jag menade si eller så".

Hen irriterar sig på varför t ex står det inte exakt vad en kopp te innehåller, istället för att det står "svart te, apelsinskal, aromer" etc på själva påsen.

"I haven't got time for this Mickey Mouse bullshit!"
  • Twist
    kontrollant skrev 2015-04-10 09:50:47 följande:
    Naturligtvis hör det till ämnet att du är flygrädd, och dessutom tvångsmässigt sprider dina vanförställningar via multipla konton. Där kan man möjligen prata om abnormalitet.
    Ämnet står högst upp som innan man visste om Lubitz, en hel värld väntade då på orsaken du kanske missade upptagen av dina kontroller. Att han landade hårt är högst sannolikt ingen vanföreställning, sannolikheten för det var ingen innan men efter steg det till 100% ungefär. Lite rädsla bör alla bära normalt. Redan flygrädda blev givetvis mer efter Lubitz och många nya tillkom. Frågan är hur många då flygexperter även nämner faran med lågprisbolag.

Att en "kontrollant" e.u. går OT sedan länge är abnormalt.
Svar på tråden Spanienflyg kraschat, vad åker vi i?