• Alexi

Till moderatorerna med flera på familjeliv!

Finns det något sätt att slippa se rubrikerna på alla trådar i ämnet sex bland de övriga trådarna?

Vi är många som stör oss på att det är enorma mängder trådar på forumet som handlar om analsex mm och det är äckligt och grovt att få upp hrla tiden när man surfar runt bland senaste inläggen.

Någon skrev att på andra forum hamnar inte sex-trådar bland övriga ämnen utan syns endast i sex-delen av forumet. Skulle det vara möjligt på Familjeliv?

Kan man anmäla trådar som har äckliga/stötande rubriker?

• Svar på tråden Till moderatorerna med flera på familjeliv!
  • Aikido
    Alexi skrev 2015-03-31 07:06:03 följande:
    Inte hjälpte det en anmäla en tråd tydligen, för jag fick mail om att den inte ledde till någon åtgärd.

Den där funktionen med stjärnan kände jag inte till. Frågan är om de inställningarna följer med även till mobilen och appen om jag gör dem på datorn?
    Var det en gammal eller ny tråd du anmälde?

En del av de gamla trådarna kan ju ha varit vettiga tills något av rumptrollen bumpade den.

Maila tillbaka till supporten och fråga varför den inte togs bort om du undrar.
  • Alexi

Men jag läser inte innehållet, jag bara klagade på rubriken.

Och detvar en gammal tråd.

• Aikido
    Alexi skrev 2015-03-31 07:58:43 följande:
    Men jag läser inte innehållet, jag bara klagade på rubriken.

Och detvar en gammal tråd.
    I de gamla trådarna är det nog bättre du bara anmäler rumptrollens bumpinlägg om du orkar. I de nya tramstrådarna kan du testa att anmäla själva trådstarten.
  • Alexi

Men bumpinläggen kanske bara bumpar, de behöver ju inte ens handla om ämnet? Och jag vill ju slippa läsa trådarnas innehåll...

Vad ska jag ange för skäl till anmälning av nya trådar då?

• Sweet Sofia
    Alexi skrev 2015-03-31 08:43:03 följande:

Men bumpinläggen kanske bara bumpar, de behöver ju inte ens handla om ämnet? Och jag vill ju slippa läsa trådarnas innehåll...

Du vill slippa läsa trådarnas innehåll. Men läs inte trådarna då. Det är ju knappast någon som tvingar dig att läsa trådar du inte vill läsa. Eller?!
  • Fjäril Vingad
    lövet2 skrev 2015-03-30 00:28:44 följande:

Jag har slutat att ha i gång FL när 10-åringen är närvarande, för hon läser rubrikerna högt när hon går förbi datorn. Naturligtvis undrar hon vad jag läser för äckliga saker.
    Min fundering är om ägarna av FL verkligen vill att FL ska bli känd som inne-sajten för perversa sexfrågor?

Låt oss inse att det finns ett Sex- och samlevnadsforum här och att många personer har frågor de vill ta upp som de kanske inte kan ta upp någonstans.

Om det är perverst eller inte kan väl diskuteras, men faktum kvarstår ju att folk sysslar med olika saker och så länge man inte bryter några lagar så kanske man ska låta folk få fråga det de behöver fråga om.

Jag är oftast inte intresserad av alla frågor i den delen av forumet heller även om jag figurerar där, men de jag inte är intresserad av scrollar jag bara förbi helt enkelt. 
  • Alexi
    Sweet Sofia skrev 2015-03-31 10:17:55 följande:

Du vill slippa läsa trådarnas innehåll. Men läs inte trådarna då. Det är ju knappast någon som tvingar dig att läsa trådar du inte vill läsa. Eller?!

Om du hade läst hela tråden här så hade du förstått att det är rubrikerna vi diskuterar, inte innehållet i trådarna.
  • Sweet Sofia
    Alexi skrev 2015-03-31 12:18:50 följande:

Om du hade läst hela tråden här så hade du förstått att det är rubrikerna vi diskuterar, inte innehållet i trådarna.

Men läs inte rubrikerna då. Skippa att gå in på senaste inläggen.
  • Aikido
    Alexi skrev 2015-03-31 08:43:03 följande:

Du får nog ta och läsa lite åtminstone för att bilda dig en uppfattning om huruvida tråden är seriös eller ej. Finner du enbart rubriken stötande får du väl skriva det som anledning och se vart det leder. Annars får du väl följa det där med att kryssa i sina intressen och bara visa de ämnen du är intresserad av.
  • Kyrkby

Barn svälter i världen.
    Miljontals människor har inte mat vatten bostad kläder utbildning och lever i en fruktansvärd missär.

Ditt största problem är sexinlägg och sexiga rubriker, kallar det att fokusera på totalt fel saker.
    Vet du inte att sexdriften är den näst starkaste efter törst/hunger för oss människor ?
    Har du ngn gång varit tvungen att gå till sängs hungrig och törstig ??

• Aikido
    Kyrkby skrev 2015-03-31 15:34:47 följande:
    Barn svälter i världen.
    Miljontals människor har inte mat vatten bostad kläder utbildning och lever i en fruktansvärd missär.

Ditt största problem är sexinlägg och sexiga rubriker, kallar det att fokusera på totalt fel saker.
    Vet du inte att sexdriften är den näst starkaste efter törst/hunger för oss människor ?
    Har du ngn gång varit tvungen att gå till sängs hungrig och törstig ??
    Ut och hjälp svältande barn. Sitt inte här och spill tid!
  • Kyrkby
    Aikido skrev 2015-03-31 15:37:00 följande:
    Ut och hjälp svältande barn. Sitt inte här och spill tid!
    Är hungrig, inte ätit på ngr dagar.....
    Ge mig mat, rika människa, så jag kan hjälpa.
  • Alexi
    Amber1975 skrev 2015-03-30 22:28:59 följande:
    Fast nu har ni ju redan en funktion för att ställa in vilka ämnen man vill se. Kanske skulle rekommendera denna för TS?

TS, du kan gå in på "stjärnan" och ställa in vilka ämnen du vill se. Du kan sedan gå till inställningar och välja att visa ämnen efter dina intressen.
    Jag fattar inte, var hittar jag de här inställningarna?
  • Alexi

Fick förtydligande från supporten. Det är tydligen så att jag måste analysera ts lite mer.

"Tråden du har anmält är inte av samma person som har gjort alla andra "rump"-trådar. Därför har vi inte tagit bort tråden."

• Ramborg
    Amber1975 skrev 2015-03-30 22:28:59 följande:

Fast nu har ni ju redan en funktion för att ställa in vilka ämnen man vill se. Kanske skulle rekommendera denna för TS?

TS, du kan gå in på "stjärnan" och ställa in vilka ämnen du vill se. Du kan sedan gå till inställningar och välja att visa ämnen efter dina intressen.

Funkar inte. Jag fyllde i allt utom sexforumet men får ändå se dess rubriker i Senaste och Nyaste.
    42.
  • Amber1975
    Alexi skrev 2015-04-01 08:48:24 följande:

Fick förtydligande från supporten. Det är tydligen så att jag måste analysera ts lite mer.

"Tråden du har anmält är inte av samma person som har gjort alla andra "rump"-trådar. Därför har vi inte tagit bort tråden."

Har du ändrat både i inställningar (kugghjulet) och stjärnan?
Svar på tråden Till moderatorerna med flera på familjeliv!