• Meddelande borttaget
  • Svar på tråden Sosse emot sosse om asylpolitiken
  • Donum

Det har jag sagt länge, och andra med, att SDs invandringspolitik är en total rip-off av gammal "hederlig" S-politik.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (SAP)
    Donum skrev 2015-04-02 06:39:51 följande:

Det har jag sagt länge, och andra med, att SDs invandringspolitik är en total rip-off av gammal "hederlig" S-politik.

Och av M men SD är vassare när de andra glömde 2006 vad de är när man gör upp med MP. De andra börjar vakna men nu är S låsta istället. 
  • Donum
    Anonym (SAP) skrev 2015-04-02 07:12:20 följande:

Och av M men SD är vassare när de andra glömde 2006 vad de är när man gör upp med MP. De andra börjar vakna men nu är S låsta istället. 

SD är inte vassare. De apar efter andras gamla idéer medan de gamla har upptäckt att det inte finns enkla lösningar.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (SAP)
    Donum skrev 2015-04-02 07:18:21 följande:
    SD är inte vassare. De apar efter andras gamla idéer medan de gamla har upptäckt att det inte finns enkla lösningar.
    Att vara vassare än de andra sedan 2006 var inte svårt, S och M var emot alla andra i riksdagen före 2006 tills det blev en allians och MP började bestämma. Nu är alliansen upplöst och S måste bli av med MP, bara att vänta men Batra har väl ett ok med den hon är gift med?
  • Donum
    Anonym (SAP) skrev 2015-04-02 07:33:05 följande:

Att vara vassare än de andra sedan 2006 var inte svårt, S och M var emot alla andra i riksdagen före 2006 tills det blev en allians och MP började bestämma. Nu är alliansen upplöst och S måste bli av med MP, bara att vänta men Batra har väl ett ok med den hon är gift med?

Jag anser inte att SD är vassare utan tvärtom har en simpel politik som inte kräver särskilt mycket hjärnaktivitet alls. Det finns mängder som har testat det de vill tidigare och det har aldrig gett ett positivt långsiktigt resultat. Men man kan ju alltid låtsas att man tillför något nytt och banbrytande och hoppas att ingen fattar det.
  • Anonym (Runa)
    Anonym (SAP) skrev 2015-04-02 07:33:05 följande:
    Du menar att det är ett ok för henne att bära att hon är gift med en man med indiskt ursprung.

Det tycker Runes med. han berättade för mig att i hans fågelholkar ska det bara finnas plats för Svenskar. 

Utom i närområdena, till dessa håller vi på med att bygga 50 + miljarder fågelholkar,  för flyktingarna att bo i. Tycker du att David Batra kan platsa i en sådan holk, eller ska han vara helt utan.

Här är en länk till Runes fågelholksprojekt. Jag tror att han kommer att få Nobels fredspris för den idén.

www.familjeliv.se/forum/thread/75066892-kvallstidningsretorikasylpolitik
  • Gert

Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister. Även om det är en sosse som vill det. Fast Göran Greider vill själv inte ta emot flyktingar i sitt hem, det är statens ansvar tycker han. Han lever inte som han lär, precis som alla andra vänster-liberala journalister och politiker.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (SAP)
    Gert skrev 2015-04-02 21:13:58 följande:

Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister. Även om det är en sosse som vill det. Fast Göran Greider vill själv inte ta emot flyktingar i sitt hem, det är statens ansvar tycker han. Han lever inte som han lär, precis som alla andra vänster-liberala journalister och politiker.

Anders Lindberg i AB verkar värst nu.

Såvitt jag vet bor Greider i en liten lgh på Bråviksvägen i Årsta.

Men ska man slicka röv på MP är livet till skada, då annat än miljön har prioritet.
  • FDFMGA

Det tror jag inte han gör.

Min gissning är att hans åsikter har tolkats av ett sverigedemokratiskt intellekt och det brukar vara detsamma  som att spegla världen i en skrattspegel.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-03 11:06:55 följande:
    Det tror jag inte han gör.

Min gissning är att hans åsikter har tolkats av ett sverigedemokratiskt intellekt och det brukar vara detsamma  som att spegla världen i en skrattspegel.
    Ta tillbaka det där.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-03 15:42:18 följande:
    Ta tillbaka det där.

Varför då?

Inte kan du begära att vanligt folk ska ta sverigedemokraters gråtsnyftande om att alla som vill minska invandringen kallas rasister på allvar.

Det är ju bara griller, man kan mycket väl vilja minska invandringen utan att vara rasist.Att SD ofta kallas rasistiskt beror på att anhängarna så ofta gör sig skyldiga till rasistiska uttalanden - som exempelvis när Åkesson förklarade att det i första hand är flyktingar från muslimska länder som Sverige ska vägra att ta emot.

Jag kunde heller inte höra att Greider påstod att "alla som vill minska invandringen är rasister" - så det han sa hade passerat att sverigedemokratiskt förstånd innan du drog gråtvalsen med titeln "De kallar mig rasist bara för att jag vill minska invandringen"

Den valsen gör sig bäst på dyngstacken.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-03 16:11:54 följande:

Varför då?

Inte kan du begära att vanligt folk ska ta sverigedemokraters gråtsnyftande om att alla som vill minska invandringen kallas rasister på allvar.

Det är ju bara griller, man kan mycket väl vilja minska invandringen utan att vara rasist.Att SD ofta kallas rasistiskt beror på att anhängarna så ofta gör sig skyldiga till rasistiska uttalanden - som exempelvis när Åkesson förklarade att det i första hand är flyktingar från muslimska länder som Sverige ska vägra att ta emot.

Jag kunde heller inte höra att Greider påstod att "alla som vill minska invandringen är rasister" - så det han sa hade passerat att sverigedemokratiskt förstånd innan du drog gråtvalsen med titeln "De kallar mig rasist bara för att jag vill minska invandringen"

Den valsen gör sig bäst på dyngstacken.
    Jo, det är precis vad det är. Greider tycker att sverigedemokraterna och deras politik är rasistiskt. Widar Andersson sa att för stor invandring drar isär samhället (eller något liknande) och att lagom invandring är bäst. Då sa Greider att Widar är sverigedemokrat. Alltså menade Greider att Widar är rasist. Greider och många andra säger inte rakt ut att man är rasist om man vill minska invandringen. I stället säger dom att man är sverigedemokrat, vilket alltså betyder att man är rasist. Att du inte har förstått det än.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-03 16:36:19 följande:
    Jo, det är precis vad det är. Greider tycker att sverigedemokraterna och deras politik är rasistiskt. Widar Andersson sa att för stor invandring drar isär samhället (eller något liknande) och att lagom invandring är bäst. Då sa Greider att Widar är sverigedemokrat. Alltså menade Greider att Widar är rasist. Greider och många andra säger inte rakt ut att man är rasist om man vill minska invandringen. I stället säger dom att man är sverigedemokrat, vilket alltså betyder att man är rasist. Att du inte har förstått det än.
    Men nu silar du ju Greiders uttalanden genom ditt förstånd igen.

Länka gärna till ett uttalande av honom som bekräftar ditt påstående om att "Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister".

Kan du inte belägga ditt påstående "
    Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister" så kan man på goda grunder konstatera att du drattade på ändan när du valsade omkring på dyngstackens toppSkrattande

• Anonym (Runa)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-04-03 20:02:02 följande:

Verkar vara andra sidan som är rasister och ha förståndsproblem då S M och SD ansett nästan detsamma och är en kvalificerad majoritet.

Precis!

Det säger Runes också. Han vill ge oss Svenskar evigt liv och det borde locka mer än några flyktingar hit eller dit.

Vi borde alla vara tacksamma för att Runes skänker av sin visdom till Familjelivet. Runes måste vara det största geni som någonsin funnits.

Runes i all evighet. Jag tror jag spricker av lycka. Runes foreverSolig

www.familjeliv.se/forum/thread/73465188-hjart-lungfonden-det-fattas-pengar-varfor/2/nick/73467348
  • Anonym (Runa)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2015-04-03 20:02:02 följande:

Verkar vara andra sidan som är rasister och ha förståndsproblem då S M och SD ansett nästan detsamma och är en kvalificerad majoritet.

Glömde.

Klart att S, M och SD är en mycket kvalificerad majoritet.

Just nu för de hemliga samtal om bildandet av en ny regering tillsammans med ett fjärde parti: DSP. DSP:s partiledare Runes leder förhandlingarna som är så hemliga att de förs i en fågelholk.

Runes har tillverkat 50 + miljarder fågelholkar att sätta upp i närområdena så flyktingarna kan stanna där och inte behöver överskrida gräns efter gräns för att komma hit och sluka resurser som annars kan användas för att skapa evigt liv för oss Svenskar.

Runes foreverSolig
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-04-03 16:36:19 följande:
    Utan det stora presstödet som hans vänstertidning får så skulle karln få söka nytt jobb.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2015-04-03 16:53:23 följande:
    Men nu silar du ju Greiders uttalanden genom ditt förstånd igen.

Länka gärna till ett uttalande av honom som bekräftar ditt påstående om att "Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister".

Kan du inte belägga ditt påstående "Göran Greider anser att alla som vill minska invandringen är rasister" så kan man på goda grunder konstatera att du drattade på ändan när du valsade omkring på dyngstackens toppSkrattande
  • KillBill

Jag tycker att det är märklig att kritisera Göran Greider (som är för asylinvandring) för att han inte tar emot flyktingar i sitt eget hem. Man kan göra en liknelse med utlandsbiståndet som SD vill öka. Som jag tolkat kritiken mot Göran Greider så borde även varenda Sverigedemokrat som inte omedelbart med privata medel vill skänka pengar till exempelvis Röda Korset kritiseras för att inte leva som det lär.

Snart får vi väl se eller höra någon som ringer upp Jimmie Åkesson (som är för att Sverige ska ha socialt skyddsnät för sjuka och eller socialt utsatta människor) och ber honom att ta emot sjuka och eller socialt utsatta människor i sitt eget hem. Säger han nej så kan vi håna Jimmie för att inte leva som han lär och sedan sprida klippet på hela internet.

Är ovanstående exempel ett sunt sätt att propagera för sin egen politiska övertygelse? Knappast!

Svar på tråden Sosse emot sosse om asylpolitiken