• Anonym (adde1)

min fru är vill nästan aldrig ha sex

Tror nästan min fru är asexuell. Vill nästan aldrig ha sex. Hon tar aldrig initiativ till det.

jag får alltid fråga om hon vill ha sex. Svaret bruka bli jaha, orkar inte, eller en suck. Så knapp jag frågar henne längre. I början när vi blev tillsammans kunde hon säga att hon ville ha sex. Men inte nu länge efter vi fått 2 barn.

När hon ville bli gravid tjatade hon om sex var dag.

Hon var oskuld när vi blev tillsammans. Hon har aldrig onanerat själv eller rört vid sitt underliv. Tycker jag är lite konstigt.

Vill inte röra vid klitoris när vi har sex. Ligger helt stilla på rygg så man kan tror att hon sover.

Tips?

• Svar på tråden min fru är vill nästan aldrig ha sex
  • Anonym (JagVet)
    Anonym (adde1) skrev 2015-04-03 22:03:23 följande:

Vill inte röra vid klitoris när vi har sex. Ligger helt stilla på rygg så man kan tror att hon sover.

Tips?

Varför kysser inte den prostituerade sin kund. Varför får man känslan av att prostituerade vill att den sexuella handlingen ska gå över fort?

Din kvinna älskar dig inte precis som den prostituerade inte älskar sin kund.

• Filippa01
    Anonym (arkan) skrev 2015-04-04 08:11:42 följande:
    o i vilket intresse kan en kvinna ha i att det ska finnas asexuella män..?
    Jag fann det intressant eftersom jag inte trodde att asexuella män existerade.
    Jag har egentligen aldrig tyckt om sex. När jag var yngre hade jag det för bekräftelse och senare för att få barn. 
    Nu är jag frånskild och det är sån lättnad att ha sluppit ifrån det sexuella "tyranneriet". En man som surade när han inte fick sex, den där besvikna blicken och mitt ständiga dåliga samvete...
    Enda gångerna jag har njutit lite av sex är vid några få tillfällen när jag har testat att bli dominerad, men inte ens då var det sexet jag njöt av utan själva dominansen. 
  • thrice
    Filippa01 skrev 2015-04-04 22:19:11 följande:
    Jag fann det intressant eftersom jag inte trodde att asexuella män existerade.
    Jag har egentligen aldrig tyckt om sex. När jag var yngre hade jag det för bekräftelse och senare för att få barn. 
    Nu är jag frånskild och det är sån lättnad att ha sluppit ifrån det sexuella "tyranneriet". En man som surade när han inte fick sex, den där besvikna blicken och mitt ständiga dåliga samvete...
    Enda gångerna jag har njutit lite av sex är vid några få tillfällen när jag har testat att bli dominerad, men inte ens då var det sexet jag njöt av utan själva dominansen. 
    Jag tycker att det låter lite sorgligt, men respekterar din syn. Själv har jag haft två förhållanden där kvinnan inte verkat uppskatta sex, dels genom beteende och dels efter fråga. För mig var det orsaken till att förhållandena tog slut. Kanske berodde det på mig ( i förhållande till dem), eller så var aktiviteten som sådan helt enkelt inte så intressant. I vilket fall skulle jag inte kunna leva så, då vore ett partnerskap / kompisskap med någon jag gillar på andra sätt i de flesta fall bättre och mer tillfredsställande. Jag skulle t.ex. inte vilja leva mitt liv med min syster ( som jag dock tycker mycket om)
  • Filippa01
    thrice skrev 2015-04-04 22:31:36 följande:
    Jag tycker att det låter lite sorgligt, men respekterar din syn. Själv har jag haft två förhållanden där kvinnan inte verkat uppskatta sex, dels genom beteende och dels efter fråga. För mig var det orsaken till att förhållandena tog slut. Kanske berodde det på mig ( i förhållande till dem), eller så var aktiviteten som sådan helt enkelt inte så intressant. I vilket fall skulle jag inte kunna leva så, då vore ett partnerskap / kompisskap med någon jag gillar på andra sätt i de flesta fall bättre och mer tillfredsställande. Jag skulle t.ex. inte vilja leva mitt liv med min syster ( som jag dock tycker mycket om)
    Tro mig, jag önskar också att det inte var så här. Jag är fullt medveten om att det är jag som "onormal". Därför har jag fattat beslutet att leva ensam istället för att hela tiden gå runt med den stressande och obehagliga känslan av att göra någon besviken. 

Angående det du skriver så är det nog, trots allt, inte så ovanligt att kvinnor inte uppskattar sex lika mycket som män. Det finns ju hur många trådar som helst startade av besvikna och frustrerade äkta män på detta tema.
    Hoppas du har hittat en kvinna nu som du passar ihop med sexuellt, det finns säkerligen massor med kvinnor som älskar sex - och så ska det ju vara! Glad
  • skriker

Ger du henne orgasmer så hon gråter....skriker....frustar? Om inte.....förstår.jag.henne...

• Anonym (Juup)

Lever själv i ett förhållande där min fru inte längre tar initiativ till sex. Vi har det sällan och skulle väl knappt ha det om inte jag tog initiativet. Men det fungerar inte i längden så nu tänder inte jag längre på henne. Får inte orgasm vid sex med henne och känner inte direkt att jag vill ha sex med henne längre. Är väl en klassiker men hände väl successivt efter att vi fick barn.

Det trista är att även känslor dör när sådant här händer,så jag tror att för bådas skull är det bästa att vi separerar för det enda som håller mig kvar är sonen. Annars skulle jag separerat för länge sedan.

Och nej, det är inte stackars lilla kvinna. Vi har delat på allt och jag är nog den som tar största delen av att hålla hemmet i bra skick.

• Anonym (adde1)

Samma här. Jag som får hålla huset i skick. Hon tar aldrig initiativ till städning m.m.

• Ben66

Tyvärr så har jag precis som du TS.
    Jag genomlider detta för jag älskar och vill leva henne.
    Förhoppningsvis så dör min kåthet ut med tiden.
    Tråkigt men sant.

• Helle 85

Jag är gravid och min stackars man har inte fått sex på ett tag då jag har ont medan och efter. Tack och lov har han förståelse och det hade han även när första var liten och knappt sov om nätterna så man var helt slut. I vanliga fall så kör vi på så båda är tillfredsställda. Är detta något som varit genom hela ert förhållande?

Något jag märkte när det tog slut med mitt ex är att jag behöver mycket närhet för att tända. Å denna närhet ska inte ske bara i samband med sex utan så ofta som det går. En underbar kram när man lagar mat eller ligga å bara pratas å mysa i sängen. Mitt ex hade inte samma behov därför dog nog vårt sexliv ut efter ett tag. Nu lever jag med en man som har lika stort behov av närhet vilket ger ett fantastiskt sexliv (i vanliga fall).

Har ni funderat på att prata med någon för att finna er dynamik? Hade det bara varit ni vuxna hade jag sagt lämna och finn någon med samma behov som du men eftersom det finns två barn så tycker jag att ni ska söka hjälp. Du behöver en kvinna som vill ha dig annars kommer du inte må bra och det är ingen bra grund för ett förhållande.

• Anonym (stinky)

Min man har just lämnat mig efter 20 år tillsammans eftersom han säger jag stinker på sex och det tvivlar jag inte på. Jag var oskuld när jag träffade min man och var och är väldig blyg. Eftersom min man som var mer erfaren inte talade om vad han ville gjorde jag det inte heller. Jag blev inte tillfredsställd och saknade lust, han blev inte tillfredställd och blev allt mer frustrerad och arg. Detta ledde till att jag blev allt mer rädd att göra fel i sängen och jag vågade inte mer ta för mig i sängen. Mitt råd, prata!

• Andswe

Hjälp till mer hemma och ge henne mer tid. Kalla det vardagslyx, men jag tor hon behöver det. Kolla in www.steelbird.se

Jag vet av egen erfarenhet!!!  

Svar på tråden min fru är vill nästan aldrig ha sex