hur långa är era döttrar 2 och 3 år?
Skriv gärna år + månader samt cm.
Min dotter på två och ett halvt är väldigt kort :/
Skriv gärna år + månader samt cm.
Min dotter på två och ett halvt är väldigt kort :/
Tror äldsta dottern var 97cm på 3årskontrollen,
Nej ja vet att dom kan dra iväg i längden men vi har några i släkten som är väldigt korta, mellan 150-160 och det oroar mig lite :P
Vid 3 år har mina döttrar varit 92 resp 93 cm.
Vid 2 år är jag osäker, men de har varit 72 resp 73 vid ett år så det borde gå lista ut om man har en BVC-kurva tillhands :)
Ena brorsan var 70 cm vid ett år och 90 cm vid 3 år, där har BVC velat hålla koll och extramäta men tjejerna har de aldrig haft synpunkter på
Om jag inte minns helt fel var lilla 83cm lång och drygt 10,5kg på 2,5årskontrollen. Äldsta var 96cm lång och strax över 14kg på 4årskontrollen. Detta var i januari och februari :) ligger på -2 och gjort sedan dom kom :)
Min tös är 2år och 2mån, väger 13.2kg och mäter 92-93cm.
Enligt läbgdkurvan hon följer så "ska" hon vara typ 1m vid 3år.. :)
3 år och några dagar och ca 99 cm. Hon ligger ca 1 kurva över på längden och har gjort sedan hon var ca 6 månader.
BVC kurvorna finns på nätet så där kan du kolla hur ditt barn ligger. Så länge de följer sin egna kurva och den är mellan +/-2 så är det väl ingen fara. Alla barn är ju olika.
Min dotter blir 3 i augusti, väger 11-12 kg och är runt 90cm lång (kort) :)
85-86 lång, 10,5 kilo. 2 år och 1 månad. Min 3 åring som fyller 4 om drygt 3 månader är 100-101 lång och väger 16 kilo.
Dotra är tre år och tre månader och är 88 cm.
Min tjej 2 år och 7 månader är 91 cm och väger 12,8 kg