• Anonym (Politik)

Missgynnas män av FI:s politik?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Missgynnas män av FI:s politik?
  • Anonym (haha)
    Anonym (Politik) skrev 2015-04-08 13:28:55 följande:

Vilka förslag är det du tänker på?

Alla.
  • Anonym (Politik)
    Anonym (haha) skrev 2015-04-08 13:43:38 följande:

Alla.

Något specifikt? För denna diskussions skull.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (haha) skrev 2015-04-08 13:40:19 följande:
    Okej. Det skadar aldrig att vara noggrann ochcitera om mamma vill vara tydlig.
    Eller så inser man sitt misstag och ber om ursäkt när man skrivit en tyken kommentar "Jag har inte ställt några frågor överhuvudtaget så läs ordentligt." och antyder att det skulle vara jag som inte varit uppmärksam när det i själva verket var du som inte var uppmärksam..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (haha) skrev 2015-04-08 13:40:19 följande:
    Okej. Det skadar aldrig att vara noggrann ochcitera om mamma vill vara tydlig.
    Eller så inser man sitt misstag och ber om ursäkt när man skrivit en tyken kommentar "Jag har inte ställt några frågor överhuvudtaget så läs ordentligt." och antyder att det skulle vara jag som inte varit uppmärksam när det i själva verket var du som inte var uppmärksam..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (haha) skrev 2015-04-08 13:43:38 följande:
    Alla.
    Blir ju inte lite svårt att bemöta när du menar att alla förslag som F! har är orealistiska, verklighetsfrånvända och skulle missgynna alla.
  • Mentat
    Anonym (Politik) skrev 2015-04-08 13:19:54 följande:
    Varför är det sexistiskt? Män som brukar våld mot kvinnor är betydligt vanligare än motsatsen. Enligt SCB är 9 av 10 som brukar våld i samhället män. Det är bara sunt att belysa det, men att alla män skulle vara våldsamma eller något sådant, befängt påstående är det i alla fall ingen som i min, feministiska krets påstår.
    Därför att även om 9 av 10 som brukar våld, en siffra jag inte har kollat men låt oss acceptera den för diskussionens skull, så är det bara någon procent av männen som är våldsamma. Det är när man tar dessa "9 av 10" och applicerar det på alla män som det blir sexistiskt.

Det är lika galet som att påstå att "romer stjäl" därför att kanske någon procent av dem gör det, det vore rasistiskt. Det kan väl ändå inte vara så svårt att förstå?
  • Anonym (Politik)
    Mentat skrev 2015-04-08 14:50:49 följande:

Därför att även om 9 av 10 som brukar våld, en siffra jag inte har kollat men låt oss acceptera den för diskussionens skull, så är det bara någon procent av männen som är våldsamma. Det är när man tar dessa "9 av 10" och applicerar det på alla män som det blir sexistiskt.

Det är lika galet som att påstå att "romer stjäl" därför att kanske någon procent av dem gör det, det vore rasistiskt. Det kan väl ändå inte vara så svårt att förstå?

Det är inte jag som påstår sådana saker. Det är extrema feminister, det är dem du får ställa frågan till. Jag är bara en "mellanmjölksfeminist".
  • Anonym (Hmmmm)
    Mentat skrev 2015-04-08 14:50:49 följande:

9 av 10 som brukar våld i samhället är män. Det är ju inte samma sak som att 9 av 10 män brukar våld. Inte alls!
  • Mentat
    Anonym (Hmmmm) skrev 2015-04-08 15:13:36 följande:
    9 av 10 som brukar våld i samhället är män. Det är ju inte samma sak som att 9 av 10 män brukar våld. Inte alls!
    Exakt. Det är där (F!) går vilse.
  • Anonym (Politik)
    Mentat skrev 2015-04-08 16:15:13 följande:

Exakt. Det är där (F!) går vilse.

Du skall inte alltid tro på politiker i ett 3%-parti. Har du inga erfarenheter av "vanliga" feminister, eller måste fajten vara mellan antifeminister och extrema feminister?
  • Anonym (haha)
    Anonym (Nej) skrev 2015-04-08 14:08:02 följande:
    Skriver man otydligt kan man inte förvänta sig ursäkter.
  • Haskel

"Jag hatar alla män, för de våldtar och misshandlar alla kvinnor. Men KÖNET spelar absolut ingen roll"Obestämd

• Anonym (Politik)
    Haskel skrev 2015-04-08 18:16:01 följande:

"Jag hatar alla män, för de våldtar och misshandlar alla kvinnor. Men KÖNET spelar absolut ingen roll"

Vem säger så?
  • Mentat
    Anonym (Politik) skrev 2015-04-08 16:32:38 följande:
    Du skall inte alltid tro på politiker i ett 3%-parti. Har du inga erfarenheter av "vanliga" feminister, eller måste fajten vara mellan antifeminister och extrema feminister?
    Jodå, absolut: Det finns högst vettiga människor som kallar sig feminister och jag dömer inte nödvändigtvis dem för att begreppet har solkats av sexisterna i (F!)

Ämnet för tråden var dock (F!):s politik, så då är det väl rimligt att man tittar på dessa extremister?
  • Anonym (Politik)
    Mentat skrev 2015-04-09 06:48:32 följande:

Jodå, absolut: Det finns högst vettiga människor som kallar sig feminister och jag dömer inte nödvändigtvis dem för att begreppet har solkats av sexisterna i (F!)

Ämnet för tråden var dock (F!):s politik, så då är det väl rimligt att man tittar på dessa extremister?

Bra!

Visst, ja.
Svar på tråden Missgynnas män av FI:s politik?