Vad är er erfarenhet av sverigedemokraters debatterande på nätet?
Min är att de är engagerade och entusiastiska för de frågor de brinner för, men framstår ofta som litet obildade i deras argumentation.
Min är att de är engagerade och entusiastiska för de frågor de brinner för, men framstår ofta som litet obildade i deras argumentation.
Nej, det finns många sverigedemokrater som också har en hög argumenationsnivå. Väldigt många om man jämför med dig.
Nej, det finns många sverigedemokrater som också har en hög argumenationsnivå. Väldigt många om man jämför med dig.
Jag har samma svar på båda dina frågor: För att vara rasist får man säga eller göra något rasistiskt.
Jag hade inte pratat om rasism när du började fråga om det. Kunde du inte i stället ha frågat om något som stod i det inlägget du svarade på? Bra exempel på dålig debatteknik här.
Du skriver om hur dåliga sverigedemokrater är på att debattera att dom har lägst nivå och att du har blivit kallad allt möjligt av SD. Jag skrev en egen erfarenhet där jag blev kallad rasist för ett par skor av en socialdemokrat för att poängtera att det finns dåliga debattörer i alla partier (och självklart har jag fått höra mer lika bra argument men de blir ett för långt inlägg) . Men du kanske anser att det är rasistiskt att ha på sig ett par kängor så därför kan du inte förstå hur dåligt argument det va av socialdemokraten att kalla mig rasist för ett par skor.
Och ts att du börja påpeka att mina inlägg inte är relevanta, att jag inte vet vad yttrandefrihet står för och frågar om jag är en sverigedemokrat för att jag inte smörjer ditt ego visar ju vilken vass debattör du är.
Din ts innehåller lika mkt skit som dom sverigedemokraters inlägg och trådar du diskuterar om. Så mao du är lika illa som dom du skriver om.
Det jag vill komma fram till är att det finns folk som håller på som du beskriver i ts oavsett vilket parti du röstar på och du är en av dom.
Hoppas jag var tillräckligt tydlig nu och observera att det är bara min åsikt så döm inte andra utifrån mina ord som du gjort hitintills när du skapar en tråd om hur dåliga debattörer sverigedemokrater är. Tänk på att det är över 800 000 som röstade på SD och du kan knappast ha skrivit med alla. Väldigt fördomsfullt är det.
Men suck... Allt jag önskade, i anspråkslöshetens namn, var ett ödmjukt erkännande ifrån dig att det finns sverigedemokrater som har en väldigt bristande argumentationsförmåga. Det var tydligen för mycket begärt...
Gav faktiskt ett annat svar men fl sida är inte så bra att skriva på från luren.
Ja det finns sverigedemokrater som är lika dåliga på argumentera som dig.
I de diskussionerna jag varit med tycker jag att det är svårt att få till diskussioner annat än ytligt. Det finns ofta vissa "mantran" som upprepas men sällan ett intresse att diskutera hur något ska gå till. Och ofta att man svarar på något annat, att man bara vill diskutera vissa delar och svarar på det man vill svara på istället för det som motdebattörerna frågar. Detta sker även i trådar där "sverigedemokraten" valt ämne.
Sen är det en hel del som har en "annorlunda" argumentationsteknik. Istället för att komma med argument säger man saker som att "snart kommer du också möta sanningen".
Det finns också vissa som uppenbarligen inte alls är ute efter att debattera utan bara kastar ur sig en massa påståenden.
Återigen: Suck... Tag du på dig offerkoftan. Du bekräftar bara min tes. Du må kalla dig själv något annat än sverigedemokrat, men du är precis som dem. Du känner dig kränkt direkt och utdelar invektiv. Jag känner igen mönstret...
I de diskussionerna jag varit med tycker jag att det är svårt att få till diskussioner annat än ytligt. Det finns ofta vissa "mantran" som upprepas men sällan ett intresse att diskutera hur något ska gå till. Och ofta att man svarar på något annat, att man bara vill diskutera vissa delar och svarar på det man vill svara på istället för det som motdebattörerna frågar. Detta sker även i trådar där "sverigedemokraten" valt ämne.
Sen är det en hel del som har en "annorlunda" argumentationsteknik. Istället för att komma med argument säger man saker som att "snart kommer du också möta sanningen".
Det finns också vissa som uppenbarligen inte alls är ute efter att debattera utan bara kastar ur sig en massa påståenden.
Offferkofta bra argument du hade där med.. Jag känner mig inte som ett offer jag tycker bara din ts är felaktig och töntig.
Det här är också min erfarenhet av argumentationer med sverigedemokrater både på nätet och i verkligheten.
Nationalismtramset är ett tragiskt identitetssökande för vilsna individer. Dessa intoleranta individer försöker samlas under nationalismens fana, vilket blir en slags subgruppering där individerna tillsammans utvecklar allt mer extrema åsikter inom gemenskapen. Eftersom de också anser att enbart vissa utvalda nationalistiska siter duger som informationsbaser blir dessa intoleranta attityder allt starkare i brist på nyansering.