Sexuell balans/makt
Jag lider, precis som många andra, av att min fru har tappat lusten (eller i alla fall markant minskat) efter 2,5 år i förhållandet.
Jag har verkligen testat allt för att väcka hennes lust igen men det har inte blivit någon märkbar skillnad. Tyvärr känns det som om jag snarare motverkar hennes lust snarare än att väcka den...
Min teori för tillfället är att balansen i vårt förhållande mellan manligt och kvinnligt är rubbad. Jag har troligtvis själv orsakat detta genom att ge min fru precis allt hon önskat under våra 2,5 år tillsammans. Hon har fått oändligt med kärlek, sexuell bekräftelse, trygghet, en bästa vän, en ordningsman, en hantverkare, en ekonom osv... Man kan nog säga att jag har curlat henne ganska hårt:)
Konstigt nog så verkar hennes råa sexuella lust ha minskat i takt med att hennes kärlek till mig har växt sig starkare. Jag får en känsla att av just tryggheten jag skapat är en stor orsak till hennes minskade lust, att hon tar mig för givet.
Jag har verkligen blivit "The Nice Guy"!
Jag skulle nu vilja försöka positionera mig mer som "hennes man/älskare" än som "bästa vän/familjefar" i vårt förhållande. Jag vill återställa balansen och försöka få henne att tråna efter mig i större utsträckning än vad hon gör nu.
För tillfället äger min fru all sexuell makt. Jag uppvaktar och förför medans hon släpper till när hon känner för det. Det resulterar förvisso i ett fungerande sexliv men det känns så jävla tråkigt... Hon får allt gratis och behöver inte lyfta ett finger för att få sex, allt är serverat. Sex kan därmed också bli ett belönings och bestraffningsmedel som hon styr över.
I takt med att hennes sexuella intresse har svalnat så har hennes engagemang givetvis ändrats i samma takt. Det är inte längre alls viktigt för henne att sexualisera sig för mig, inga sexiga underkläder, den generande kroppsbehåringen och tillsynes inte alls generande längre och de sexuella inviterna lyser med sin frånvaro. All sexighet har försvunnit och ersatts med ett väldigt tillgivet gullande i form av beröring, kramar och pussar.
Jag har tidigare levt i ett förhållande med samma mönster. Där upptäckte jag två saker som ändrade min dåvarande sambos sexuella beteende totalt.
Det ena var svartsjuka. Jag blev hårt uppvaktad av en annan kvinna och min dåvarande svarade med ökad sexuell lust. Den var inte spelad för hon var mycket våtare och märkbart kåtare. Detta höll i sig ett par månader.
Det andra tillfället var när jag påtalade att jag ville separera. Jävlar vad min dåvarande ändrade sitt sexuella beteende efter detta. Återigen var hon kåt som ett djur, våt så att det rann längs benen och denna gången noterade hon det även själv. Hon påpekade att hon "tvingats" börjat onanera igen efter många års uppehåll. Det var dock inte sexet som var den stora orsaken till skilsmässan så jag valde att fullfölja separationen.
Min lärdom är dock att det finns något att hämta här! Balansen och tryggheten rubbades!
Jag vill på ett subtilt sätt utnyttja detta fenomen i mitt nuvarande förhållande. Jag vill rucka på balansen och försöka väcka hennes lust men jag vet inte hur.
Jag är inte bekväm med att försöka introducera någon svartsjuka i vårt förhållande, dessutom är det inte så lätt att arrangera.
Jag tänker definitivt inte hota med separation eftersom vi har ett väldigt fint och kärleksfullt förhållande där allt utom sexet är 100%.
Någon som har några tips om hur jag ska kunna ändra det som jag tror är problemet i mitt nuvarande förhållande?