• kristall

företag & barn.

Hej
    Jag är lite orolig inför skolstarten och div aktiviteter, ang min flicka som ska börja 1:a klass efter sommaren.Jag är egen företagare och jobbar två skift varannan vecka. Det vill säga att jag inte är hemma förrens vid 20.00 på kvällarna när jag jobbar eftermiddag. Är orolig över att hon inte ska kunna göra dom aktiviteterna hon vill och att hon inte får den hjälp hon behöver när det gäller skolarbete,Hennes pappa är sängliggandes till & från och det blir svårt med hjälp där.Mina funderingar är om jag måste lägga ner företaget & fokusera på flickan,man får ju aldrig den tiden tillbaka . Hur hade ni resonerat kring detta ?
    Ge mig era förslag.
    kram s

• Svar på tråden företag & barn.
  • Maddi

Det beror ju lite på hur företaget går, är det eran största inkomst som ni lever på så är det väl inte bara att avveckla heller, eller vet du att du lätt får ett annat jobb?

Kan inte pappan hjälpa till med läxor trotts att han ligger i sängen? Om barnet sitter bredvid? Har ni ingen som kan hjälpa er att skjutsa henne på aktiviteter svärföräldrar, dina föräldrar? Eller om de skulle kunna gå att ordna samåkning? Men dom möjligheterna kanske du redan kollat upp?

• scanmia

Barnflicka? Skulle det vara en möjlighet? Betala någon som kan hämta och lämna när du och pappan inte kan.

• kristall

tack för era svar...
    Min dotter är väldigt speciell & en barnflicka skulle inte funka för henne,vi har tyvärr bara en som är i livet där vi bor & hon har själv sjukdomar som begränsar hennes liv. Usch det är verkligen svårt det här.

• Alexi

Men var är barnet efter skolan och fram tills du kommer hem då??

• Anonym (barnflicka.)

Det är klart att du kan hitta en barnflicka som lär känna barnet och barnets behov. Låt inte det begränsa dig.

• kristall
    Anonym (barnflicka.) skrev 2015-04-15 10:49:30 följande:

Det är klart att du kan hitta en barnflicka som lär känna barnet och barnets behov. Låt inte det begränsa dig.

tack alla snälla & gulliga människor,känner att jag får stöttning härifrån tusen tack & önskar alla en jättebra helg kram s
Svar på tråden företag & barn.