25 år, student, Malmöbo och planerar barn. Inga vänner som kan relatera. Någon i liknande situation som vill följas åt och dela erfarenheter?
Som rubriken lyder så är jag en 25-årig Malmöbo som tillsammans med fästmannen planerar barn (Bim på söndag så håller tummarna för att det redan är på gång). Vi studerar båda i lund just nu och jag kommer gå över och studera i Malmö till hösten.
De vänner vi har är helt underbara men ingen av dem är i det stadiet att de funderar på barn. Jag har alltså inga jämnåriga vänner som kan relatera till vad jag går igenom. Finns det någon här som är i ungefär samma ålder och som planerar barn just nu?
Känns som man behöver någon att prata med om allt man oroar sig för och hur det är att varje månad bara gå och vänta på att kunna testa sig, det här med att känna symptom som kanske inte alls är symptom. Från vänner kan man få kommentarer som: "Sluta känna efter så mycket, du blir bara besviken sen", "Om du tänker för mycket på det kanske du inte alls blir gravid" osv. De menar väl och jag tar inte illa upp men det hade varit skönt med vänner som kan relatera och som går igenom samma saker och känslor.
Hade också varit kul att få kontakt med folk som studerar och kanske redan har barn.