• Anonym (Åsa)

Vill inte ha varannan vecka!

Jag väntar barn med min sambo. Han har två barn sedan ett tidigare förhållande.

Redan mycket tidigt i vårat förhållande så kom barnen hem till oss varannan helg. Det var otroligt jobbigt i början och det är fortfarande svårt. Vi har varit ett par i ca ett år kan tilläggas.

Nu när vi väntar barn säger han att han vill ha sina barn varannan vecka. Jag vill inte att de ska vara här så mycket.

Hur kan jag säga detta till honom på ett oegoistiskt sätt?

• Svar på tråden Vill inte ha varannan vecka!
  • BioBonus
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-17 10:50:53 följande:
    Ditt inlägg är anmält. Ta ditt skitsnack i nån annan tråd.
    Med tanke på hur du utger dig för att resonera, så tror jag inte mina antagande i mitt inlägg ovan här är skitsnack... 
    OM du verkligen existerar, så får du ursäkta - men dina handlingar och ditt sätt att resonera ger bilden av en otroligt omogen och osäker kvinna.
    Och det här har ingenting med barnen i sig att göra. Utan det här problemet äger du helt och hållet själv. Du är helt enkelt fel kvinna på fel plats. I ett förhållande utan barn så hade du antagligen riktat din ovilja/hat mot någon annan i din partners närhet, som svärmor, bästa kompisen eller varför inte ett ex. 
  • BioBonus
    Ess skrev 2015-04-17 10:52:48 följande:
    Det är väl mysigt. Tända ljus, ett förtroligt samtal mellan 8 ögon som leder till att ni går hand i hand tillbaks till hotellet och lägger er i den mjuka mysiga sängen, med två barn mellan er. Sedan sover ni dåligt hela natten eftersom de legat och snurrat och sparkats. 
    *skrattar*

Men man SKULLE kunna tänka sig att ta den romantiska helgen på en barnfri helg... Om man inte var Åsa då vill säga.
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-17 10:41:29 följande:
    Det gör dom inte.
    skpklm skrev 2015-04-17 10:04:53 följande:

Fastän du visste att det är en sådan helg som barnen ska få träffa sin pappa!?

Utan att bjuda med barnen!?

Varför ska barnen med på en romantisk weekend?
    Vad mysigt! vart ska ni?
  • Anonym (hmmm)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-17 10:41:29 följande:
    Det gör dom inte.
    skpklm skrev 2015-04-17 10:04:53 följande:

Fastän du visste att det är en sådan helg som barnen ska få träffa sin pappa!?

Utan att bjuda med barnen!?

Varför ska barnen med på en romantisk weekend?
    "Det gör dom inte" ....För att du ordnar så att det inte blir så? Bara undrar. Ts Hur funderar du om framtiden, Om du känner efter, kommer du bli lyckligare av att veta att du medvetet gjort DITT bästa för att förstöra relationen mellan far och barn? 
    Självklart är det din sambo som ansvarar för relationen med sina barn, men du gör det inte direkt lättare. Är du med?
  • Anonym (styvmor)
    Ess skrev 2015-04-17 10:52:48 följande:
    Det är väl mysigt. Tända ljus, ett förtroligt samtal mellan 8 ögon som leder till att ni går hand i hand tillbaks till hotellet och lägger er i den mjuka mysiga sängen, med två barn mellan er. Sedan sover ni dåligt hela natten eftersom de legat och snurrat och sparkats. 
    Ja,  så blir det ju när man väljer en bättre begagnad man med barn sedan tidigare.   Och LÅNGRANDIGA förhandlingar mellan karln och biomamman om hur de ska dela upp barnen kring jul,  semestrar,  lov etc.
  • Anonym (Simzon)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-17 05:46:14 följande:
    Nej som tur var kommer de inte i helgen. Jag bjöd min sambo på resa så de kunde tyvärr inte komma till oss.
    Varför bokade du inte in resan på hans barnfria helg?
  • Anonym (bibo)
    Brumma skrev 2015-04-13 21:42:14 följande:

Bara läst TS.

Enkelt sagt - det kan du inte. För det är en egoistisk önskan. Jag förstår fullt ut att pappan vill ha sina barn hos sig vv. Jag är även övertygad om att det bästa för ett barn är att ha sina föräldrar på lika villkor.

Frågan är väl varför han inte har haft det tidigare. Min första tanke är att han tror sig ha funnit ngn som kan "hjälpa honom" och ta hand om hans barn. När du "ändå är hemma" med ert.

Från ert gemensamma barns synvinkel så tror jag det kan vara positivt att ha syskonen där vv. Min bonus bor vh och hon och min äldsta står varandra mycket nära. Hon var i yngre tonåren när han föddes men de hittade varandra ändå :)

Men - hans hjärta krossas varje gång hon åker hem till sin mamma. Han älskar sin syster så otroligt mycket, och jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde gett honom iallafall vv med henne.

Så - slutsats då :)

Jag tycker du måste prata med din sambo. Han kan inte begära att du skall ta ansvaret för hans barn - SPECIELLT inte som höggravid och sedan nyförlöst förstagångsföderska.

Han måste själv ta fullt ansvar för barnen och inte förvänta dig att du har dem hemma för att du ändå är hemma.

Men jag anser heller inte att det är rätt istället av dig att begära en sån sak av honom. Det är hans barn. Precis lika mycket som barnet du bär på.

Jag önskar också att mina barns storasyskon skulle vilja bo här vv istället för vh . Mina barn älskar sina systrar och skulle bli överlyckliga. Men förstår att bonusarna vill ha en mer fast plats också.
  • Ess
    Anonym (hmmm) skrev 2015-04-17 14:18:48 följande:
    Vad mysigt! vart ska ni?
    Euro disney, kanske. Det blir ju roliga bilder att visa barnen sen.
  • Brumma
    Anonym (bibo) skrev 2015-04-17 16:00:51 följande:

Jag önskar också att mina barns storasyskon skulle vilja bo här vv istället för vh . Mina barn älskar sina systrar och skulle bli överlyckliga. Men förstår att bonusarna vill ha en mer fast plats också.

Åh, hon vill bo vv. Har alltid velat göra. Och hade inte mamman flyttat hade det varit självklart att hon bott vv istället. Men det hade kanske blivit bråk med mamman då hon uttalade att hon aldrig skulle gå med på vv eftersom hon ville ha underhållet...
  • Rani

Det går inte eftersom det är en egoistisk önskan.

Det är hans barn. Varför skulle han inte ta halva ansvaret för dem menar du? Tycker du han ska överge ert gemensamma barn tids nog också?

• Anonym (suckar)
    Anonym (hmmm) skrev 2015-04-17 14:18:48 följande:
    Vad mysigt! vart ska ni?
    Dom ska inget långt så det kanske är grannstaden eller nåt? Känns ju som en väldigt viktig resa - hmm...... Obestämd

• Anonym (hmmm)
    Anonym (suckar) skrev 2015-04-17 18:52:34 följande:
    Dom ska inget långt så det kanske är grannstaden eller nåt? Känns ju som en väldigt viktig resa - hmm...... Obestämd
    var ironisk, det förstår ni väl?!
  • Anonym (Det är ju sant.)
    Anonym (Åsa) skrev 2015-04-17 10:50:53 följande:
    Ditt inlägg är anmält. Ta ditt skitsnack i nån annan tråd.
    Tyvärr verkar deg ju vara sant. Vad ska du anmäla? Att denna människa talar sanning? Det är ju så du framstår. Som en vidrig styvmamma som vill att hans barn sen innan ska försvinna för gott och inte finnas i ert liv alls.
Svar på tråden Vill inte ha varannan vecka!