• Anonym (Nu)

Muslimer kastade kristna överbord på flyktingbåt, varför berättar inte svensk media detta?!?

Kristna är som sagt hatade av muslimer, men det är något som svensk media inte brukar vilja berätta, varför?

En av de många båtar som korsat Medelhavet och ankom till Palermo på torsdagen innehöll både kristna och muslimer. Då muslimerna fick veta att det fanns kristna ombord, utbröt bråk och 12 kristna kastades överbord.

15 muslimska asylsökande från Elfenbenskusten, Senegal och Mali har arresterats och kommer åtalas för mord med religiösa motiv. De som kastades överbord var från Nigeria och Ghana.

www.independent.com.mt/articles/2015-04-16/world-news/Italian-police-to-charge-Muslim-migrants-with-throwing-Christian-migrants-overboard-report-6736133926

• Svar på tråden Muslimer kastade kristna överbord på flyktingbåt, varför berättar inte svensk media detta?!?
  • nihka
    Rutgers skrev 2015-04-25 21:31:01 följande:
    Ja, nästan alla. Var ju en 25 år sedan svenskar blev dömda för det sista. Tja 1-2-3 st eller nåt.
    "Tja, 1-2-3"/år. Du gissar alltså. Du vet alltså inget om det du uttalar dig om.
  • KillBill
    Rutgers skrev 2015-04-25 21:47:42 följande:
    Det var inte 3 eller fler gärningsmän. Att det sker med 2 då och då (åt helvete för ofta) är jag också medveten om.

Vad kallas det när två män våldtar en kvinna om det inte är en "vanlig" våldtäckt och inte är en gruppvåldtäckt?
  • KillBill
    Rutgers skrev 2015-04-25 21:47:42 följande:
    Det var inte 3 eller fler gärningsmän. Att det sker med 2 då och då (åt helvete för ofta) är jag också medveten om.

Jag ska hjälpa dig på traven:

"gruppvåldtäkt avses en våldtäkt där två eller fler förövare är delaktiga"

sv.m.wikipedia.org/wiki/V%C3%A5ldt%C3%A4kt
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-04-25 22:12:55 följande:
    "Tja, 1-2-3"/år. Du gissar alltså. Du vet alltså inget om det du uttalar dig om.
    Om man inte vet med 38 decimaler så vet man inte alls?

Men jag kan säga 2,35643564 om du tycker det är bättre.

• Rutgers
    KillBill skrev 2015-04-25 23:27:15 följande:
    Vad kallas det när två män våldtar en kvinna om det inte är en "vanlig" våldtäckt och inte är en gruppvåldtäckt?
    Suck.

Skrev ju att det gällde gruppvåldtäkt med fler än 2 gm ifrån början. Men om det nu inte duger så kalla det massgruppvåldtäkt då. Varför nu det svenska språket alltid är viktigare.

• KillBill
    Rutgers skrev 2015-04-26 00:31:33 följande:
    Suck.

Skrev ju att det gällde gruppvåldtäkt med fler än 2 gm ifrån början. Men om det nu inte duger så kalla det massgruppvåldtäkt då. Varför nu det svenska språket alltid är viktigare.

Jag tycker att det är fånigt att begränsa statistik genom ett urval på det sätt som du gör bara för att det ska gagna ditt budskap. Jag tycker inte heller att du var speciellt tydlig i det inlägg där du startade denna diskussion.
  • Rutgers
    KillBill skrev 2015-04-26 09:39:08 följande:
    Jag tycker att det är fånigt att begränsa statistik genom ett urval på det sätt som du gör bara för att det ska gagna ditt budskap. Jag tycker inte heller att du var speciellt tydlig i det inlägg där du startade denna diskussion.
    Brukar vara så. Bara sådan statistik som är bra för mig är godkänd, resten är kass.
    Folk som har svårt att se skillnad på invandare och invandrarpolitik kommer nog alltid har svårt att läsa. Det sista gör det så otroligt jobbigt att diskutera det här eftersom det bara går i cirklar.

Men när SD går förbi M så kanske några är intresserad av att diskutera invandrarpolitik istället för invandrare.

• nihka
    Rutgers skrev 2015-04-26 00:29:22 följande:
    Om man inte vet med 38 decimaler så vet man inte alls?

Men jag kan säga 2,35643564 om du tycker det är bättre.
    Nej, du vet inte alls. Du gissar. En gissning på 2,35643564 är lika mycket en gissning som en gissning  2.

Du vet alltså inget om det du uttalar om.
  • Rutgers
    nihka skrev 2015-04-26 10:02:33 följande:
    Nej, du vet inte alls. Du gissar. En gissning på 2,35643564 är lika mycket en gissning som en gissning  2.

Du vet alltså inget om det du uttalar om.
    Precis. Därför jag diskuterar med dig som kan och vet allt. Så jag får reda på den exakta siffran...

• nihka
    Rutgers skrev 2015-04-26 11:05:07 följande:
    Precis. Därför jag diskuterar med dig som kan och vet allt. Så jag får reda på den exakta siffran...
    Ska JAG reda ut DINA påståenden??

Borde inte DU ha belägg för det du säger FÖRE du säger det, eller åtminstone efter?

Ta det från en som du tycker "kan och vet allt": du har fortfarande inga belägg för dina påståenden utan du gissar, tycker, tänker och tror. Häpp! Du har precis insett att din argumentation vilar på fördomar.

• Rutgers
    nihka skrev 2015-04-26 11:34:19 följande:
    Ska JAG reda ut DINA påståenden??

Borde inte DU ha belägg för det du säger FÖRE du säger det, eller åtminstone efter?

Ta det från en som du tycker "kan och vet allt": du har fortfarande inga belägg för dina påståenden utan du gissar, tycker, tänker och tror. Häpp! Du har precis insett att din argumentation vilar på fördomar.
    Enklast är ju såklart att inte ha några egna påståenden utan bara försöka klanka ner på andra hela tiden. Spelar det så jävla stor roll vad den EXAKTA siffran är? Går det diskutera saker med dig med "mellan tummen och pekfingret"? Men istället för att bemöta påståendet så är det såklart enklare att försöka prata runt siffror än fenomet.

Men för all del. Fortsätt du och klaga ner på allt som är minsta negativa till invandringspolitiken. SD ökar nån procent i varje mätning och jag tycker inte ens om de...

• nihka
    Rutgers skrev 2015-04-26 16:13:58 följande:
    Enklast är ju såklart att inte ha några egna påståenden utan bara försöka klanka ner på andra hela tiden. Spelar det så jävla stor roll vad den EXAKTA siffran är? Går det diskutera saker med dig med "mellan tummen och pekfingret"? Men istället för att bemöta påståendet så är det såklart enklare att försöka prata runt siffror än fenomet.

Men för all del. Fortsätt du och klaga ner på allt som är minsta negativa till invandringspolitiken. SD ökar nån procent i varje mätning och jag tycker inte ens om de...
    Ja, det spelar jävligt stor roll. Om denna klappjakt på MENA-män som påstås begå "alla" dessa gruppvåldtäkter handlar om 1-2-3/år, betydligt färre eller betydligt fler är naturligtvis helt central för det så kallade fenomenet.

Ungefär som påståendet i TS: "Kristna är som sagt hatade av muslimer, men det är något som svensk media inte brukar vilja berätta, varför?" Finn fyra fel bara där.

Jag klagar på folk som fantiserar ihop statistik för att "bevisa" sina åsikter och fördomar.
  • Solidaritet
    Anonym (nej) skrev 2015-04-25 11:10:07 följande:

Här mina vänner har man en klyscha.

KillBill skrev 2015-04-24 20:58:50 följande:
    Jag tycker att ditt användande av utryck som "tsunami av flyktingar" är ytterst osmakligt. Du liksom personifierar ondska och rasim.

Jasså? Du kom alltså inte på något motargument?
Svar på tråden Muslimer kastade kristna överbord på flyktingbåt, varför berättar inte svensk media detta?!?