• aomj

    Tråden för oss som använder NaturalCycles

    Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)


    Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

    Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

  • Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • tkageking

    Vad tror ni om denna kurva? Tempen gick upp vid ÄL, men ner lite idag.. inte under strecket dock. Hoppas så på att jag ska bli gravid men bli orolig då tempen gick ner lite redan idag. Känns som gravid-kurvorna är mer jämna 

  • AgSara



    Tycker temperaturen diffar väldigt mycket denna cykel, någon som har det likadant? 


    känns nästan som att ÄL var 18 eller 19 denna månad. Få se vad appen säger om några dagar 😅

  • BlommanBetty

    Hej alla,
    Jag och min sambo försöker med första barnet. Nedan är senaste tre tempkurvorna och den sista cykeln (längst till höger) är lite annorlunda emot tidigare kurvor. Känns jobbigare och jobbigare efter varje försök och man blir mer orolig för att det kanske inte ska gå.. Jag har kollat upp min äggreserv och den var finfin, jag har en regelbunden cykel som diffar mellan  27-29 dagar men majoriteten av cykler är den 28 dagar.

    Vad tror ni om senaste cykeln och varför går kurvan under linjen? Någon annan med liknade kurva där det ändå blivit ett positivt? 🥺

  • Notalonee

    Vad tror ni om kurvan? Aldrig haft så jämnt efter ägglossning.

    Vi har försökt på syskon sedan mars. Men har bara haft ägglossning 3 gånger sen den.. nu verkar kroppen stabiliserat sig dock!

  • Notalonee

    Dagens kurva. NC har flyttat ägglossningsdagen till en dag tidigare, men funderar på om det är fel? Fick positivt ägglossningstest enbart på kvällen på måndagen och hela tisdagen. Onsdagen fick jag negativt ägglossningstest igen. Man får väl inte ägglossning den dagen man har positiva ägglossningstest. 

  • Symetrical
    Notalonee skrev 2023-07-28 19:54:44 följande:

    Vad tror ni om kurvan? Aldrig haft så jämnt efter ägglossning.

    Vi har försökt på syskon sedan mars. Men har bara haft ägglossning 3 gånger sen den.. nu verkar kroppen stabiliserat sig dock!


    Notalonee skrev 2023-07-29 07:30:38 följande:

    Dagens kurva. NC har flyttat ägglossningsdagen till en dag tidigare, men funderar på om det är fel? Fick positivt ägglossningstest enbart på kvällen på måndagen och hela tisdagen. Onsdagen fick jag negativt ägglossningstest igen. Man får väl inte ägglossning den dagen man har positiva ägglossningstest. 



    Det kan man absolut få, jag får oftast det. Man får ju äl 12-48 (dock en sanning med modifikation i vissa fall) efter först positiva ältestet och ser man på din temp (som är en mycket mer precis vetenskap) tyder den absolut på äl cd 14 😊
  • Notalonee
    Symetrical skrev 2023-07-29 07:50:46 följande:
    Notalonee skrev 2023-07-29 07:30:38 följande:

    Dagens kurva. NC har flyttat ägglossningsdagen till en dag tidigare, men funderar på om det är fel? Fick positivt ägglossningstest enbart på kvällen på måndagen och hela tisdagen. Onsdagen fick jag negativt ägglossningstest igen. Man får väl inte ägglossning den dagen man har positiva ägglossningstest. 



    Det kan man absolut få, jag får oftast det. Man får ju äl 12-48 (dock en sanning med modifikation i vissa fall) efter först positiva ältestet och ser man på din temp (som är en mycket mer precis vetenskap) tyder den absolut på äl cd 14 😊
    Tack för svar! Då hoppas jag att det räckte med dom få aktierna vi hann med då 😅 det positiva är ju att det betyder en dag närmre att testa förhoppningsvis positivt! 😁
  • Notalonee

    När jag blev gravid med dottern fick jag en dip 5 dagar efter ägglossning och det samma hände denna cykeln. Kan detta vara en implantationsdip tror ni? 

    Alla 

    Andra månader har temperaturen hållit sig hög hela tiden och aldrig dippat förens vid mens.

  • Bez

    Jag har sedan tidigare använt NC och tyckt de varit bra, nu haft paus under grav och månaderna efter de. Tänkte börja köra igång igen nu men hur gör ni andra som blir väckta under natten? Babyn sover rätt bra men jag vaknar till kanske var 3dje timme. Är de alls tillförlitligt att lägga in nån temp eller är de bara att ge upp?

  • tjatalagom

    slutade med p-piller och började med NC i samma veva För 38 dagar sedan. Vet att det tar länge för kroppen att komma igång men alltså jag blir förvirrad på den här kurvan. Ska det hoppa så mycket?
    först en rejäl sänkning dag 24 och sen upp några dagar men sen ner igen?
    Trodde på äl kring cd 35 då tempen sjönk, hade genomskinliga flytningar och mina bröstvårtor har varit så sjukt ömma sen dess. Sedan steg grafen en dag men nu har den sjunkit igen? Hade 36,9 i temp cd 36 men strök det då jag drack en del alkohol kvällen före.

    fattar inget? Är det normalt? Är det fel på min termometer? 


    har försökt kolla bakåt i tråden men min graf liknar överhuvudtaget ingen annans.

  • fancyr

    gör ett försök för att se om tråden är vid liv. algoritmen sa från början att lutealfasen skulle sluta 20/1 . Då jag fortfarande har hög temp har NC flyttat fram datumet för var dag Som går. 


    tror ni jag hade ägglossning som NC satt ut eller senare? Om jag hade ägglossning på den utsatta dagen, visst ska mensen komma då 14 dagar senare? 


Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles