• almsson

mammor nära eller i vänersborg titta hit!!

Hej, jag är en 19 årig tjej och har en son som är 5 månader. Är gift och bor med familjen i vänersborg. Flyttade till vänersborg men har bott i Gbg innan och har inga kompisar här förutom familj och mannen. Så Undrar om det finns några mammor att lära känna. Gå ut på promenader, fika, lekstunder med barnet osv. Hör av er om ni är intresserade! ????

• Svar på tråden mammor nära eller i vänersborg titta hit!!
  • lizanilander

Hej! Verkar som det finns fler nyinflyttade här som inte känner många ;) Jag, min man och vår son flyttade hit för ett år sen och vi har ingen vi umgås med direkt, finns ju öppna förskolan, men när man väl vart ledig från jobb och ska dit så är sonen krasslig :/ vi är 30 och sonen bli 2 i aug. se kommer det ett syskon  sept :) Så om du inte har nåt emot att man är så pass mkt äldre så skulle vi ju kunna ta en promenix/fika eller vad som?

• Johannachelsea

Hejsan!

Har en 1 åring och bor i staden bredvid cirka 15 min bort :) har tråkigt när alla mina mamma kompisar börjat jobba igen. Är 24 år :)

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-05 10:23:23 följande:

Hejsan!

Har en 1 åring och bor i staden bredvid cirka 15 min bort :) har tråkigt när alla mina mamma kompisar börjat jobba igen. Är 24 år :)

tippar på att du bor i Trollhättan då? :) ja det blir lite ensamt på dagarna när man är ledig...hur länge ska du gå hemma?
  • Johannachelsea

Japp jag bor i Trollhättan :) 17 Augusti har vi fått dagisplats men ska bara ha honom där cirka 28 timmar i veckan eftersom jag pluggar till sjuksköterska så är ledig en hel del. Vart arbetar du? :) så kul med ett lillasyskon :)

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-05 12:30:19 följande:

Japp jag bor i Trollhättan :) 17 Augusti har vi fått dagisplats men ska bara ha honom där cirka 28 timmar i veckan eftersom jag pluggar till sjuksköterska så är ledig en hel del. Vart arbetar du? :) så kul med ett lillasyskon :)

ok! ja vi har våran på dagis i genomsnitt lika mkt då vi båda föräldrar arbetar oregelbundet :) jag arbetar heltid som usk:a på Uddevalla sjukhus :) Ja det ska bli intressant, haha, vår son är tämligen sotis redan nu på andra så det blir en utmaning! hur länge har du kvar att plugga då?

• Johannachelsea

Då är vi inom samma område då, jobbar som usk inom hemvården på timmar just nu :) jag har två år kvar att plugga :) men han går på dagis i vbg då eller? :) haha precis som mina grannar då, båda två har en tvååring och en som kommer i augusti så båda barnen är lite avundsjuka nu och blir sura när föräldrarna försöker förklara att bebisen ska ärva vagn och säng och så :) men det går nog bättre ett tag efter bebisen kommit kan jag tänka mig, eller vad tror du? Hur kommer det sig att ni flytta till vbg då?

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-05 14:33:43 följande:

Då är vi inom samma område då, jobbar som usk inom hemvården på timmar just nu :) jag har två år kvar att plugga :) men han går på dagis i vbg då eller? :) haha precis som mina grannar då, båda två har en tvååring och en som kommer i augusti så båda barnen är lite avundsjuka nu och blir sura när föräldrarna försöker förklara att bebisen ska ärva vagn och säng och så :) men det går nog bättre ett tag efter bebisen kommit kan jag tänka mig, eller vad tror du? Hur kommer det sig att ni flytta till vbg då?

ja precis :) japp, han går i Vänersborg, ett jättebra dagis som han stortrivs på! haha, ja fy, det blir nog tufft och utmanande samtidigt som det ska bli riktigt intressant och skoj :) fast han är inte så pass att han fattar att det ska komma ett till än :P Ja, klart det gör, de har nog lika mkt nytta och nöje av varandra som de kommer va osams, så det jämnar nog ut sig ;) Vi flyttade från Bengtsfors eftersom jag arbetat i 10 år som timanställd och hade ingen större framtid på jobbfronten heller då de är snåla med anställning. Flyttade hit när jag fick ett vik, blev sen efter 4 månader erbjuden fast heltidstjänst!! helt otroligt! och jobb vill man ju gärna ha när man har familj ;)
  • Johannachelsea

Skönt att han trivs på förskolan det hoppas jag att min son också kommer göra kommer väl bli jobbigare för mig än för honom :) ja precis ett fastjobb är ju inte fel när man har barn? Men ska du jobba fram till nästa kommer eller får du gravidpenning? :) har du instagram så kan man se varandra lite? :)

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-05 20:24:01 följande:

Skönt att han trivs på förskolan det hoppas jag att min son också kommer göra kommer väl bli jobbigare för mig än för honom :) ja precis ett fastjobb är ju inte fel när man har barn? Men ska du jobba fram till nästa kommer eller får du gravidpenning? :) har du instagram så kan man se varandra lite? :)

ja det är skönt!! inskolningen gick väldigt smidigt och jag tyckte inte alls det var så jobbigt som man hört, men kanske blir värre med nästa :P Nej exakt, jag hade väldig tur med jobbet när vi flyttade hit så det känns skönt! Nej, jag får grav.penning, finns nog inte mer än en handfull som inte blivit beviljade det när man jobbar inom vården. Har dessutom känningar av fogarna denna gången med och avd. jag är på är ganska tung :/ Nej, jag är en bakåtsträvare så jag har inget instagram, men Facebook? Liza Andersson
  • Johannachelsea

Oj jaha har två kompisar inom vården som blivit beviljade det båda två från och med v 32. Och den ena har det inte så tungt på jobbet :/ skönt att er inskolning gick bra, min lilla kille är otroligt mammig men blir passad med jämna mellanrum av mormor och morfar eller sin farmor så han är ju van att va med andra så bara han får lära känna fröknarna noga så går det säkert bra :) haha jag är också lite sån så jag har inte Facebook.

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-06 09:41:32 följande:

Oj jaha har två kompisar inom vården som blivit beviljade det båda två från och med v 32. Och den ena har det inte så tungt på jobbet :/ skönt att er inskolning gick bra, min lilla kille är otroligt mammig men blir passad med jämna mellanrum av mormor och morfar eller sin farmor så han är ju van att va med andra så bara han får lära känna fröknarna noga så går det säkert bra :) haha jag är också lite sån så jag har inte Facebook.

precis, i princip alla inom det yrket får det beviljat :) ja det kommer säkert gå hur bra som helst ska du se ;) haha jasså nej då blir det svårare :P Jag fattar inte hur instagram funkar heller för den delen och jag gör inte många knop framför varken dator eller tv på dagarna så mitt intresse för det är inte jättestort :P Däremot kan jag sitta en stund och kolla hästar (mitt löjligt stora intresse) när jag får en stund över :) Kan inte rida i nuläget men så fort jag är ok efter förlossningen så kommer jag sätta igång igen :D
  • Johannachelsea

Men åh nu missuppfatta jag dig, trodde du mena att du inte fick det. Haha då förstår jag :) läste lite snabbt kanske. Åh så härligt det lät med att rida, har aldrig gjort det men skulle så gärna vilja. Vad gör du mer på fritiden då? :)

• lizanilander
    Johannachelsea skrev 2015-05-06 10:52:28 följande:

Men åh nu missuppfatta jag dig, trodde du mena att du inte fick det. Haha då förstår jag :) läste lite snabbt kanske. Åh så härligt det lät med att rida, har aldrig gjort det men skulle så gärna vilja. Vad gör du mer på fritiden då? :)

haha, jaha ok ;) ja det är nt jag hållt på med sen jag var 6 år och just nu har jag extremt abstinens :P haha! I.o.m. att jag jobbar heltid så brukar jag ta det rätt så lugnt när jag väl är ledig, är sällan ledig mer än 1 dag i sträck, men vi brukar försöka komma ut en del och leka i lekparken och så, sonen älskar att gunga så där kan man bli stående närmare en timme :P Var ledig i måndags när det var sånt skitväder, då hade det vart kul att kunna dra hem till nån att ta en kaffe bara, men vi åker ju inte 10 mil enkel väg för det så ibland blir det lite trögt....vad hittar ni på då?
Svar på tråden mammor nära eller i vänersborg titta hit!!