Vad är det som är så jobbigt?
Vad är det som är så jobbigt med att göra abort? Varför gör så många sån stor sak av det?
Vad är det som är så jobbigt med att göra abort? Varför gör så många sån stor sak av det?
Fattar inte det heller...Det är ett foster utan känslor, tänkande eller liv...
Förstår inte hur man kan ha så starka känslor till en ärta som man aldrig träffat eller ens känt av.
Fattar inte det heller...Det är ett foster utan känslor, tänkande eller liv...
Förstår inte hur man kan ha så starka känslor till en ärta som man aldrig träffat eller ens känt av.
Jag har gjort två. Första var jobbig, hade egentligen hellre velat behålla men sambon övertalade mig att göra abort. Det som var jobbigt var just det att jag visste att mitt barn håller på att utvecklas i min mage, ett barn som jag ville ha, ett barn som jag kände mig tvungen att ta bort...
Andra gången ville jag absolut inte behålla, det var helt fel tid och jag mådde dessutom väldigt dåligt av graviditeten, då var det inte alls jobbigt att göra abort.
Jag har aldrig gjort en abort men jag kan tänka mig att det ju är något som går emot ens natur. Det strider ju emot våra främsta instinkter, så det är väl inte konstigt att kroppen/vi skulle må både psykiskt dåligt av det hela(hormonellt mm).
Förutom det att man kanske egentligen vill behålla barnet då(det säger ju sig självt).
I mitt yrke har jag sett att det är flera som använder abort som ett preventivmedel vilket egentligen inte är ok.
Din kropp skadas lite av varje abort och till slut när du vill ha barn kan du inte få barn, tänk ett varv till!
I mitt yrke har jag sett att det är flera som använder abort som ett preventivmedel vilket egentligen inte är ok.
Din kropp skadas lite av varje abort och till slut när du vill ha barn kan du inte få barn, tänk ett varv till!