• Jessi76

BF i december 2015 i Göteborg

Någon några som vill följas åt å ses!

• Svar på tråden BF i december 2015 i Göteborg
  • Elinannamaria
    majaoliver skrev 2015-08-18 12:45:08 följande:

Kul att du flyttar till Gbg! Jag har inte många vänner med barn, så det är alltid kul att träffa nya!

Var det planerat sedan länge att ni skulle flytta hit?

Hur går det för er andra? Börjar ni få magar?

Jag kommer från Kungsbacka och min sambo från Umeå, så egentligen när vi fick reda på att jag var gravid igen (oplanerat) så tätt inpå så kände vi att vi behövde komma närmare åtminstånde en släkt så vi kan få lite hjälp :) . 

Du har ju riktigt nära nu ser jag :) 
  • majaoliver

Ok, förstår att man vill komma närmare familj. Själv kommer jag från Norrland, så tycker att det känns extra långt borta nu när man ska få barn. Men vi har min sambos familj ganska nära, så för oss är det det omvända:)

Ja, oktober närmar sig ju med stormsteg, även om jag inte riktigt har fattat det ännu!

• LAJN

Hej!
    Jag är 27år och väntar en dotter i december/januari (är i vecka 21+4).
    Jag bor i HisingsKärra tillsammans med min sambo och vår hund.

• Elinannamaria
    LAJN skrev 2015-08-23 15:05:02 följande:

Hej!
    Jag är 27år och väntar en dotter i december/januari (är i vecka 21+4).
    Jag bor i HisingsKärra tillsammans med min sambo och vår hund.

Kul! Vi har kollat lite på radhus och hus ut mot Hisings backa.
    Hur mår du? Några krämpor?
  • Elinannamaria
    majaoliver skrev 2015-08-19 21:09:27 följande:

Ok, förstår att man vill komma närmare familj. Själv kommer jag från Norrland, så tycker att det känns extra långt borta nu när man ska få barn. Men vi har min sambos familj ganska nära, så för oss är det det omvända:)

Ja, oktober närmar sig ju med stormsteg, även om jag inte riktigt har fattat det ännu!

Ja, vi har klarar oss rätt bra nu första året med ett barn men känner oss mer och mer i behov av egentid och sen när vi kommer ha två så lär vi verkligen uppskatta att ha lite bättre tillgång till barnvakt!

Läste att du haft sammandragningar, har också mycket av den varan och hade det även när jag väntade Egon. Jobbigt är det men tror samtidigt att det gav mig en lättare förlossning, livmodern har ju styrketränat liksom. Har du känt av att det blivit starkare mot slutet?
  • majaoliver

Ok, då kanske det för med sig något positivt då!

Nä, faktiskt tror jag att det har avtagit något. Mest är det när jag lägger mig ner och ska sträcka ut benen, det är som att livmodern retas upp att bli hård.

Har ni börjat gå någon föräldrakurs ännu? Eller nån gravidyoga?

• Elinannamaria
    majaoliver skrev 2015-08-25 09:22:29 följande:

Ok, då kanske det för med sig något positivt då!

Nä, faktiskt tror jag att det har avtagit något. Mest är det när jag lägger mig ner och ska sträcka ut benen, det är som att livmodern retas upp att bli hård.

Har ni börjat gå någon föräldrakurs ännu? Eller nån gravidyoga?

Jag började med hallonbladste i v 27 med sonen också, det ökade sammandragningarna ännu mer och så tryckte jag på en akupressurpunkt mellan tummen och pekfingret ???? åh vad jag ville att han skulle komma uuut där på slutet.

Ingen yoga eller kurs för mig, tror inte jag erbjuds någon föräldrakurs med andra barnet. Yoga kanske jag skall testa sen när lillen börjat förskola annars är det inte mycket tid över på dagarna. Du då?
  • LAJN
    Elinannamaria skrev 2015-08-24 18:58:50 följande:
    Kul! Vi har kollat lite på radhus och hus ut mot Hisings backa.
    Hur mår du? Några krämpor?
    Hej! Jo tack jag mår bra!
    Just nu är det lugnt med krämpor.
    Hisingsbacka känner jag inte till så väl då vi bor lite längre ut men jag är uppvuxen på Hisingen och här trivs jag bra
  • majaoliver

Ok, kanske ska testa det längre fram då! Min oro har snarare varit att han ska komma ut för tidigt!

Jag har börjat gravidyoga precis, och anmält mig och min sambo på en helgkurs i profylax.

Var går du, bubba83?

• bebba83
    majaoliver skrev 2015-08-25 19:28:45 följande:

Ok, kanske ska testa det längre fram då! Min oro har snarare varit att han ska komma ut för tidigt!

Jag har börjat gravidyoga precis, och anmält mig och min sambo på en helgkurs i profylax.

Var går du, bubba83?

Hur tycker du det verkar? Vart går du? Jag går i Kungsbacka
  • majaoliver

Det verkar jättebra, har bara gått en gång,

men det var en jättebra instruktör och mycket fokus

på andning och avslappning. Jag går på Göteborgs yoga centrum.

Hur är din yoga? Bor du i Kungsbacka?

• bebba83
    majaoliver skrev 2015-08-26 11:08:56 följande:

Det verkar jättebra, har bara gått en gång,

men det var en jättebra instruktör och mycket fokus

på andning och avslappning. Jag går på Göteborgs yoga centrum.

Hur är din yoga? Bor du i Kungsbacka?

Ok ja jag tycker min verkar bra. Varje gång går vi igenom hur man ska andas genom de olika faserna av en förlossning och det verkar ju mkt värdefullt att kunna!hörde att det tom kan göra så man krystat rätt å spricker mindre. Å det mottages tacksamt ja jag är från gbg men nu bor jag i Kungsbacka.
  • Elinannamaria

Har det kommit några bebisar här?
    Vi fick vår lilla tjej på lucia och tiden går så fort med två barn!
    God Jul!!

• attid89

Är i vecka 40 med BF 29/12. Bebis ligger enligt tul på 30% så hade hoppats att inte gå över för mycket. Men har verkligen inga känningar ännu och är fortfarande väldigt pigg så får väl se om det blir december eller januari ;)

• attid89
    Elinannamaria skrev 2015-12-23 11:49:22 följande:

Har det kommit några bebisar här?

Vi fick vår lilla tjej på lucia och tiden går så fort med två barn!

God Jul!!

Grattis! Och god jul :)
  • Elinannamaria
    attid89 skrev 2015-12-23 22:41:34 följande:

Är i vecka 40 med BF 29/12. Bebis ligger enligt tul på 30% så hade hoppats att inte gå över för mycket. Men har verkligen inga känningar ännu och är fortfarande väldigt pigg så får väl se om det blir december eller januari ;)

Åh, förstår att du inte vill gå över då! Spännande att se vilket år bebisen föds. Många har ju inte känningar innan utan det bara startar plötsligt.
Svar på tråden BF i december 2015 i Göteborg