Anonym (L) skrev 2015-04-30 06:48:36 följande:
Nej det tror jag inte ett dugg på. Älskar mina syskon, men vi ses väldigt sällan utan mest vid högtider. Nu hade jag ju aldrig velat ha dom icke existerande såklart, men det är vännerna som varit det viktigaste jag har i livet. Tror att vissa saker påverkar, barn av samma kön och tätt i ålder kanske bygger upp ett annat speciellt band?
Som jag då, utanför min egen familj är vännerna viktigast. Min bästa vän är det närmaste jag kom till att växa upp med någon. Sedan såg jag alltid upp till mina äldre systrar som liten (de var så häftiga som reste jorden runt, det skulle jag också bland annat!) och ju äldre vi har blivit har vi varit på samma plats mentalt och de kan kanske förstå sådant som rör våra föräldrar
idag bättre än någon annan. Det tror jag. Jag älskar att umgås med dem idag men det blir inte jätteofta då vi bor på olika platser. Jag bodde utomlands länge och då sågs vi knappt. Det är på senare år vi har byggt upp en nära kontakt, det har känts viktigare för mig nu än tidigare.
Det sista du skriver har jag inbillat mig (för jag tror det är det) hela livet. Jag har väl aldrig tänkt att könet var av betydelse men man påverkas gärna av egna erfarenheter och
jag har mycket svårt att tänka mig en sladdis eftersom jag tyckte det många gånger var appjobbigt att vara det. Jag vet dock om jag ska se bortom mitt eget att det kan bli bra oavsett, barn och föräldrar är olika såklart.