• agatha

    Hur länge bodde ni ihop innan ni skaffade barn?

    Ja, hur länge bodde ni tillsammans innan ni skaffade barn? Jag och min pojkvän ska snart flytta ihop. Vi har varit ihop ca ett och ett halvt år. Jag har precis fyllt 35 år, så klockan tickar. Jag vill att vi ska bo ihop ett tag innan vi börjar försöka få barn så att vi vet mer om hur vi fungerar tillsammans när vi bor ihop. Ingen av oss har barn sen tidigare och det är mer viktigt för min pojkvän att få barn medan det inte är fullt så viktigt för mig. Jag är helt enkelt nyfiken på hur ni tänkte när ni tyckte att ni var redo att skaffa barn Glad

  • Svar på tråden Hur länge bodde ni ihop innan ni skaffade barn?
  • ccaassandra

    Vi träffades första gången i slutet på juni 2014, i början på september 2014 flyttade han in till mig (bodde en jädrans massa mil ifrån varann), nu väntar vi vår bebis som är beräknad i början på september 2015.

    Vi har haft det väldigt tufft men det blir bättre. Vi både vet vad vi vill med våra liv och vi vill ungefär samma saker. Det känns väldigt bra men vi lär ju fortfarande att känna varann :)

  • banan123

    Varit tillsammans in 6 1/2 år, förlovade i 6 år och bott tillsammans 3. Gifter oss nästa månad och vår lillkille är 8 månader. Skulle skaffat barn tidigare om vi inte varit så "unga" (22år).

  • fluu

    Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna, men vi bodde typish ihop under ett par månader, men då hemma hos min mamma. Sedan bodde han själv ute på landet(dit jag vägrade flytta). Sedan fick vi vår lägenhet och hann bo ihop i närmare ett år innan vi blev med barn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Jw83

    Bodde ihop i 3 år innan jag blev gravid. Vi var båda över 30 år.

    Vi gifte oss dagarna innan så vår son kom 9 månader efter bröllopet :)

    För mig är det oerhört viktigt att man bor ihop i några år innan man skaffar barn. Barnets bästa kommer före otålighet. Känner man inte varandra ordentligt så ökar risken drastiskt att barnetfår uppleva en separation :(

  • Dijon

    Blev tillsammans 2002,var då 18 och 19 år. Fick barn förra året efter att ha försökt två år.

  • Karlaa

    Vi blev tillsammans 2005, och jag "bodde" mer eller mindre hos honom från starten men bytte adress först 2 år senare så det beror på hur man räknar lite.
    Valde att skaffa barn ca 8 månader efter det. Vi hade varit tillsammans i lite drygt 2,5 år då.

    Nu ska vi gifta oss och planerar för tredje barnet Glad

  • emelain

    Vi har varit tillsammans i snart fem år, flyttade ihop efter 8 månader, förlovade oss efter 1 år och gifte oss för snart 1 år sedan ???? Bebis är beräknad i november ????

  • elyse

    Bott ihop i sex år och gifta i tre år när jag blev gravid.

  • solros68

    Flyttade ihop när vi varit tillsammans i 7 månader, november 2011. Förlovade oss juli 2012. Gifte oss juni 2013. Fick vår son augusti 2013. Väntar nu barn nr 2 i oktober /november.

  • brallison

    Man kan säga att vi började våra försök ungefär på 5:e bröllopsdag. Då i för sig, vi gifte oss när jag var 25. Men tidigare var vi helt enkelt inte mogna mentalt för att skaffa barn.

Svar på tråden Hur länge bodde ni ihop innan ni skaffade barn?