Vad göra med gäst från utlandet i Stockholm?
Hejsan
Nu är det så att min kompis från USA kommer hit och hälsar på i mitten på maj. Jag möter upp henne i Paris och sen flyger vi till Stockholm på en fredag och sen flyger hon hem söndagen veckan efter. Det blir alltså en dryg vecka hon är här och jag vill verkligen att hon ska ha så roligt som möjligt! Men jag behöver verkligen tips på vad man kan göra i/ runt Stockhol i maj!? Jag har bott här större delen av mitt liv men tycker det är otroligt svårt att fylla dagarna helt med olika aktiviteter...
Har ni haft något besök från utlandet och har något tips på saker man kan hitta på? Eller något ni gjorde som inte alls blev lyckat? Eller bara vet något ni gärna skulle göra om ni kom till Stockholm? Det skulle verkligen uppskattas!
Hittills har jag väll tänkt på att promenera mkt i stan, gamla stan, Södermalm, Djurgården osv men det är ju inte så kul att bara gå omkring...
Vi är 21 år gamla, ifall det gör någon skillnad... Skansen kändes först som ett måste men jag vet inte om det inte är lite mer för barn eller äldre turister som kanske är mer intresserade av kultur?
Tack på förhand!