• jhk88

Någon mer som planerar bebis 2017?

Jag längtar som en galning efter att få skaffa ett till barn till mina två små på 4 och 2 år!! Dock pluggar jag (är klar januari 2017) och vill gärna plugga klart och ha en fast inkomst när nästa kommer så att jag får en ännu bättre SGI än vad jag har haft med mina två andra barn. Men jag längtar verkligen ihjäl mig! 

Finns det fler som planerar barn runt 2017? 

Ha det gott! 

• Svar på tråden Någon mer som planerar bebis 2017?
  • Anonym (Saga)
    småvildingar skrev 2016-08-02 08:36:43 följande:
    Håller varenda tumme att det får fort! :D
    Tack så mycket, vad fin du är! :)
  • Anonym (Saga)
    jhk88 skrev 2016-08-02 11:34:49 följande:
    Härligt! Hoppas att tiden går snabbt nu! Eller tiden känns ju som en evighet när man är mitt uppe i någonting sedan när tiden väl är där så tycker man att det har gått så himla snabbt...
    Ja men precis! Jag hoppas det går bra i alla fall :) Och jag ska verkligen försöka leva i nuet mitt sista tonår, festa lite, planera studenten och ha kul med vännerna, så året lär nog gå fort ändå. Jag vill typ inte sluta skolan samtidigt som jag vill bli gravid typ igår xD. Längtar så, men försöker som sagt njuta av varje dag till fullo och sova mycket typ (det får man ju tydligen inte göra sen) :)
  • jhk88
    Anonym (Saga) skrev 2016-08-02 23:29:53 följande:
    Ja men precis! Jag hoppas det går bra i alla fall :) Och jag ska verkligen försöka leva i nuet mitt sista tonår, festa lite, planera studenten och ha kul med vännerna, så året lär nog gå fort ändå. Jag vill typ inte sluta skolan samtidigt som jag vill bli gravid typ igår xD. Längtar så, men försöker som sagt njuta av varje dag till fullo och sova mycket typ (det får man ju tydligen inte göra sen) :)
    Det hoppas jag med! =) Det gör du rätt i, det som kommer nu med studenten och alla skivor och slutskivor är en av de bästa perioderna i mitt liv! :D Så passa på och njut nu! Kan verkligen tänka mig din längtan! Jag längtar också helt otroligt mycket! Varje dag och har gjort det till och från i tre år snart...  
  • Anonym (Saga)
    jhk88 skrev 2016-08-03 18:27:18 följande:
    Det hoppas jag med! =) Det gör du rätt i, det som kommer nu med studenten och alla skivor och slutskivor är en av de bästa perioderna i mitt liv! :D Så passa på och njut nu! Kan verkligen tänka mig din längtan! Jag längtar också helt otroligt mycket! Varje dag och har gjort det till och från i tre år snart...  
    Hur gammal är du? :) Skönt att någon förstår mig! Det bästa är dock att hela min familj stöttar mig i min längtar också, utan dom hade jag nog inte vågat. Ska njuta så hårt det bara går nu det sista :D 
  • jhk88
    Anonym (Saga) skrev 2016-08-06 22:43:17 följande:

Hur gammal är du? :) Skönt att någon förstår mig! Det bästa är dock att hela min familj stöttar mig i min längtar också, utan dom hade jag nog inte vågat. Ska njuta så hårt det bara går nu det sista :D 

Jag är 28 år och skrev lite i fel tempus där såg jag, menade att det var en av de bästa tiderna i mitt liv :P

Vad skönt att de stöttar dig, vilken fin familj du måste ha <3 Ja, det gör du rätt i :) Det är så roligt! :D

Själv håller man på och längtar ihjäl sig efter en tredje. Mina två barn håller på och driver mig till vansinne flera ggr om dagen men ändå så känner jag en sådan längtan, det är galet... Men snart så, blir det bebisverkstad! <3
  • Anonym (Saga)
    jhk88 skrev 2016-08-07 00:44:01 följande:
    Jag är 28 år och skrev lite i fel tempus där såg jag, menade att det var en av de bästa tiderna i mitt liv :P

Vad skönt att de stöttar dig, vilken fin familj du måste ha <3 Ja, det gör du rätt i :) Det är så roligt! :D

Själv håller man på och längtar ihjäl sig efter en tredje. Mina två barn håller på och driver mig till vansinne flera ggr om dagen men ändå så känner jag en sådan längtan, det är galet... Men snart så, blir det bebisverkstad! <3
    Åh har du redan två finisar :D Vad underbart! Haha ja, men kärlek är konstigt. Min kattbebis kan kissa och bajsa på golvet, riva sönder min soffa och min säng, spy på min vita matta och vägra att ligga och gosa med mig under en veckas tid typ. Men sekunden hon hoppar upp i mitt knä, spinner och gosar ner sig innan hon somnar så är allt glömt och förlåtet. Och när jag bara går till affären så saknar jag henne massor. Kan inte ens föreställa mig den kärleken gånger tusen som man känner till sitt eget barn, ovillkorlig kärlek är så underbar. Alla gånger jag gjort dum skit när jag var yngre och mamma bara kramade mig och sa att det var okej. Ja, min familj är världen finaste är verkligen evigt tacksam över dom och kommer aldrig att ta dom för givet. :)
  • jessi84

Hej.

Jag och sambon börjar försöka nu i augusti med nr 2, precis slutat med p-piller så vet inte hur fort det tar sig.

• Karin Marie

Hej!! : )

Åh vi har precis börjat försöka!! Tog ut min hormonspiral och fick sedan mens efter exakt 7 veckor! Enligt en app ja har skulle ja haft ÄL igår, hade kraftiga flytningar i torsdags.. men har gjort ÄL test sedan i måndags, men har inte fått något positivt än! Men håller tummarna!! Vad kul med fler som försöker nu ? all lycka till allihopa!!

• AlexSthlm

Hej! Jag och min flickvän planerar att skaffa barn genom insemination i Danmark senare i höst. Vi ska göra alla provtagningar som krävs i mitten av september och sedan kan första försöket förhoppningsvis bli i november, annars får vi vänta till januari. Min flickvän måste dessutom genomgå en fertilitetsundersökning då hon har extremt oregelbunden cykel, efter det vet vi vem som ska bära bebisen :)

Jag är 25 år och min flickvän är 29 år, och det blir första barnet för båda. Vi har dock två katter och en hund som är våra små bebisar så länge ;)

Känns iaf superspännande att äntligen vara på gång!!

• embollen

Hoppar in här jag med.
    Igår kom jag och sambon överens om att försöka ge ett syskon till våra två grabbar, efter mycket prat kring det. Största blir 6 iår och minstingen är bara 2.5 månad. Ammar fortfarande fullt (dock kan det gå 5-7 timmar mellan amningstillfällena på nätterna) och har inte fått tillbaka mensen. Så det kan ju ta hur lång tid som helst att lyckas. Noll koll på ägglossning men det lär ju visa sig framöver om vi hittar på den eller inte ;) tänker inte köra med ÄL-test osv. Utan vi ligger när vi är sugna och lever på hoppet :) Min önskan är ett höstbarn 2017, men det får bli som det bli med dom förutsättningar vi har.

Funderar dock på att ge flaska en gång till kvällen för att öka chanserna att få igång ÄL. Både jag och sambon drömmer om två stycken väldigt tätt.

• BeccaBus
    embollen skrev 2016-09-01 22:05:03 följande:

Hoppar in här jag med.
    Igår kom jag och sambon överens om att försöka ge ett syskon till våra två grabbar, efter mycket prat kring det. Största blir 6 iår och minstingen är bara 2.5 månad. Ammar fortfarande fullt (dock kan det gå 5-7 timmar mellan amningstillfällena på nätterna) och har inte fått tillbaka mensen. Så det kan ju ta hur lång tid som helst att lyckas. Noll koll på ägglossning men det lär ju visa sig framöver om vi hittar på den eller inte ;) tänker inte köra med ÄL-test osv. Utan vi ligger när vi är sugna och lever på hoppet :) Min önskan är ett höstbarn 2017, men det får bli som det bli med dom förutsättningar vi har.

Funderar dock på att ge flaska en gång till kvällen för att öka chanserna att få igång ÄL. Både jag och sambon drömmer om två stycken väldigt tätt.

Vi är i samma situation! Vi har en bebis som snart är 4mån och jag väntar också på första ägglossningen så vi kan köra! Hon gör också uppehåll på natten och jag känner att "maskineriet" börjar jobba då jag känner rejäl mensvärk i perioder men det kan ju ändå ta tid. Har en dotter som är 9år också men nu vill vi då ha en till tätt. Lycka till till dig!
  • Isafina

Hej, jag hoppar gärna in här om det är okej!

Jag är 23 år och min sambo likaså. Vi planerar att börja försöka sommaren 2017 mest för att vi gifter oss i juli och vill ta en sak i taget :) Jag studerar till sjuksköterska och kommer att ha gått två år av tre när bebis (förhoppningsvis) kommer :)

• mrsuppstrom

Hej!
    Är också ny här :)
    Jag och min man känner att vi är redo att skaffa barn. Vi gifte oss i somras och känner att det ligger rätt i tiden för oss. Så här hemma är det bebisverkstad nu :)

Svar på tråden Någon mer som planerar bebis 2017?