• Anonym (vart?)

Vart kan man köpa små avlånga paket (posten)?

Hej,

Jag letar efter paket som man lägger prylar i när man skickar med posten, jag vet vart man hittar de vanligare storlekarna, men nu letar jag efter en storlek som jag bara har fått skickat av andra, själv vet jag inte vart man kan hitta dem.

De är väl ca 5x5x20, jag är inte så bra på att uppskatta storlek, men de är alltså små och avlånga. Finns de bakom disken på postens uthämtningsställen? Någon annan stans?

Tack för svar.

• Svar på tråden Vart kan man köpa små avlånga paket (posten)?
  • Nyfikna72

Posten har inget sånt, ska du ha många så är det väl de vanliga grossisterna som gäller. Packoplock, rajapack eller staples. Typ

• Anonym (vart?)
    Nyfikna72 skrev 2015-04-30 16:55:51 följande:
    Posten har inget sånt, ska du ha många så är det väl de vanliga grossisterna som gäller. Packoplock, rajapack eller staples. Typ
    Kan sånt finnas på ica maxi eller coop? Har faktiskt aldrig hört talas om någon av de tre du rada upp, får nog googla lite.
  • Anonym (Cam)

Blir så nyfiken på vad i allsin dar det är du ska skicka, får inte ihop måtten. En massa strumpstickor?

• Anonym (vart?)

Förmodar att det blir att köpa online, synd, jag hade behövt dem snabbt.

Anonym (Cam) skrev 2015-04-30 17:03:04 följande:
    Blir så nyfiken på vad i allsin dar det är du ska skicka, får inte ihop måtten. En massa strumpstickor? smile1.gif
    Hårpinnar eller vad de nu kallas på svenska Vill inte riskera att de går sönder, så jag behöver smålådor.
  • Anonym (vart?)

Hittills hittar jag bara för stora paket eller väldigt dyra paket på de där hemsidorna...

• Anonym (Cam)
    Anonym (vart?) skrev 2015-04-30 17:04:24 följande:

Förmodar att det blir att köpa online, synd, jag hade behövt dem snabbt.

Hårpinnar eller vad de nu kallas på svenska Vill inte riskera att de går sönder, så jag behöver smålådor.

Hårpinnar? Såna där man sätter upp håret med? Då var jag inte så långt ifrån
  • Anonym (vart?)
    Anonym (Cam) skrev 2015-04-30 17:17:26 följande:
    Hårpinnar? Såna där man sätter upp håret med? Då var jag inte så långt ifrån smile2.gif
    Haha, ja, du var rätt nära Flört

När jag kollar priserna på de här lådorna så är det ju nästan billigare att gå o köpa nåt kul och sen använda lådan det kom i, 200 spänn för en box liksom? Nej tack.
  • Anonym (vart?)

Förstår inte ens hur det kan vara möjligt att det är så dyrt? har de skrivit fel på hemsidorna?

• Nyfikna72

Ja du måste ha tittat fel fast oftast säljs de ju 25pack eller liknande.

Ska du bara skicka enstaka gånger är det väl enklare att vika ihop nåt eget av nån gammal större kartong

• Anonym (vart?)
    Nyfikna72 skrev 2015-04-30 18:09:19 följande:
    Ja du måste ha tittat fel fast oftast säljs de ju 25pack eller liknande.
    Ska du bara skicka enstaka gånger är det väl enklare att vika ihop nåt eget av nån gammal större kartong
    jag antar att jag skulle kunna klippa ut bitar och sätta ihop själv...så jo, funderar på det. Har även funderat på att använda typ gamla mjölkpaket, men det kanske är lite för ostadigt (tunt).
  • Nyfikna72

Bitar? Du kör ju bara vanlig utbredning, dvs du kan ju rita upp alla mått på en kartong bit och sen skär du ut och viker ihop bara.

• Anonym (vart?)
    Nyfikna72 skrev 2015-04-30 18:40:16 följande:
    Bitar? Du kör ju bara vanlig utbredning, dvs du kan ju rita upp alla mått på en kartong bit och sen skär du ut och viker ihop bara.
    hmm jo, jag har ju de här små som jag fått skickade från andra, antar att jag kan vika ut dom och rita ut.

Tack för hjälpen, allihop.
Svar på tråden Vart kan man köpa små avlånga paket (posten)?