• Svar på tråden Har alla dom här skorna i år?
  • Minza83

Det är ju skönare med ett par joggingskor med rejäl stötdämpning att gå i om du frågar mig ;)

Denna modellen är ingen nyhet utan funnits läääänge.. Hade mitt första par för 14år sedan ;) om inte ännu längre sen :)

De är inte osköna dock! Och snygga är de helt klart! :) och ja du kan ha dem oavsett ålder ;)

• MEE83

Klassiska. Funkar för fler än tonåringar tycker jag. Gillar du dom så tuta och kör.  

När det kommer till sneakers, så har jag för det mesta kört Royal Elastics de senaste 15 åren eller så, köpte mitt första par runt 1998, och varit en ganska lojal kund sedans dess, bra benefit-cost ratio, då jag tycker kvalitén är bra, skorna är bekväma och priset är väldigt rimligt, det finns alltid ett par modeller i varje kollektion som tilltalar mig. 

• Tihi
    Minza83 skrev 2015-05-01 00:55:08 följande:
    Det är ju skönare med ett par joggingskor med rejäl stötdämpning att gå i om du frågar mig ;)
    Denna modellen är ingen nyhet utan funnits läääänge.. Hade mitt första par för 14år sedan ;) om inte ännu längre sen :)
    De är inte osköna dock! Och snygga är de helt klart! :) och ja du kan ha dem oavsett ålder ;)
    Dom är jättegamla, från 60-talet tror jag jag läste. Tänkte ha dom som casual skor och inte för att motionera i så jag hoppas dom är tillräckligt bekväma.
    MEE83 skrev 2015-05-01 01:19:54 följande:
    Klassiska. Funkar för fler än tonåringar tycker jag. Gillar du dom så tuta och kör.  

När det kommer till sneakers, så har jag för det mesta kört Royal Elastics de senaste 15 åren eller så, köpte mitt första par runt 1998, och varit en ganska lojal kund sedans dess, bra benefit-cost ratio, då jag tycker kvalitén är bra, skorna är bekväma och priset är väldigt rimligt, det finns alltid ett par modeller i varje kollektion som tilltalar mig. 
    Royal Elastics har jag aldrig hört om, ska kolla dom. Jag tänkte att dom här ska vara casual snygga och klassiska när jag inte behöver vara uppklädd men ändå inte vill se ut som en luffare.

• Aniiee

Ett par klassiska adidas. Funkar väl.

Själv kör jag Reebok sedan 10-årsåldern, helst med Gore-tex, eftersom jag är ute i terrängen en del med hundarna och det kan bli blött. Ska köpa nya nu, mina gamla håller inte ihop längre.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Tihi
    Aniiee skrev 2015-05-01 20:16:57 följande:
    Ett par klassiska adidas. Funkar väl.

Själv kör jag Reebok sedan 10-årsåldern, helst med Gore-tex, eftersom jag är ute i terrängen en del med hundarna och det kan bli blött. Ska köpa nya nu, mina gamla håller inte ihop längre.
    Reebok High-tops är ju också gamla klassiker! Fast det är nog inte dom du pratar om.
  • Tihi

Om jag nu köper dom ska jag ha helvita eller svart/vita? Vilket är snyggast?

• Aniiee
    Tihi skrev 2015-05-01 20:19:07 följande:
    Reebok High-tops är ju också gamla klassiker! Fast det är nog inte dom du pratar om.
    Såna har jag aldrig haft, jag tycker att höga skor är obekvämt. Det är liksom varken skor eller stövletter.

Nej, de jag har är ett par DMX och nästa blir nog också DMX eller ONE GTX. Kanske. Vi får la se.
    Tihi skrev 2015-05-01 20:20:14 följande:

Om jag nu köper dom ska jag ha helvita eller svart/vita? Vilket är snyggast?

Ingen tittar på dina fötter..... Ta de du själva tycker är snyggast och bekvämast.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • MEE83
    Tihi skrev 2015-05-01 20:08:05 följande:
    Royal Elastics har jag aldrig hört om, ska kolla dom. Jag tänkte att dom här ska vara casual snygga och klassiska när jag inte behöver vara uppklädd men ändå inte vill se ut som en luffare.

Det är ett australiskt företag från början, har väl funnits i ungefär 20 år. De är ju inte giganter som Adidas, Nike etc. Men kvalitén på deras produkter är lysande, tycker jag. Har flera par i olika modeller, det brukar som sagt finnas ett par modeller i varje kollektion som jag diggar. Glad

Här är lite reklam från 2014. hehe

Använder King Hi rätt mycket, dvs skorna i länken nedan. Nu använder jag inte sneakers på jobbet, har formell klädsel, men som bekväma dojor på fritiden har de som sagt varit mitt go-to brand för det mesta. 

www.amazon.com/Royal-Elastics-Mens-King-Sneaker/dp/B001DW3Q32/ref=cm_cr_pr_pdt_img_top

För att svara på din fråga, så gillar jag vita sneakers, men de svart/vita är mer klassiska. Båda funkar bra. 
  • Hannah76

Vanliga, klassiska. Inte uppbyggda, så lika platta som converse. Tur det finns sköna sulor =)

• fluu

Alla hade dem när jag gick i fyran-femman(inte bara vi i den åldern alltså) så jag tror inte att "alla" har dem i år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Har alla dom här skorna i år?