• Svar på tråden Skrevande män problem i T.-banan?
  • Zerc

Är själv kvinna, normalbyggd. Och jag har faktiskt aldrig sett detta som ett problem. Även om en kille råkar nudda mig lite med sitt ben så sitter inte jag där och tänker: Men guuuud vad respektlöst att han sitter sådär och nuddar mig!

Herregud, tror ni på riktigt att killar sitter sådär bara för att jävlas? Och tycker ni att det är så himla obehagligt att era knän råkar nudda varandra lite bara för att ni inte känner varandra? 

Det är väl en grej om en kille verkligen sitter och pressar ut benen så att han klämmer till ditt knä så att det gör ont, men det har jag personligen aldrig varit med om.

• Auditanne
    Zerc skrev 2015-05-03 02:37:52 följande:

Är själv kvinna, normalbyggd. Och jag har faktiskt aldrig sett detta som ett problem. Även om en kille råkar nudda mig lite med sitt ben så sitter inte jag där och tänker: Men guuuud vad respektlöst att han sitter sådär och nuddar mig!

Herregud, tror ni på riktigt att killar sitter sådär bara för att jävlas? Och tycker ni att det är så himla obehagligt att era knän råkar nudda varandra lite bara för att ni inte känner varandra? 

Det är väl en grej om en kille verkligen sitter och pressar ut benen så att han klämmer till ditt knä så att det gör ont, men det har jag personligen aldrig varit med om.

Tänk på att vi alla har lite olika personliga gränser och för vissa bringar det obehag att sitta nära någon en längre stund och känna kroppsvärme från en vilt främmande människas kropp. 

Inget konstigt med det egentligen. Känner en hel del personer som delar dessa obehag.
    Nej, visa hänsyn, håll er inom er egen zon och sitt inte med kroppen utfläkt likt trasdockor. 
  • Anonym (frippe)
    nordanvind skrev 2015-05-02 02:28:04 följande:

Att det skulle ha med paketet att göra finner jag orimligt

Jag skrev "normalutrustad".

Har man en väldigt liten en går det kanske att klämma ihop benen utan problem.
  • Anonym (Dingdong)

Pung och lem tar mer plats än en mus så när damerna skrevar i sängen gör killarna annat.Kyss

• Anonym (H)
    Anonym (frippe) skrev 2015-05-01 20:39:22 följande:

Ja.

Är mannen bara någorlunda normalutrustad så innebär det att han måste klämma ihop paket på ett obehagligt sätt om han ska sitta fröken-fint med knäna ihop.

Nu mätte jag för sakens skull. Bekvämt är att sitta med knäna ungefär 40 cm isär om du räknar från mitt på knäskålarna.

Konstigt då att min kille som är minst sagt välutrustad kan sitta som en normal människa på tunnelbanan.
  • Anonym (H)

Har för övrigt lagt märke till att det oftast är män utan klass (trashiga) som sitter bredbent. Män (som min) med stil och uppfostran sitter helt normalt. Kolla själva nästa gång ni åker...

• Anonym (H)
    Anonym (Bena) skrev 2015-05-02 07:35:20 följande:

Visst, det kräver en ansträngning att sätta ihop benen, men det gör det även för kvinnor. Kvinnor är uppfostrade till att sitta "fint", det anses okvinnligt att skreva. Det är nog också en klassfråga, de jag ser skreva är medelklass och neråt, väluppfostrade män i kostym skrevar inte i samma utsträckning.

Såg inte ditt inlägg innan jag skrev. Håller fullständigt med!
  • Anonym (koko)

Det var nog den löjligaste "tidningsartikel" jag läst, på den här sidan julafton. Inte konstigt att det här landet ser så tokigt ut som det gör. Kräks

• Anonym (Petronella)
    Anonym (Dingdong) skrev 2015-05-01 02:27:14 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/article20684124.ab

Vet kvinnor inte, att män inte vill klämma sina juveler?

Inga män jag känner skrevar, och en av dem vet jag definitivt är välhängd. Det har att göra med attityder "Kolla, här är jag, jag är man, jag är viktig, jag ska ta plats"
  • Anonym (Petronella)
    Vanillaextract skrev 2015-05-01 12:34:18 följande:

Nu är ju jag rätt liten i kroppen men jag har aldrig någonsin märkt något problem när jag suttit brevid en kille som skrevar.

Vad är det jobbiga?

Jag säger ifrån om jag inte får plats. Annars är det jobbiga om någon sitter mitt emot och skrevar. Jag tycker att det är genant.

Förresten, den som har ont av att ha benen ihop borde nog klä sig i kilt.
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (frippe) skrev 2015-05-01 20:39:22 följande:

Ja.

Är mannen bara någorlunda normalutrustad så innebär det att han måste klämma ihop paket på ett obehagligt sätt om han ska sitta fröken-fint med knäna ihop.

Nu mätte jag för sakens skull. Bekvämt är att sitta med knäna ungefär 40 cm isär om du räknar från mitt på knäskålarna.
    Hur kommer det sig då att det finns väldigt välutrustade män som inte alls behöver skreva?
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (H) skrev 2015-05-07 09:27:28 följande:
    Konstigt då att min kille som är minst sagt välutrustad kan sitta som en normal människa på tunnelbanan.
    Det kanske är så att de som skrevar mest vill få oss andra att tro att de är välutrustade när det i själva verket inte alls är så?
  • Mila76
    Anonym (Alepheron) skrev 2015-05-03 00:58:03 följande:
    Och kanske även en generationsfråga.

Väldigt sällan man ser äldre herrar (från 60 och uppåt) fläka ut sig på samma tanklösa sätt som dagens unga slynglar. 

Och sluta skylla ifrån er på att det "klämmer åt" om ni inte får sitta som en groda för den gubben går vi inte på längre.

Om det nu verkligen gör så ont att korsa benen så räcker det att ni sitter med låren inåtlutade såpass att det inte inkräktar på sätet bredvid.

Och sitt inte heller med utflängda armar som borrar in sig i personen som sitter intill er. Helt vanlig hyfs det här som många unga män tydligen behöver läxas upp i.
    Jag råkar ut för detta främst av män i medelåldern. 

Unga män upplever jag generellt som väldigt vänliga och hänsynsfulla. 
Svar på tråden Skrevande män problem i T.-banan?