• Butterscotch

Hur kommer det sig att någon annan kan starta trådar i mitt namn?

Som frågan lyder, Familjeliv: hur kommer det sig att någon annan kan starta trådar i mitt namn?

• Svar på tråden Hur kommer det sig att någon annan kan starta trådar i mitt namn?
  • WinterDawn

Hackat igen? Inte första gången isåfall...

• fluu

Hackat. Ja, igen. Och var är moderatorer med folks?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Butterscotch

De har märkt det i alla fall, tråden är borta nu. Det var någon som startade en massa trådar för att få folk till sin nya blogg.

• EnGladPingvin

Drabbade mig också. Trist att man inte får någon förklaring. Alla trådarna är dock borttagna, inkl de som diskuterade det inträffade. Får se om vi får något svar och om den här tråden får vara kvar. Obehagligt i alla fall och jag har bytt lösen för säkerhets skull.

• Moderator

Hej,

Familjeliv är inte hackat; någon länkade till en extern sida som gjorde så att besökarens webbläsare skapade trådar i FL:s forum.

De trådarna vi har hittat som skapades via just den aktuella sidan har raderats, men i regel kan vi inte ansvara för vad andra webbplatser gör med din webbläsare eller din dator.

Våra tekniker har under kvällen gjort en del förändringar på sidan som gör att man t ex inte längre kan skapa trådar på det viset.

• fluu
    Moderator skrev 2015-05-02 21:16:27 följande:
    Hej,

Familjeliv är inte hackat; någon länkade till en extern sida som gjorde så att besökarens webbläsare skapade trådar i FL:s forum.

De trådarna vi har hittat som skapades via just den aktuella sidan har raderats, men i regel kan vi inte ansvara för vad andra webbplatser gör med din webbläsare eller din dator.

Våra tekniker har under kvällen gjort en del förändringar på sidan som gör att man t ex inte längre kan skapa trådar på det viset.
    Och allmän och tydlig info om detta kommer när?
  • ica
    EnGladPingvin skrev 2015-05-02 21:14:59 följande:

Drabbade mig också. Trist att man inte får någon förklaring. Alla trådarna är dock borttagna, inkl de som diskuterade det inträffade. Får se om vi får något svar och om den här tråden får vara kvar. Obehagligt i alla fall och jag har bytt lösen för säkerhets skull.

Håller med. Nån gjorde inlägg i mitt namn och jag vart avstängd. Man har inte ens en chans att förklara sig.
  • Aniiee

Hej,

Orsaken till att jag aldrig öppnar länkar som inte tydligt framgår vad de går till, och framgår det INTE så KANSKE öppnar jag i inkognitofönster, men det är sällan.

Öppna inte länkar bara för att ni är nyfikna...
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • athanatos

Hej,

Fast ne, sårbarheten fanns hos FL. Inte hos sidan dom länkade till. Så jo rent tekniskt blev fl hackade.
  • fluu
    athanatos skrev 2015-05-03 18:01:45 följande:
    Fast ne, sårbarheten fanns hos FL. Inte hos sidan dom länkade till. Så jo rent tekniskt blev fl hackade.
Svar på tråden Hur kommer det sig att någon annan kan starta trådar i mitt namn?