• mkl1982

foglossning?

Hej. Gick in i vecka 15 idag och undrar om man kan känna av foglossning nu?

• Svar på tråden foglossning?
  • mkl1982

Okej. Känns i ljumskarna mest. Men de är väl så att ligamenten töjs ut. Har googlat och läst nu. Jobbar som undersköterska på hemtjänsten och de är ju en hel del i och ur bilar flera ggr per dag plus att man går mycket och obekväma arbetsställningar ibland. De blir värre av de eller? Väntar första barnet så frågorna är många

• Becca88

Har man obekväma arbetsställningar så kan de bli värre, för mig vart de så illa så jag vart 100% sjukskriven från v 20 :/ för mig börja de värka först i ljumskarna, sedan när jag böjde mig m.m så låste det sig i ljumskarna, så jag inte kom upp. Brukar vara en annan sorts smärta när det är ligamentet som töjs, men alla kan ju uppfatta de olika :) men får hoppas att de bara är ligamentet som spökar :)

• Mijjan

Absolut! Jag fick i vecka sex nu och det är första barnet.Fick tips om att sluta springa, ta mindre steg, gå lugnt i trappor och allmänt tänka mig som en sjöjungru med benen ihop. Var försiktig när du sätter dig och går i/ur bil. Har hjälpt mig för jag har inte blivit sämre iaf :) V 19 nu

• Mijjan
    mkl1982 skrev 2015-05-03 17:48:37 följande:

Okej. Känns i ljumskarna mest. Men de är väl så att ligamenten töjs ut. Har googlat och läst nu. Jobbar som undersköterska på hemtjänsten och de är ju en hel del i och ur bilar flera ggr per dag plus att man går mycket och obekväma arbetsställningar ibland. De blir värre av de eller? Väntar första barnet så frågorna är många

Undvik att sitta på huk tror jag. Är nog bättre att försöka sitta på knä i så fall :)
  • mkl1982

Tack så mycket för svaren Har ringt bm idag och hon skulle ringa upp. Ska prata lite med henne.

De är ju svårt när man har det jobb man har. Men ska försöka stå på knä och tänka på att ta de lungt när man stiger i och ur bilen. Blir ju ett antal ggr på en jobbdag. Jobbar 80 %

Få hoppas att de är ligamenten.

• Bibi84

Har haft det med 3 av 4 graviditeter. du kan köpa ett bälte som hjälper om man står och går, krångligt när man sitter och ändrar sitt och stå ställning ofta.
    Ta en del ligg pauser FÖR du börjar känna av det, märker du att du gärna efter 1 timma på jobbet börjar känna av, lägg dig ned efter 40 min och slappna helt av i 20-30 min. Gå til en kiropraktor ev. fysioterapeut som är gott insatt i gravidkroppen och så är ju också medicinboll en skön avlastning. :)
    Bassäng träning ska vara bra också. :)

Lycka till!

Svar på tråden foglossning?