• Vadhänder

Vi med barn som pratar i sömnen

Tänkte starta en lite rolig tråd om vi som har barn som pratar massor i sömnen. Min dotter blir snart två år och munnen går i ett på dagarna, så även på nätterna. Det är allt ifrån asgarv till roliga små ord, kan tillägga att hon gått i sömnen två gånger och kröp i sömnen när hon fortfarande kröp. Sist hon gick i sömnen så babblade hon om att gitarren var sönder. Totalt prat i nattmössan :D så berätta gärna om era små kärlekars tokigheter :D

• Svar på tråden Vi med barn som pratar i sömnen
  • lövet2

Min nattpratare är stor nu - 24 år. Från 1 års ålder har hon pratat i sömnen hela nätterna, och det har gett henne vissa fördelar. Till skillnad från sina syskon, så har hon haft eget rum tidigt. Ingen har klarat av att sova i samma rum, förrän hon träffade sin pojkvän. Han har faktiskt inga problem.

Roligast under hennes uppväxt var perioden då hon fått en egen mobiltelefon. Plötsligt bestod allt nattprat av inbillade telefonsamtal. Det hördes tydligt att hon liksom gjorde pauser, då den andra personen sade något. Inga märkvärdiga samtal heller, utan det lät precis som ett vanligt mobilsamtal. "Hej, vad gör du? Jaså, du också? Ja, jag har jätteproblem med matteläxan. Är skitless på den. Tänkte kanske du kunde komma hit och se en film i stället. Vilken tid? Men då syns vi! Hej då!".

• Vadhänder
    lövet2 skrev 2015-05-04 00:44:07 följande:

Min nattpratare är stor nu - 24 år. Från 1 års ålder har hon pratat i sömnen hela nätterna, och det har gett henne vissa fördelar. Till skillnad från sina syskon, så har hon haft eget rum tidigt. Ingen har klarat av att sova i samma rum, förrän hon träffade sin pojkvän. Han har faktiskt inga problem.

Roligast under hennes uppväxt var perioden då hon fått en egen mobiltelefon. Plötsligt bestod allt nattprat av inbillade telefonsamtal. Det hördes tydligt att hon liksom gjorde pauser, då den andra personen sade något. Inga märkvärdiga samtal heller, utan det lät precis som ett vanligt mobilsamtal. "Hej, vad gör du? Jaså, du också? Ja, jag har jätteproblem med matteläxan. Är skitless på den. Tänkte kanske du kunde komma hit och se en film i stället. Vilken tid? Men då syns vi! Hej då!".

Hahahahha det där känner jag igen från mig själv :'D jag pratar också hela nätterna Och ibland kan det bli rätt jobbigt för min sambo :P
  • LindaJohanna

Jag skulle väcka tonårssonen ovanligt tidigt en morgon. Jag kallade men han hörde inte så jag lägger handen på hans arm och säger hans namn. Då kastar han sig upp i sittande ställning, blänger på mig och säger "Här vaktar jag! Snart dödar jag en ko med en sådan där konstig osthyvel!" Sen lade han sig ner och sov igen.

Det där är ett tag sedan nu men vi har lika roligt åt det fortfarande.

• lövet2
    LindaJohanna skrev 2015-05-04 09:24:32 följande:
     Då kastar han sig upp i sittande ställning, blänger på mig och säger "Här vaktar jag! Snart dödar jag en ko med en sådan där konstig osthyvel!"
    Tack! Där blev det en roligare måndag för mig!
Svar på tråden Vi med barn som pratar i sömnen