• Anonym (Fina väskor)

Ni som köper dyrare handväskor hur många har du och hur fick du råd?

Jag är lite nyfiken på om det finns någon här som köper lite dyrare märken på handväskor och hur många ni isåfall har? Hur får ni råd, sparar ni på längre eller kortare sikt? Har du någon drömväska som du sparar till nu?

• Svar på tråden Ni som köper dyrare handväskor hur många har du och hur fick du råd?
  • Anonym (Köpa)
    Anonym (.) skrev 2020-04-12 00:33:34 följande:

Köpte en dyr väska på Lindex för mina födelsedagspengar. Hände en gång. Har ej råd att köpa sånt lyx för ofta.

Har du kvar den. Märker dina vänner direkt om du har en ny handväska 
  • Panduro

Kapar tråden :( Tycker det är oerhört intressant med dem som lägger pengar på dyra väskor. Själv tycker jag att över 400 kronor är alldeles för dyrt. :D

• Anonym (J)

Jag gillar skinnväskor som håller bra och åldras snyggt.

Det är inte Prada eller Louis Vuitton, har några Michael Kors köpta i USA för ca 5000-7000kr. Samt min Mulberry som jag använder varje dag i jobbet. Den var dyrare men den används varje dag på kontoret, hos klienter och på resa. Hade jag bara behövt handväska när jag ska handla på Ica hade jag haft en betydligt billigare eller ingen alls. När jag är ledig bär jag bara mobilen med kort i dess hållare.

• riversnroads

Älskar mina Tory burch och moschino väskor. Har toryn på kontoret. Har också en galet snygg stråväska med skinnrem. Är himla sugen på att köpa en väska från cult gaia.

Handlar både nytt och vintage.

Dessa väskor ligger mellan 3-6000.

Drömmer om en fancypancy väska från Prada men har tre barn och de gör före, gällande sparande, än mina väskor.

För mig handlar väskorna om stil. Tycker om att klä mig propert men en snygg väska och ett par snygga skor höjer outfiten. Jag blandar mellan dyrt och billigt samt vintage i kläder.

• Anonym (O)

Har två som är dyra. En Michael Kors som maken köpte till mig. Har den till vardags, svart och tillräckligt liten (och stor) att ha mobil, nycklar och andra småsaker i.

Sen har jag en Louis Vuitton Noe som jag köpte själv efter att ha sparat ihop till den. Alltid velat ha den och jag kommer att ha den så länge den är hel och gör det den ska. Alltså ganska länge! Brukar aldrig köpa dyra saker till mig själv, men den var en födelsedagspresent till mig från mig :)

MK gick på 1700.

LV på 10000.

• Anonym (Köpa)
    Panduro skrev 2020-04-12 05:58:56 följande:

Kapar tråden :( Tycker det är oerhört intressant med dem som lägger pengar på dyra väskor. Själv tycker jag att över 400 kronor är alldeles för dyrt. :D

Hur mycket skulle du kunna lägga ut 
  • Anonym (Köpa)
    Anonym (O) skrev 2020-04-12 23:24:15 följande:

Har två som är dyra. En Michael Kors som maken köpte till mig. Har den till vardags, svart och tillräckligt liten (och stor) att ha mobil, nycklar och andra småsaker i.

Är det köpstopp nu?
  • Anonym (U)

Jag hade rätt många dyra väskor , Balenciaga, LV , Mulberry , men lämnade in på en Second Hand butik och sålde de flesta när jag fick min son eftersom jag använde dem inte längre och hade platsbrist.

Just nu har jag en grön second hand läderväska oftast , jag köpte för £ 25 i London.

Jag köper nog fina dyra väskor igen när min son inte tyggar och kladdar på allt.

• Anonym (1000:-)

Jag tillhör dom som tycker att 1000:- är dyrt för en väska och skulle aldrig köpa 20-30 tusenkonors väskor.

För egen del handlar det verkligen om att jag inte har massa pengar att "slösa" bort och att jag inte skulle uppskatta att ha EN fin väska.

Så jag har 10-15 väskor för 150-600:- /st. Väskor som muntrar upp och som jag gillar. Någon enstaka väska är köpt för runt 1200:- och få handlade det mycket om att jag letat efter en väska i denna storlek ett bra tag och inte lyckats hitta någon.

Jag kan dock förstå att man lägger pengar på väskor. För har man tillräckligt mycket pengar och uppskattar att unna sig, så är väskor faktiskt roligt. Precis som klockor och smycken.

Sådana väskköp verkar ofta vara symboler för olika saker och en "investering". I.o.m att väskan kan användas varje dag så blir kostnaden helt ok i jämförelse med att unna dig en fantastisk bil, en helt ny garderob, en lång resa, osv.

Själv har jag dock väldigt lätt att hitta en väska för under 1000-lappen och känner därmed inget behov av dyra väskor.

• Panduro
    Anonym (Köpa) skrev 2020-04-13 09:18:15 följande:

Hur mycket skulle du kunna lägga ut 

Har väl betalat max 200 för en väska. Använder sällan handväskor till vardags. Är en sån som mosar ner allt i jackfickan.
  • Anonym (4)

Har 4 märkesväskor och alla har jag köpt med min lön.

1 Chanel

2 Louis Vuitton

1 Mulberry

• Anonym (U)
    Anonym (U) skrev 2021-06-01 12:18:04 följande:

Jag hade rätt många dyra väskor , Balenciaga, LV , Mulberry , men lämnade in på en Second Hand butik och sålde de flesta när jag fick min son eftersom jag använde dem inte längre och hade platsbrist.

Just nu har jag en grön second hand läderväska oftast , jag köpte för £ 25 i London.

Jag köper nog fina dyra väskor igen när min son inte tyggar och kladdar på allt.

Tuggar,inte tyggar?

Jag har köpt väskorna med min lön

, jag hade då ett jobb där jag hade råd utan problem och jag har fått användning för dem också.

Jag sparar aldrig till saker jag inte egentligen behöver , och lånar aldrig pengar.

Jag skulle aldrig köpa en väska jag måste spara till.

Väskor blir slitna och smutsiga , de vore jättejobbigt om det var en väska jag fick spara till i månader / år.
  • Anonym (Alice)

Jag har inte köpt mig någon dyrare handväska än, men jag har absolut inget emot tanken att lägga ett par tusen på en fin väska. Har man pengarna, så varför inte, liksom? Vissa lägger pengar på en dyr bil, en dyr smart phone eller har dyra vanor som rökning eller vad som, så vad skulle felet vara att spara ihop till en fin handväska? Livet känns lite för kort för att inte köpa sånt man tycker om, förutsatt att man har pengarna såklart. 

Men jag skulle aldrig köpa en av de mest populära väskorna från typ Louis Vuitton, Chanel eller Michael Kors. Aldrig. Tycker att alla fejk-väskor har förstört dom märkena och modellerna för mig. Varför skulle jag lägga kanske uppemot 50k på en Chanel 2.55 classic flap som majoriteten av folk som ser mig bara kommer anta är en fejk? Eller typ valfri väska från LV? Finns typ inget skabbigare i mina ögon, när det kommer till väskor i alla fall.

• Anonym (Alli)

Väskorna som jag använder: två handväskor av läder Tory burch likadana i olika förg 9000kr/st, en större Marimekko 4000kr, två enklare flätade handväskor fr Ceannis 2000kr/st, träningsbag, en flätad väska till badkläderna 300kr.

Täcker behovet. Nu på sommaren är det toppen med de lite enklare slappare väskorna.

• Anonym (4)
    Anonym (Alice) skrev 2021-06-01 17:32:01 följande:

Jag har inte köpt mig någon dyrare handväska än, men jag har absolut inget emot tanken att lägga ett par tusen på en fin väska. Har man pengarna, så varför inte, liksom? Vissa lägger pengar på en dyr bil, en dyr smart phone eller har dyra vanor som rökning eller vad som, så vad skulle felet vara att spara ihop till en fin handväska? Livet känns lite för kort för att inte köpa sånt man tycker om, förutsatt att man har pengarna såklart. 

Men jag skulle aldrig köpa en av de mest populära väskorna från typ Louis Vuitton, Chanel eller Michael Kors. Aldrig. Tycker att alla fejk-väskor har förstört dom märkena och modellerna för mig. Varför skulle jag lägga kanske uppemot 50k på en Chanel 2.55 classic flap som majoriteten av folk som ser mig bara kommer anta är en fejk? Eller typ valfri väska från LV? Finns typ inget skabbigare i mina ögon, när det kommer till väskor i alla fall.

Fast varför bry sig om att andra tror den är fejk? Huvudsaken är att man själv vet att den är äkta. En Chanel är en tidlös klassiker och kommer hålla sig en livstid och man tar hand om den.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (4) skrev 2021-06-01 18:04:24 följande:
    Fast varför bry sig om att andra tror den är fejk? Huvudsaken är att man själv vet att den är äkta. En Chanel är en tidlös klassiker och kommer hålla sig en livstid och man tar hand om den.
    Är väl snarare att jag inte känner att de är värda pengarna längre? Tänker jag på LV-väskor med deras klassiska monogram-mönster tänker jag fejk. En Chanel 2.55 känns inte heller så tidlös eller klassisk längre när det dels finns rena fejk eller väskor som är "inspirerade av Chanel" på typ Glitter...

Sen förstår jag ju såklart att en äkta kommer hålla bättre än en fejk och att den faktiskt har ett andrahandsvärde. Man kan ju ofta sälja en begagnad Chanel för mer än vad man betalade själv. 
  • Anonym (1000:-)
    Anonym (4) skrev 2021-06-01 18:04:24 följande:

Att lägga 20-30 tusen på en grej för att man Vet att den är äkta är bara för vissa. Du säger tidlös klassiker och jag tänker på allt det min mor tyckte var klassiskt tidlöst som jag tyckte var omodernt och trist. Man får absolut lägga pengar på märkesvaror OM man vill, men resonemanget om tidlöshet köper inte jag.
Svar på tråden Ni som köper dyrare handväskor hur många har du och hur fick du råd?