• Anonym (Hon med kaoset)

Någon med inlåst partner?

Hej!
    Så som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon mer än jag som har eller har haft en inlåst partner? Att vara i den sits jag är i är otroligt jobbig och jag hoppas finna stöttning här, förhoppningsvis av någon i samma sits som fullt ut förstår vad man går igenom.

Karln min blir utsläppt den 17e november-17 och jag har ingen som helst aning om hur jag ska klara av tiden tills dess, då det börjar kännas övermäktigt redan nu och jag är på väg att ge upp hela relationen, trots att jag aldrig känt så starkt för någon annan tidigare. Samtidigt så är det inget alternativ att lämna denna mannen, då han gör mig lycklig. Men att ha honom bakom lås och bom är näst intill outhärdligt.

Så, om det finns någon i samma sits, låt oss följas åt. Drömma om framtiden, klaga över vardagen och den inkompetenta krv och viktigast av allt, stötta varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-08 22:13
    Alla som inte förstår vad som menas med att tråden ligger i känsliga rummet kan skita i att svara. Jag behöver inga påhopp. Eller att folk skriker dumpa.

• Svar på tråden Någon med inlåst partner?
  • taquine
    Anonym (me) skrev 2016-02-28 11:35:15 följande:

Dom som skriver negativa saker här kan dra tycker jag. ni vet inte orsaken till varför man sitter inlåst. en fel handling kan göra man får ett straff. nu är det så att vi har valt detta att stötta våra partner i nöd och lust.

jag hoppas på att få stöd hos de andra här. är en jobbig tid att gå igenom. min kommer ut i april- 17.

just nu väntar jag på att få besök och telefon godkännt. han har suttit sen jan..

Nu är ju detta ett diskussionsforum om du missat det, men klart jag förstår det är känsligt när man riktar kritik mot er.
    En sak jag är lite förundrad över är hur dessa nissar tänker," ok jag är pappa eller ska bli men vill fortfarande leka "the bad guy" och sitta på kåken emellanåt "...

Verkligen en fin framtid och sunda värderingar man ger sina barn ..eller inte .

Varför hänga fast vid dessa losers? Det finns ju faktiskt vettiga killar därute , men det kanske inte är lika spännande?
    Goodness me
  • Anonym (Barn !)

Att man själv väljer att spendera sitt liv med att vänta på någon som inte klarar av att följa lagen är väl en sak. Då tar man själv ansvar för det lidande man själv får uppleva och gör sina egna val. Man kan välja att blunda för brottsoffer och leva ett liv med dålig ekonomi och förnekelse. Det är ett val man kan göra för det skadar ju bara ens egna framtid.

Men tt tvinga in ett barn i en sådan familj?? Att tvinga in ett barn i en familj med en frånvarande pappa som saknar förmågan att följa lagen och som saknar spärrar och gärna skadar andra för egen vinnings skull? Att ge ett barn den stämpeln, den skammen och så mycket sämre förutsättningar än alla andra barn. Hur tänker man då? Kanske saknas samma spärrar och samma ansvarskänsla hos mamman som hos pappan? Ingen ska döma den som väljer att skada sig själv genom en relation med en kriminell. Men när barn kommer i kläm pga föräldrarnas brist på ansvar så är det allas ansvar att reagera.

• Anonym (WTF)
    Anonym (me) skrev 2016-02-28 11:35:15 följande:

Dom som skriver negativa saker här kan dra tycker jag. ni vet inte orsaken till varför man sitter inlåst. en fel handling kan göra man får ett straff. nu är det så att vi har valt detta att stötta våra partner i nöd och lust.

jag hoppas på att få stöd hos de andra här. är en jobbig tid att gå igenom. min kommer ut i april- 17.

just nu väntar jag på att få besök och telefon godkännt. han har suttit sen jan..

Lustigt men jag trodde att det var fel OLAGLIGA handlingar som leder till straff??
  • Anonym (Fattar inte)

Att aktivt och planerande skaffa barn med en intern är för mig fullständigt obegripligt.

• taquine
    Anonym (Fattar inte) skrev 2016-02-28 14:17:14 följande:

Att aktivt och planerande skaffa barn med en intern är för mig fullständigt obegripligt.

Instämmer, men tror faktiskt det är ett visst klientel som gör det.

Tyvärr går ju det sociala arvet i arv så dessa stackars barn hänger nog löst ..hemskt men sant
    Goodness me
  • Jw83
    Anonym (WTF) skrev 2016-02-28 13:54:42 följande:

Lustigt men jag trodde att det var fel OLAGLIGA handlingar som leder till straff??

Nä dom går runt och låser in en massa fina, omtänksamma och skötsamma personer på måfå ;) Brottsoffer är bara en massa gnälliga, överkänsliga fantasifigurer.
  • Anonym (Fattar inte)
    taquine skrev 2016-02-28 14:30:37 följande:
    Instämmer, men tror faktiskt det är ett visst klientel som gör det.

Tyvärr går ju det sociala arvet i arv så dessa stackars barn hänger nog löst ..hemskt men sant
    Precis, ingen vidare start på ett nytt liv. Minus
  • Anonym (me)

Jag kan bara tala för mig själv..Eller hue? Jag var tsm mwd min i nio år innan han gjorde EN olaglig sak..aldrig gjort något innan mer än va de flesta gör som ladda ner musik å filmer.... En kväll som ja vände upp å ner på våra liv. Ett bråk som eskalerade och blev till misshandel.å den andre hade hotat honom flera ggr tidigare och polisanmälan osv meb der tog inte på allvar så man får ju gå runt å mordhota folk som man själv vill tydligen

Jag ber inte någon förstå eller acceptera men att säga man är idiot utan att ens känna mig?! Eller någon annan här för den delen. Om en man eller kvinna är otrogen så säger alla ni löser det terapi osv

Det är ju äktenskapsbrott meb helt okej för de flesta ju..

Min kille förnekar inget som hänt han står för det han gjort. Och har bett om ursäkt med..

• Anonym (Fattar inte)
    Jw83 skrev 2016-02-28 14:30:52 följande:
    Nä dom går runt och låser in en massa fina, omtänksamma och skötsamma personer på måfå ;) Brottsoffer är bara en massa gnälliga, överkänsliga fantasifigurer.
    Ja och är de riktigt skickliga så ljuger de till sig ett fett skadestånd också... Oskyldig
  • Katlan
    Anonym (me) skrev 2015-06-11 23:03:22 följande:

Får man medverka i rätts salen vid häktningsförhandlingar

Jag har medverkat på en häktningsförhandling, mot mitt ex. Satt som åhörare, vi var ett par stycken. Han var alltså ett ex redan då, jag ville bara veta vad han gjort mot sin nya kvinna. Han var inte direkt snäll mot mig om man säger så.
  • Anonym (Barn !)
    Anonym (me) skrev 2016-02-28 14:40:50 följande:

Jag kan bara tala för mig själv..Eller hue? Jag var tsm mwd min i nio år innan han gjorde EN olaglig sak..aldrig gjort något innan mer än va de flesta gör som ladda ner musik å filmer.... En kväll som ja vände upp å ner på våra liv. Ett bråk som eskalerade och blev till misshandel.å den andre hade hotat honom flera ggr tidigare och polisanmälan osv meb der tog inte på allvar så man får ju gå runt å mordhota folk som man själv vill tydligen

Jag ber inte någon förstå eller acceptera men att säga man är idiot utan att ens känna mig?! Eller någon annan här för den delen. Om en man eller kvinna är otrogen så säger alla ni löser det terapi osv

Det är ju äktenskapsbrott meb helt okej för de flesta ju..

Min kille förnekar inget som hänt han står för det han gjort. Och har bett om ursäkt med..

Jag skulle aldrig leva med och definitivt inte skaffa barn med någon som är otrogen heller. Så det är nog bara i din värld som det är accepterat av dom flesta..troligtvis i samma värld som man slåss, hotar varandra osv.

För att få ett så långt straff som din man så krävs det mer än att en annars helt laglydig man försvarar sig en gång... Det vet alla. Det är din slappa attityd till brottet som upprör andra mest. Det är den inställningen som överslätar, försvarar och förminskar din makes brott som kommer färga dina barns inställning till lagar och regler.
  • Zandra f

Nä han har aldrig gjort något innan å det vet jag till hundra procent han ska sitta 14 mån... Är inte mega långt. Du beskriver det som min värld? Igen dra förhastade slutsatser. Mim värd va samma som hans vi kommer bägge från bra familjer med bra arbetsmoral och etik.jobbar hårt varje dag för varje krona. Vi har huslån och familjebil osv..hund och barn

Åker på charter firar midsommar osv precis som alla andra..

Inget onormalt. Inte en enda kriminell kompis eller i släkterna

Vi kommer från inte rika förhållanden men ligger bra över medel Svensson.

Jag är inte slapp mot brottet alls kanske så du tolkar det... det jag syfta på otrohet är vad jag läser här det var bara en jämförelse...

• Anonym (Fattar inte)
    Zandra f skrev 2016-02-28 15:27:13 följande:

Nä han har aldrig gjort något innan å det vet jag till hundra procent han ska sitta 14 mån... Är inte mega långt. Du beskriver det som min värld? Igen dra förhastade slutsatser. Mim värd va samma som hans vi kommer bägge från bra familjer med bra arbetsmoral och etik.jobbar hårt varje dag för varje krona. Vi har huslån och familjebil osv..hund och barn

Jag är inte slapp mot brottet alls kanske så du tolkar det... det jag syfta på otrohet är vad jag läser här det var bara en jämförelse...

Hoppsan...
  • Anonym (Barn !)
    Zandra f skrev 2016-02-28 15:27:13 följande:

Jag drar inga förhastade slutsatser. Du är en ung mamma som lever med en man som misshandlar andra så han får fängelse. Du tycker inte att fängelse på över ett år och en lång häktningstid är så farligt?! Det krävs mer än ett oskyldigt självförsvar för att få det straffet.

Du slätar över genom att påstå att killen som blev misshandla själv förtjänade det.

Att dessutom jämföra misshandel med otrohet ... Tja..

Jo nu sitter du själv med hus, bil, barn, vovve och dina barn får bära skammen, rädslan, längtan och oron. Men Nädå. Din make är en fin människa som medvetet och aktivt skadar andra fysiskt och medvetet skadar era barn psykiskt.

Det kvittar om ni kommer från lagliga och fina familjer. Era barn kommer aldrig kunna säga samma sak.

Själv hade jag aldrig kunnat älska någon som skadar andra och sina egna barn så djupt.
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Barn !) skrev 2016-02-28 15:44:40 följande:
    Jag drar inga förhastade slutsatser. Du är en ung mamma som lever med en man som misshandlar andra så han får fängelse. Du tycker inte att fängelse på över ett år och en lång häktningstid är så farligt?! Det krävs mer än ett oskyldigt självförsvar för att få det straffet.

Du slätar över genom att påstå att killen som blev misshandla själv förtjänade det.

Att dessutom jämföra misshandel med otrohet ... Tja..

Jo nu sitter du själv med hus, bil, barn, vovve och dina barn får bära skammen, rädslan, längtan och oron. Men Nädå. Din make är en fin människa som medvetet och aktivt skadar andra fysiskt och medvetet skadar era barn psykiskt.

Det kvittar om ni kommer från lagliga och fina familjer. Era barn kommer aldrig kunna säga samma sak.

Själv hade jag aldrig kunnat älska någon som skadar andra och sina egna barn så djupt.
    Hon råkade skriva från sitt ordinarie nick och tog sedan bort sin användarprofil. Det var nog klokt då hon i sin presentation berättade rätt mycket om sig själv. Dock inget jag kommer vidareförmedla. 
  • Anonym (Barn !)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2016-02-28 15:56:37 följande:

Hon råkade skriva från sitt ordinarie nick och tog sedan bort sin användarprofil. Det var nog klokt då hon i sin presentation berättade rätt mycket om sig själv. Dock inget jag kommer vidareförmedla. 

Tyvärr så kommer hennes bild och profil fortfarande fram om man söker på nicket..
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Barn !) skrev 2016-02-28 16:07:36 följande:
    Tyvärr så kommer hennes bild och profil fortfarande fram om man söker på nicket..
    Oj, det var illa. Rynkar på näsan
Svar på tråden Någon med inlåst partner?