Hjälp!!
Har en underbar dotter som är 1,6 år. Separerade från pappan ( gemensamt beslut ) för ca 4 månader sedan. Vi är fortfarande vänner :).
Jag började arbeta på nytt schema då också. Jobbar nu kvällar 15-22 och två helger på raken 8.00-20.00. Har dottern hemma varje dag då pappan jobbar 7.30-15 så vi bara byter av varandra.
Men saken är den att jag börjar känna att jag inte vill jobba så mycket kvällar och absolut inte hela helger. Har ingen som helst fritid då jag antingen jobbar eller har dottern. Och klagar absolut inte på att jag får ha henne så mycket. Är helt underbart. Är mer jobbet jag blir nere av.
Så nu är dilemmat att börja jobba dagtid, vara ledig på helgerna och sätta dottern på dagis. Och det ger mig ångest och dåligt samvete att jag ska förlora tid med henne för att jag vantrivs med arbetstiderna. Men känner också att jag inte har någon tid till mig själv..börjar få panik. Och tycker inte att jag har rätt att som mamma vilja ha tid till mig själv. Men känner samtidigt att jag håller på att gå under.
Vill gärna ha tips, stöttning, förslag...allt vad ni kan komma med. Snälla.