• mickaa

Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?

Hellu, Tänkte om det är fler som snart ska fp hem en liten valp?  dela tips o funderingar? 
    vi ska den 16 juni hämta hem våran lille kille, en BC/ Amerikansk bulldog, världens sötnos, man längtar ihjäl sig. vi bor på gotland så vi åker till fastlandet för att hämta den, en hel process med bil o båt.

ha de så bra

• Svar på tråden Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?
  • mickaa
    Dexter dot com skrev 2015-05-20 10:03:23 följande:

Det var en ovanlig blandras ni valt. Måste av nyfikenhet fråga vad ni ser för egenskaper i den som lockar och vad ni ska använda hunden till?

Ja det kan man säga, vi har tänkt ha honom som familjehund o ja själv kommer träna lydnad o spåra o gå olika kurser för o se vad som passar den bäst. Mamman har varit med vid eftersökningar av försvunna hundar o tränas i sök. Väldigt intligent men ändå en soffpotatis. Sen tyckte vi de lät som en spännande blandning. Pappan som är amerikansk bulldog var bara en familjehund som bodde med barn. Blir en överraskning under uppväxten.
  • Betty Boop

Nu har vi äntligen fått hem vår lilla dvärgschnauzervalp Svante, 9 veckor!

• Ebbagr

Åker nu till veckan och hälsar på min valp igen, förhoppningsvis bestäms det vilek som blir min! :D

• Ebbagr
    mickaa skrev 2015-05-26 13:49:56 följande:

Gud vilka söta. Vi åker om lite mer än en vecka

Näj vilken sötis :D
  • Floffeen
    gud vad små/ söta era valpisar är :)

Min blir hela 14 veckor på fredag ..Skrattande
  • Ebbagr
    Floffeen skrev 2015-05-26 18:13:27 följande:
    gud vad små/ söta era valpisar är :)

Min blir hela 14 veckor på fredag ..Skrattande
    Vad har du för en`? :D
  • Floffeen

jag har ju en vit herdehund som vi kallar för Cody.

Lite bilder på honom som jag tog idag.
    han har växt jätte mycket.
    han är dubbelt så stor som när vi hämtade hem honom.
    och han ska bli ännu större haha :)

• Ebbagr
    Floffeen skrev 2015-05-26 18:26:12 följande:

jag har ju en vit herdehund som vi kallar för Cody.

Lite bilder på honom som jag tog idag.
    han har växt jätte mycket.
    han är dubbelt så stor som när vi hämtade hem honom.
    och han ska bli ännu större haha :)

Va fin han är :D
  • mickaa

Har ni tänkt gå någon s

Form av valpkull med era eller kör ni egen träning. ? Hade ni tänkt använda hunden för något speciellt. ? Kram på er

• Ebbagr
    mickaa skrev 2015-05-27 06:10:57 följande:

Har ni tänkt gå någon s

Form av valpkull med era eller kör ni egen träning. ? Hade ni tänkt använda hunden för något speciellt. ? Kram på er

Menar du valpkurs? jag har funderingar på det men jag vet inte ännu om det finns någon passande här vart jag bor, men om de finns lär jag nog gå:)
    Jag har planer på agillity och utställning men först ska hunden uppfostras och sen kommer agillityn och sånt :)
  • Betty Boop

Eftermiddagslur á la Svante! Idag fyller han 3 månader! Världens underbaraste vovve! <3 

• Ebbagr
    Ebbagr skrev 2015-06-24 09:32:55 följande:

Idag blir min lilla Esther 11 veckor! :D

Bilden kom ej med :o
  • mickaa

åh vilka sötnosarSolig
    Vårat monster växer för fullt här hemma. Så skönt att han funkade så bra med våran katt, de leker för fullt Skrattande

Svar på tråden Fler som väntar på att få hämta hem sin valp?