I vilken vecka berättade du för din arbetsgivare att du var gravid?
Kommentera gärna!
Kommentera gärna!
Första typ direkt, andra vecka 25 och tredje typ vecka sju eller nått. Vid den andra så ville jag säkra mitt jobb innan jag berättade.
Jag behövde inte då jag meddelade dottern och hennes pappa, som sa det till sin sambo som sa det till sin mamma som sa det till min kollega som sa det till chefen...
Jag behövde inte då jag meddelade dottern och hennes pappa, som sa det till sin sambo som sa det till sin mamma som sa det till min kollega som sa det till chefen...
I vecka 14, innan en längre julledighet. Hade märkts när jag kom tillbaka annars Dessutom var dom i farten att anställa en ersättare för min kollega, så tänkte dom kunde ta två flugor i en smäll
Direkt efter plusset. Är sjuksköterska och jobbade då på en avdelning där många av patienterna fick cellgifter. Som gravid får man inte ha med cellgifter att göra. Därför var jag tvungen att berätta direkt så att min chef kunde planera arbetet på avdelningen.
Haha låter väldigt smidigt!!
Kommentera gärna!
Berättade i v 16, hade redan berättat för två tjejer som jag står ganska nära på jobbet så ville att chefen skulle få veta innan nån eventuellt råkade försäga sig, och så tyckte jag att det hade börjat synas. Det hade det ju inte haha, kollar man på bilder nu så var det egentligen inte tydligt förrän i v 22-23 . Min chef bara skrattade lite och sa att det visste hon minsann redan, hade känt det på sig samt att jag sen jag plussade undvikit allt tyngre jobb på jobbet!
Runt vecka 18-20 tror jag. En på jobbet visste det dock ganska tidigt så att jag kunde gå undan/inte komma om jag mådde skit.
Samma dag som jag pussade så var jag på en sista jobbintervju och blev erbjuden jobbet. Så passade på att berätta direkt då jag inte var intresserad av att byta jobb om det hade blivit några sura miner. Vilket det inte blev :)
Med första i v19, denna gång måste jag ta det typ nästa vecka, i V5-6 för att kunna gå upp i tid och höja min sgi...
Är bara i v 9 ännu så röstade inte, men kommer vara i v 11 när jag går på semester så jag tänkte berätta efter den. Borde vara i v 18 då eller något.