• KarinFrjd

KUB/30ÅR - 1/9- HJÄLP

Har nyss varit och gjort kub-testet. Fick då en förhöjd risk på 1/9.

Men jag har ingen aning om vad detta innebär då BM hade bråttom och gav mig en ny tid för mkp imorgon bara.

Risk för en kromosomavvikelse som gör att barnet dör? Eller för downs? Eller är det mkp resultatet som ska ge mig svar på detta?

Jag fick varken papper på resultatet eller erbjuden bilder på fostret, ska det vara så?

• Svar på tråden KUB/30ÅR - 1/9- HJÄLP
  • KarinFrjd

Min livmoder låg på ett sådant sätt att det inte var möjligt utan att utsätta barnet för en ännu större risk.

• Seven Costanza
    KarinFrjd skrev 2015-06-07 11:43:06 följande:

Min livmoder låg på ett sådant sätt att det inte var möjligt utan att utsätta barnet för en ännu större risk.

Aha det visste jag inte att det kunde vara ett problem.
  • tuuli

Hur har det gått? Tänker på dig. Jag fick 1:2 på Down's, 1:8 på trisomi 13 och 18. Väntar också på fostervattensprov för att moderkakan låg fel för att man skulle kunna sticka. Det här är de värsta veckorna i mitt liv. 

• KarinFrjd

Så ledsen för att det har hänt dig. Vi fick goda resultat för bara någon dag sen som visade att allt var normalt. Är oerhört tacksam för det.

Väntan är fruktansvärd. Och hemsk. Outhärdlig. Usch. Jag hoppas du finner sätt att ploga dig igenom dagarna. Jag kände att väntan blev lättare efter fvp var gjort för då visste jag iaf att något var på gång, att jag skulle få ett svar snart.

• tuuli

Vad skönt att höra att det gick bra för er! Grattis! 

Jag väntar tyvärr fortfarande. 

• Carla300
    tuuli skrev 2015-06-23 13:24:47 följande:

Vad skönt att höra att det gick bra för er! Grattis! 

Jag väntar tyvärr fortfarande. 

Hur har det gått för dig?
  • tuuli
    Carla300 skrev 2015-07-02 09:39:07 följande:
    Väntar fortfarande.. fostervattensprov 6 juli. Sen tar det väl minst ett par dar innan jag får svaret. 
  • tuuli
    Carla300 skrev 2015-07-02 09:39:07 följande:
    Fostret dog i vecka 13, veckan efter KUB. Upptäcktes idag när vi skulle göra fostervattensprov, vecka 16+0. Vi kommer inte att få veta varför det dog, och det känns jobbigt. Det enda som är skönt är att själv slippa ta beslutet om abort. Sorgligt bara att gå så länge och hoppas. Önskar att det hade kunnat hända tidigare om det måste ske. 
  • Carla300
    tuuli skrev 2015-07-06 14:24:57 följande:

Fostret dog i vecka 13, veckan efter KUB. Upptäcktes idag när vi skulle göra fostervattensprov, vecka 16+0. Vi kommer inte att få veta varför det dog, och det känns jobbigt. Det enda som är skönt är att själv slippa ta beslutet om abort. Sorgligt bara att gå så länge och hoppas. Önskar att det hade kunnat hända tidigare om det måste ske. 

Nej så ledsamt! Beklagar :(
  • Seven Costanza
    tuuli skrev 2015-07-06 14:24:57 följande:

Nej så tråkigt, beklagar! Ta hand om dig!
Svar på tråden KUB/30ÅR - 1/9- HJÄLP