• CissiJissi

Barn med tre språk

Jag börjar känna att min längtan går över till att vara frustration - jag vill så gärna att min son pratar mer snart så vi kan prata mer som samtal <3

Han blir två i juli och här hemma går det i norska, svenska och engelska. Jag har aldrig oroat mig, utan snarare bara förväntat mig att hans språk kommer dröja då han har tre språk samtidigt.. JUST ikväll känner jag lite frustration, brukar inte stressa med detta eller tänka mycket på det annars. Men jo, jag längtar efter mer samtal.

Någon med erfarenhet?

Han pratar fortfarande i ettordsmeningar, vi förstår honom bättre än nånsin och han kommunicerar så tydligt, men jag längtar efter lite snabbare utveckling nu känner jag.. Kan någon säga något som kanske kan lugna ner mig? ;)

• Svar på tråden Barn med tre språk
  • lövet2

Mitt fosterbarn har en 3-språkig son. Han var runt 3 år innan han började separera språken ordentligt och blev mer begriplig.

• intovert

Min dotter är tvåspråkig. Hon sa inte ett ord innan två års ålder. Sen kom hela meningar. Idag är hon 14 o pratar, läser osv båda språken jättebra. Tre språk är ju en jättegåva. Fortsätt läs, titta på filmer med de olika språken osv. O ha lite tålamod. :)

• CissiJissi

Tack för svar!:)

Det är inte viktigt för mig att han ska vara snabb med att skilja mellan språken men jag bara känner att jag längtar efter mer än ett ord i taget, han har sån glädje av att få prata:)

Jo men tålamod, snart sker det nog ändå! Då kommer den här tiden att kännas kort.

Svar på tråden Barn med tre språk