USA borde anmälas för att de har olika tidszoner - skapar fara
Jag kan inte förstå varför ett land ska stifta lag om att ha olika tidszoner i samma land. Jag syftar på USA. Mellan new york och los angeles skiljer det 4 timmar. Detta kan skapa problem för människor och skapa skilsmässor i onödan. Om maken är i los angeles av en slump för en jobbresor och hustrun i new york så kanske hon noterar att de pratade i telefon med varandra kl 13:00 och han berättar att han inte kan prata eftersom han ska på möte. Sen när han är tillbaka i new york så berättar han att kl 13:00 den dagen var han på tivoli eller på stan. I själva reket var klockan 17:00 i new york den tiden han syftade på när han sa kl 13:00. Detta kommer skapa förvirring hos hustrun och hon kommer tro att han är otrogen eftersom han "ljuger". Därför kommer det bli en skilsmässa.
Amnesty eller FN eller våra kommuner är i Sverige borde förbjuda USA att ha olika tidszoner, eller i vart fall skriva en motion till USA att upphöra med tidszoner. USA är ett land som alltid vill anmärka sig på konstiga sätt. De kan anmärka sig på annat sätt än att utsätta sin befolkning med allvarlig fara genom sina tidszoner. Det kan även skapa svårigheter när deras domstol ska lagföra folk för brott. När solen är uppe i USA, då är solen uppe i hela landet. Man kan inte utveckla teorier i en advokats kopp eftersom jag bara dricker cappuccino, äter ägg.
Jag vet att det kanske behövs olika tidszoner eftersom det är ett stort land. Men jag tycker ändå att trots att naturen kräver olika tidszoner så hindrar det inte landet från att ha en gemensam tidszon. Det skapar lättnad. Det skapar också lättnad för turister.