• Anonym (Fel)

USA borde anmälas för att de har olika tidszoner - skapar fara

Jag kan inte förstå varför ett land ska stifta lag om att ha olika tidszoner i samma land. Jag syftar på USA. Mellan new york och los angeles skiljer det 4 timmar. Detta kan skapa problem för människor och skapa skilsmässor i onödan. Om maken är i los angeles av en slump för en jobbresor och hustrun i new york så kanske hon noterar att de pratade i telefon med varandra kl 13:00 och han berättar att han inte kan prata eftersom han ska på möte. Sen när han är tillbaka i new york så berättar han att kl 13:00 den dagen var han på tivoli eller på stan. I själva reket var klockan 17:00 i new york den tiden han syftade på när han sa kl 13:00. Detta kommer skapa förvirring hos hustrun och hon kommer tro att han är otrogen eftersom han "ljuger". Därför kommer det bli en skilsmässa.

Amnesty eller FN eller våra kommuner är i Sverige borde förbjuda USA att ha olika tidszoner, eller i vart fall skriva en motion till USA att upphöra med tidszoner. USA är ett land som alltid vill anmärka sig på konstiga sätt. De kan anmärka sig på annat sätt än att utsätta sin befolkning med allvarlig fara genom sina tidszoner. Det kan även skapa svårigheter när deras domstol ska lagföra folk för brott. När solen är uppe i USA, då är solen uppe i hela landet. Man kan inte utveckla teorier i en advokats kopp eftersom jag bara dricker cappuccino, äter ägg.

Jag vet att det kanske behövs olika tidszoner eftersom det är ett stort land. Men jag tycker ändå att trots att naturen kräver olika tidszoner så hindrar det inte landet från att ha en gemensam tidszon. Det skapar lättnad. Det skapar också lättnad för turister.

• Svar på tråden USA borde anmälas för att de har olika tidszoner - skapar fara
  • Anonym (Eeeh?)

Stifta lag? Tvivlar på att det där med tidszoner är lagstadgat, det gör man ju som man tycker. Det är dock löjeväckande med ditt exempel. De gånger jag befunnit mig i delar av världen med helt annan tidszon så anpassar man sig ju, om man pratar med någon hemma. "Vad är klockan hos dig, här är den så här mycket och jag ska göra det här".

Sen roas jag litet av din illusion om jobbresor... Mina jobbresor brukare bestå av flygplatser, flygplan, taxiresor, hotell, konferensrum, ensam middag eller representationsmiddagar. Inte en massa tivolibesök, för det brukar man inte orka när man gått upp vid fyra för att hinna med flyget...

• 10oktober

Ojojoj, vilka problem jag och sambon skulle ha nu när jag befinner mig i USA och han i Sverige. Men vet du, det är inte så svårt att räkna ut vad klockan är hemma i Sverige, det är ju bara att lägga till 6 timmar. Största problemet är att han går och lägger sig lagom till att jag kommer hem från jobbet, så vi hinner inte ringas alla dagar. Just nu är klockan 06.25 här, vad är klockan hemma nu när jag skriver detta? ;)

För övrigt bör du kanske ge dig på Australien och Ryssland också, de har också olika tidszoner ;)

• Aniiee

Är det redan fredag? Dagvill som jag är har jag dålig koll.....

10oktober skrev 2015-05-28 12:27:57 följande:

För övrigt bör du kanske ge dig på Australien och Ryssland också, de har också olika tidszoner ;)

Och:
    Frankrike (12 zoner),
    UK (10 zoner),
    Kanada (8 Zoner),
    Danmark och Nya Zeeland (5 zoner var),
    Brazilien och Mexico (4 Zoner var),
    Indonesien (3 Zoner),
    Chile, Demokratiska Republiken Kongo, Ecuador, Nederländerna, Mongoliet, Portugal, Sydafrika och Spanien, (2 zoner vardera)
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Anonym (A)

Klarar man inte av att hantera mer än en tidszon bör man hålla sig till en enda. Att stifta lagar bara för att en pytteminoritet inte förstår tidszoner är förstås bara stendumt.

• Mascaraklumpar

Det är bra med tidszoner tycker jag. Tex när 9/11 hände så var det ju förmiddag i new york och därför befann sig många i byggnaderna, men i L.A. var det natt så de klarade sig. 

• Mentat

*asg*!
    Nej, jag tror att en betydligt viktigare orsak till skilsmässor är att ena parten inte står ut med den andras monumentala okunnighet!

• Linnea1994

Det skiljer 3 timmar, inte 4! New York -5 Kalifornien -8.

• Mentat
    Linnea1994 skrev 2015-05-29 10:10:57 följande:

Det skiljer 3 timmar, inte 4! New York -5 Kalifornien -8.

TS hade förmodligen svårt att skilja på begreppen "4 tidszoner" och "skiljer 4 timmar". Dessutom verkar TS ha tappat inte bara ett par skruvar utan även Alaska och Hawaii...
Svar på tråden USA borde anmälas för att de har olika tidszoner - skapar fara