• Liten till

Morsdag, blir ni mammor firade?

Ja så var det morsdag idag för mig innebär det frukost på sängen, en blomma och kort som sonen valt och skrivit själv.

Sedan gemensam middag ute med svärmor svärfar svägerska och hennes familj. Så vi mammor ska slippa laga mat idag. Inget överdådigt, lugnt och mysigt.

Hur blir ni andra mammor firade? Om ni blir det?

Jag kan tillägga att jag faktiskt påminner min sambo innan, att på söndag är det morsdag, annars glömmer han och sonen blir ledsen att han inte fick ge mig frukost. Men det gör mig inget

Grattis alla mammor!!

• Svar på tråden Morsdag, blir ni mammor firade?
  • Mika86

Båda fast igår, fick blommor, presentkort o trisslotter med vinst
    Hade folk här igår så firade min mamma då, blev mat över så idag bli det rester o god fika med tårta som gubben o barnen köpt

• aleakim

Har fått rosor av maken och sonen, mer firande blir det inte men det räcker gott och väl :)

W och liten i magen :)
  • Liten till
    Mika86 skrev 2015-05-31 09:57:28 följande:

Båda fast igår, fick blommor, presentkort o trisslotter med vinst

Hade folk här igår så firade min mamma då, blev mat över så idag bli det rester o god fika med tårta som gubben o barnen köpt

Ha ha alltid roligt när lotterna ger vinst. Jag fick också triss, ska skrapa dem om en stund.
  • dr acula

Är ensamstående så har ingen som kan fixa frukost på sängen tyvärr men sonen har gjort ett kort i skolan som jag fick i morse! :) Senare idag kommer mina föräldrar hit och vi ska fika lite. Brukar inte fira så mycket mer än så :)

• Judiths

Jag fick frukost på sängen och en teckning av dottern. Nu är de ute på äventyr och jag skrotar runt själv hemma några timmar. Mannen storstädade igår så att jag kan göra vad jag vill och slipper tänka på det. Sedan umgås vi och äter tillsammans på eftermiddagen/kvällen, som vi gör de flesta dagar. Rätt perfekt dag för min del :). Våra egna mammor bor långt bort så vi träffar inte dem idag men skypar nog senare.

• Mytime

Min dotter är sju år o hon har gjort några teckningar på fritids o tillsammans me mormor o morfar har köpt en "hand" en sån som man kan hänga ringar på.

"Då kan du hänga dina ringar på den när du bakar så slipper du lägga dem på bordet"

Hon hade verkligen en tanke me den! :)

Maken bryr sig inte alls.

Inte heller hand barn.

Han har två på 11 resp 15 seda. Tidigare.

Vi väntar vår första gemensamma o ja hoppas faktiskt att han "bryr sig o kommer ihåg" mors dag när den lilla parveln är född.

• Fjäril kär

inget vi firar här hemma så det blir på sin höjd ett grattis eller någon teckning som yngsta barnet har gjort. 

Vi firar inte fars dag heller . 

inget vi saknar någon av oss.

• Natulcien

Nej, vi firar varken mors eller fars dag.
    Vi delar på städning, matlagning och andra hushållsgöromål året runt så jag behöver inte en speciell dag som är "fri" från sånt. Glad

• lövet2

Vi firade i går, eftersom några av mina barn är så stora att de jobbar. I dag jobbar två av dem, men i går blev det tårta och en chokladkaka som ena dottern bakat. En som låg sjuk hade skickat grattiskort med posten. Jag fick en stor och rejäl present som ungarna gått i hop om. De yngsta hade förstås inte varit med och betalat, men 11-åringen ritade ett kort.

• telly

Har bara en liten bebis så jag har fått några Grattishälsningar från vuxna i min närhet (min första Mors dag) men om några år blir jag kanske uppvaktad.

• lövet2
    lövet2 skrev 2015-05-31 11:04:18 följande:
    Vi firade i går, eftersom några av mina barn är så stora att de jobbar. I dag jobbar två av dem, men i går blev det tårta och en chokladkaka som ena dottern bakat. En som låg sjuk hade skickat grattiskort med posten. Jag fick en stor och rejäl present som ungarna gått i hop om. De yngsta hade förstås inte varit med och betalat, men 11-åringen ritade ett kort.
    I dag får jag en fantastisk present! Äldste sonen rensar avloppen under duscharna ...
  • Dasha

1. en teckning och egengjord halsband från 5-åringen.

2. mannen såg till att bebisen också ritade ett kort till mig HjärtaSkrattande det blev några streck på pappret! Hjärta

3. ett jättebra och nyttig present som jag tjatade och behövde och ville ha, men trodde inte att det gick att ordna i verkligheten (alltså jag drömde högt att "tänk om man kunde..."). Min man kan göra underverk bara han vill Hjärta

3. jag fick bestämma restaurant eller att de lagar nåt själva, både till lunch och middag. Så de lagar nu min favoriträtt, och det blir sushi till middag.

• nozpa

Frkost på sängen, blommor och ett smycke av maken, och även sång av 4 åringen. Sedan hade vi alla trädgårdstjänst och ikväll blir det lite finare middag typ.

• Dijon

Har fått rosor av mannen, han har fixat fin frukost och ska laga något gott till kvällen.

Sovmorgon också men det har jag alltid på söndagar.

Har en dotter på 10 månader, hon vet inte riktigt vad mors-dag är

Men vi brukar inte fira sådana här dagar särskilt mycket, men alltid trevligt med lite godare frukost än vanligt och middag.

• fluu

Klart, här firas allt och sambon är bara så god att hänga med på det ;) Vi kör på det vanliga, frukost på sängen, en liten present, ett grattis, teckning från dotra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2015-05-31 14:44:46 följande:
    Klart, här firas allt och sambon är bara så god att hänga med på det ;) Vi kör på det vanliga, frukost på sängen, en liten present, ett grattis, teckning från dotra.
    Blommor fick jag visst med. Skickade blombud till min mamma.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gahadas

Jag skickade ett sms. 
    Har aldrig förstått poängen med såna här meningslösa dagar.

• Dijon
    gahadas skrev 2015-05-31 14:52:57 följande:

Jag skickade ett sms. 
    Har aldrig förstått poängen med såna här meningslösa dagar.

Nej det är ju tur att man kan göra lite som man själv vill
Svar på tråden Morsdag, blir ni mammor firade?