• Malanbrallanskii

Vilket namn är bäst?

Vår son är nu 7 veckor och vi har ännu inte bestämt oss för namn. Det dröjde innan vi kom fram till namn bägge gillade och han hette Jordan i en vecka men det kändes inte 100. Så vi har kallat honom för Jamie sedan dess men det är ju så lika pappans namn Jimmy!

Vi tycker inte det känns riktigt bra heller.

Dags att skicka in papper snart, så lillkillen får ett namn????.

(Kom gärna med förslag på andra namn med! Tycker vi gått igenom alla världens namn.. Gillar speciellt de internationella med ie eller y på slutet...)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är bäst?
  • MadHatter

Jack, Connor, Joshua, Julian, Eddie, Elton, Elmer, Teddy, Billy, Samuel, Alfie, Dennis Alvin, Cedric, Fabian, Frank, Ivan, Zack

Av dina förslag tycker jag Jordan är bäst. Jamie är ju i princip samma namn som Jimmy

• MallaL

Ska namnet uttalas på svenska eller engelska? Ska det passa ihop med ett svenskt eller engelskt efternamn? Det är ju ganska avgörande.

• Anonym (Boo)

Jååårdan Johansson? Klingar lite illa, varför måste det vara amerikanskt? Välj i alla fall något som inte börjar på J och som funkar på svenska, Henry, Frank, Adrian av de förslag ni fått är ju fina.

• Mallanbrallanskii

Jo Jo.. Haha. Tycker det klingar fint!

Vi gillar verkligen amerikanska namn både jag och killen..

Frank Jr var vi inne på, då han är lik min pappa som heter Frank.. Men nej, för nära släkt tycker jag.

• MallaL

Nja, amerikanska förnamn med svenska efternam är väl inte så himla fint i mitt tycke. Men om ni gillar det så...Och jag håller med om att det är snyggare om det inte börjar på J om ni heter Johansson.

• fluu
    Mallanbrallanskii skrev 2015-06-05 00:25:53 följande:
    Nu lutar det nog mot Milton eller Frank..
    Fan, vad svårt det ska vara!
    Frank! Underbart bra namn.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Jossan)

Jag avskyr namnet Jamie och Milton, Jordan har jag ingen direkt åsikt om men tycker absolut inte att det passar i Sverige. I så fall Frank, helt klart!

• Djävulens Högra Hand

Helt klart Elis eller Boris.

• Dixie
    Mallanbrallanskii skrev 2015-06-05 00:25:53 följande:

Nu lutar det nog mot Milton eller Frank..

Fan, vad svårt det ska vara!

Frank är ju coolt - det röstar jag på! 
  • DenNamnbitne

Om ni inte har engelskt/amerikanskt/irländskt/australiensiskt påbrå känns båda namnen fel. Jag valde Jordan för jag tycker Jamie känns så urtrist. James däremot är riktigt fint, engelskt på ett positivt(!) sätt.

Svar på tråden Vilket namn är bäst?