• Anonym (Varför?)

Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?

Vad jag har hört från många bekanta och lite här och där är att det verkar vara lättare att få ett förhållande att fungera med utländska tjejer, framförallt tjejer som kommer ifrån lite fattigare länder i Asien, Latinamerika, Baltikum, o.s.v.

Det är mindre konflikter och de nojjar inte över småsaker. De har heller inte samma behov av att hela tiden utvärdera förhållandet och tröttnar inte lika fort som svenska tjejer.

Håller ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:33
    Hej,

Det var absolut inte tänkt att lägga det här inlägget i "Adoption". Det blev helt hel utan min vetskap

• Svar på tråden Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?
  • Xenia
    Anonym (Mii) skrev 2015-06-02 11:21:22 följande:
    Hm. Tror inte riktigt att det är så enkelt faktiskt. Jag är själv utländsk och kan vara en riktig ragata om det vill sig illa. :P

Min systers mans bror är gift med en thailändska som han haft mkt problem med genom åren. Hon kräver att han ska jobba dygnet runt, köpa fina - dyra! - presenter en gång i veckan och blir för djävla ilsken om han inte lever upp till förväntningarna. Han betalar allt. Hon lever lyxhustruliv och går på en massa behandlingar. Sen så lämnar hon honom ensam med barnen för att gå ut med sina väninnor när han är ledig. Hon sticker alltså ut utan att rådfråga honom innan. Hennes syster är tydligen precis likadan.

Detta beteende är inte alls ovanligt från just asiater som kommit hit. De skaffar snälla män som tofflar för dem och så suger de ur dem varenda krona samtidigt som de kör med utpressning och har ett Borderline-humör utan dess like. Ja, jag har flera exempel från min expanderade umgängeskrets. Mitt ex, som jobbade inom finansbranschen (han var civilingenjör) hade många intressanta historier att förtälja om sina arbetskamraters flickvänner/sambos/fruar. Många av dem var just välbetalda smånördiga typer som inte skulle göra en fluga förnär; tjejerna, i sin tur, var vackra, nätta donnor som gick klädda i äkta Dior från topp till tå och betedde sig riktigt illa så fort mannen inte mötte hennes behov av lyx - men om han gjorde det så var hon behaglig.

Det värsta skräckexemplet var en tjej som tog deras gemensamma barn och flydde tillbaka till Asien när hon inte fick sin vilja igenom gällande ett husköp. Det tog inte lång tid innan han trots allt köpte huset åt dem, och då kom hon som på beställning och var "snäll" igen. Jag var själv med och stöttade killen efter att hon stuckit, så jag har alla intima detaljer.

Ytterligare ett exempel: Mitt ex' allra bästa vän var ihop med en kinesiska. Jätterar på ytan, men oerhört krävande. Han fick inte ens gå på middag ensam hos mig och exet när hon befann sig på resande fot utan att hon ringde och kontrollerade honom VARJE timme...! Så han skämdes! Jag led varje gång han var tvungen att ursäkta sig för att pausa mitt i filmen vi satt och tittade på; svarade han inte i mobilen så ringde hon på hans hemtelefon sekunden därpå. Och så hon skrek! Visserligen bodde han rätt trångt då, men jag och exet kunde höra henne genom luren. Hon förbjöd honom även att gå ut på klubb med sina kollegor eller vänner. Jag vet inte hur mga ggr han köade med mig och exet in till något ställe och var tvungen att dra därifrån pga att hon krävde det - och då befann hon sig ändå på andra sidan jordklotet (Australien). Vilken power tjejen hade, om man tänker efter. Det är få som kan styra så med järnhand från det avståndet.

Vill du ha fler historier eller räcker detta? smile5.gif
    Kanske kvinnor från sådana länder där kvinnor brukar få underkasta sig blir extra dominanta när de träffar på de snällare svenska männen och kör obarmhärtigt med dem.  Antingen styr mannen eller kvinnan, jämställdhet finns inte.
  • Anonym (Verkligen inte)
    Xenia skrev 2019-08-30 00:46:28 följande:
     blir extra dominanta när de träffar på de snällare svenska männen och kör obarmhärtigt med dem. 
    Varför tror du det 
  • ExhibitA
    Anonym (Varför?) skrev 2015-06-02 08:17:55 följande:

Vad jag har hört från många bekanta och lite här och där är att det verkar vara lättare att få ett förhållande att fungera med utländska tjejer, framförallt tjejer som kommer ifrån lite fattigare länder i Asien, Latinamerika, Baltikum, o.s.v.

Det är mindre konflikter och de nojjar inte över småsaker. De har heller inte samma behov av att hela tiden utvärdera förhållandet och tröttnar inte lika fort som svenska tjejer.

Håller ni med?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:33
    Hej,

Det var absolut inte tänkt att lägga det här inlägget i "Adoption". Det blev helt hel utan min vetskap

Saken är väl att dina bekanta har en ojämlik relation, så de tycker säkert att den fungerar toppen medan kvinnan är fast. Vänta några år tills kvinnan fått medborgarskap och jobb och mannen inte kan hota med skilsmässa, då blir det nog annat ljud i skällan.
  • misil
    Anonym (Agaton) skrev 2015-06-16 07:56:30 följande:
    Man drabbas mindre av konflikter om man umgås med kuvade personer och själv kan styra och ställa oemotsagd. Alltså blir det mindre konflikter med kvinnor från länder där kvinnor är just kuvade.
    Har varit tillsammans med både svenska och utländska kvinnor och ser inte utländska kvinnor som kuvade utan starka detta pga hur det ofta ser ut i deras hemländer och därför behöver kvinnorna vara starka och även ta tag i saker utan att gnälla.
    Jag har inga problem med att städa,diska,tvätta eftersom jag tycker om att ha det rent och snyggt,men flera svenska kvinnor har ändå gnällt som det upplevs för gnällandets skull precis som om det skulle vara synonymt med att vara en stark kvinna,är t,ex just nu i ett förhållande med en sydamerikansk kvinna för henne är det helt främmande att tjafsa och bråka om struntsaker,dom få gånger vi bråkat så har det gällt viktigare saker som passionen och kärleken i förhållandet.
    Detta är självklart generaliseringar som inte gäller alla svenska och utländska kvinnor,men det är skillnader som jag lagt märke till i dom förhållanden jag haft. 
  • Anonym (Milo)

Min erfarenhet ör att det blir mindre konflikter i ett förhållande där maktbalansen är ojämn. Jag har erfarenhet av att både vara den med mest makt och det med minst makt. Trivs inte med något av det trots att det inte varit lika mycket bråk i de förhållandena som det är i mitt nuvarande där maktbalansen är jämn. Vissa dagar känns det som ett evigt kämpande om vem som ska bestämma men i slutändan är det mer givande än alternativet.

• Anonym (G)

För att svenska tjejer överdriver med allt och kräver att allt ska vara jämställt och löjligt överdriven feminism.

• Anonym (Inte svenska)

För svenska tjejer fått det intutat att hon har högre status än andra kvinnor och att det är ett privilegium att dejta henne. Hennes förebilder är Paradise Hotel och vet att genom att visa kropp, spela dum och ligga runt får hon sig ett status där hon själv inte behöver jobba på relationen utan män ska jobba för henne. Finns två typer i en relation-den som alltid har rätt och män. Stämmer bra överens med dagens svenska kvinnor.

• Anonym (Emma)
    Anonym (Inte svenska) skrev 2019-08-31 11:08:24 följande:

För svenska tjejer fått det intutat att hon har högre status än andra kvinnor och att det är ett privilegium att dejta henne. Hennes förebilder är Paradise Hotel och vet att genom att visa kropp, spela dum och ligga runt får hon sig ett status där hon själv inte behöver jobba på relationen utan män ska jobba för henne. Finns två typer i en relation-den som alltid har rätt och män. Stämmer bra överens med dagens svenska kvinnor.

Det är ni män som dreglar över Paradise hotel tjejer och har dem som förebild för hur kvinnor ska se ut. Jag är kvinna och vägrar att ens se på det fördummande skräpet. 
  • Knappast nu

Tycker nog att det är mindre tjafs med svenska än med övriga. Det är mindre allt med svenska tjejer. Mindre intressant prat, mindre sex, mindre kärlek, mindre mys, mindre precis allt. Detta rent generellt.

Tycker tjejerna är jättetrevliga.Sen kan ju alla tjafsa ibland i ett förhållande sen så blir man sams pussar och kramar varandra 

• Anonym (G)
    Knappast nu skrev 2019-08-31 12:22:56 följande:

Tycker nog att det är mindre tjafs med svenska än med övriga. Det är mindre allt med svenska tjejer. Mindre intressant prat, mindre sex, mindre kärlek, mindre mys, mindre precis allt. Detta rent generellt.

Miss P skrev 2015-06-02 10:05:30 följande:

Ha ha ha.. detta var en rolig tråd.... Undrar vem du har pratat med... Jag har själv vänner som är invandrare och de är oftast värre än oss svenskar. Tycker nog att det är så att vi svenska tjejer/kvinnor kan vara mer mesiga och inte vill göra sig ovän med den man är tillsammans med. Allt ska vara toppen i förhållandet. Medans invandrar tjejer/kvinnor är mer bråkiga. Bara min erfarenhet då jag har vänner som är från olika kulturer. 

Är Invandrarkvinnor viljestarka 

Ha ha ha.. detta var en rolig tråd.... Undrar vem du har pratat med... Jag har själv vänner som är invandrare och de är oftast värre än oss svenskar. Tycker nog att det är så att vi svenska tjejer/kvinnor kan vara mer mesiga och inte vill göra sig ovän med den man är tillsammans med. Allt ska vara toppen i förhållandet. Medans invandrar tjejer/kvinnor är mer bråkiga. Bara min erfarenhet då jag har vänner som är från olika kulturer. 

Är Invandrarkvinnor viljestarka 
  • Anonym (snälla)

Ha ha ha.. detta var en rolig tråd.... Undrar vem du har pratat med... Tycker nog att det är så att vi svenska tjejer/kvinnor kan vara mer mesiga och inte vill göra sig ovän med den man är tillsammans med. Allt ska vara toppen i förhållandet. Medans invandrar tjejer/kvinnor är mer bråkiga

Är inte alla tjejer snälla och pratar med lugn röst? om det är något hon vill ta upp.
Svar på tråden Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?