• Anonym (Varför?)

    Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?

    Vad jag har hört från många bekanta och lite här och där är att det verkar vara lättare att få ett förhållande att fungera med utländska tjejer, framförallt tjejer som kommer ifrån lite fattigare länder i Asien, Latinamerika, Baltikum, o.s.v.

    Det är mindre konflikter och de nojjar inte över småsaker. De har heller inte samma behov av att hela tiden utvärdera förhållandet och tröttnar inte lika fort som svenska tjejer.

    Håller ni med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:33
    Hej,

    Det var absolut inte tänkt att lägga det här inlägget i "Adoption". Det blev helt hel utan min vetskap

  • Svar på tråden Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?
  • Anonym (N)
    MammAmma skrev 2015-06-02 11:44:48 följande:

    Du känner inte igen generaliseringar när du ser dem? Det går inte att svara på en generaliserad trådstarten annat än generellt. Eller tror du att TS känner varenda svensk tjej och vet hur de är i förhållanden?


    Det är skillnad mellan generalisering och påhitt.
  • MammAmma
    Anonym (N) skrev 2015-06-02 11:47:33 följande:

    Det är skillnad mellan generalisering och påhitt.


    Om du anser att mina generaliseringar är påhittade och utan verklighetsförankring så får det stå för dig. Själv är jag inte född under en sten.
  • Anonym (N)
    MammAmma skrev 2015-06-02 11:51:32 följande:

    Om du anser att mina generaliseringar är påhittade och utan verklighetsförankring så får det stå för dig. Själv är jag inte född under en sten.


    Är du utländsk och pratar om dina egna erfarenteter ?

    Om inte då var det en dålig ide från dig att använda ditt vanliga namn och bild.

    Dina egna erfarenheter med män du skriver ofta om i olika trådar verkar inte stämma överens med dina åsikter om "svenska kvinnor".

    Men du mår kanske bättre om du kan dela med dig dina nedlåtande åsikter om utländska kvinnor och det får stå för dig.
  • MammAmma
    Anonym (N) skrev 2015-06-02 11:59:05 följande:

    Är du utländsk och pratar om dina egna erfarenteter ?

    Om inte då var det en dålig ide från dig att använda ditt vanliga namn och bild.

    Dina egna erfarenheter med män du skriver ofta om i olika trådar verkar inte stämma överens med dina åsikter om "svenska kvinnor".

    Men du mår kanske bättre om du kan dela med dig dina nedlåtande åsikter om utländska kvinnor och det får stå för dig.


    Jag är inte svensk, nej.

    Personligen är jag inte rädd för att stå för mina åsikter så jag har inget behov av att vara anonym.

    Avslutningsvis så har jag inga nedlåtande åsikter om varken utländska eller svenska kvinnor, men väl om män som grupp, vilket inte är något jag hymlar med.
  • Anonym (Mii)
    Anonym (N) skrev 2015-06-02 11:36:42 följande:

    Precis.

    Men folk som har dessa åsikter kollar oftast för många filmer om " stackars fattiga utländska tjejer" eller baserar sina åsikter på just fattiga och outbildade postorderfruar , medan i själva verket finns det gott om välutbildade utländska kvinnor med bra jobb , som ställer krav på män som svenska och andra västerländska kvinnor.

    Är en kvinna utsatt och fattig kan hon lätt uttnyttjas oavsett ursprung.

    Finns gott om svenska kvinnor också som hamnade i kvinnofällan och stor ut med själviska män eftersom de har inga karriärmöjligheter på grund av många års mammaledighet.


    När jag själv reste runt i Kina och träffade högutbildade kvinnor (ja, många kvinnor är mer utbildade än männen där, därför skickad de även utomlands av sina familjer) upplevde jag för övrigt att de var mer feministiska i sina värderingar än kvinnorna här. Men visst, det var ju skillnad på de högutbildade och ett butiksbiträde. En äldre kvinna jag diskuterade med hävdade att hon avskydde tv-program som gick ut på att träffa mannen i sitt liv - detta var inget eftersträvansvärt i hennes ögon, då mannen bara latade sig (hon spydde alltså ut detta mitt framför ögonen på sin man som satt och slafsade i sig mat från tallriken). Efteråt utbyttes en häftig diskussion dem emellan. När jag berättade att jag ännu var singel och ogift, trots att jag passerat 34 år, gratulerade hon mig och sa att hon hade önskat att hon varit lika "smart" som jag. Haha, och jag som trodde att jag skulle bli sedd som en avart.

    Jag är som sagt inte svensk själv och har en jäkla temperament som många killar inte kunnat hantera. Har ett flertal förhållanden bakom mig som tagit slut pga att jag inte accepterar vad som helst från min partner. TS kallar svenska tjejer för tjafsiga, men personligen tycker jag att de är mesiga om man jämför med oss Medelhavskvinnor. När jag är tillsammans med någon så är han min och om han behandlar mig respektlöst på något sätt så blir jag ganska djävlig i gengäld; jag skulle aldrig tolerera att min man flirtar med andra, "lever singelliv" med festande eller dylikt. Skulle han gilla andra tjejers bilder på FB så anser jag att han är respektlös och inte höjer upp mig som sin kvinna utan traktar efter andra - då är han inte värd min respekt eller kärlek heller. De flesta svenska tjejer tolererar att bli behandlade som skit av sina män; de slavar för dem, blir inte beundrade och äter sedan upp deras skit. Visst kanske de klagar, men de sätter inte hårt mot hårt. En man som gör så mit mig får ett ännu större helvete tillbaka, det kan mina ex vittna om.
  • sextiotalist
    Anonym (Mii) skrev 2015-06-02 12:36:53 följande:
    När jag själv reste runt i Kina och träffade högutbildade kvinnor (ja, många kvinnor är mer utbildade än männen där, därför skickad de även utomlands av sina familjer) upplevde jag för övrigt att de var mer feministiska i sina värderingar än kvinnorna här. Men visst, det var ju skillnad på de högutbildade och ett butiksbiträde. En äldre kvinna jag diskuterade med hävdade att hon avskydde tv-program som gick ut på att träffa mannen i sitt liv - detta var inget eftersträvansvärt i hennes ögon, då mannen bara latade sig (hon spydde alltså ut detta mitt framför ögonen på sin man som satt och slafsade i sig mat från tallriken). Efteråt utbyttes en häftig diskussion dem emellan. När jag berättade att jag ännu var singel och ogift, trots att jag passerat 34 år, gratulerade hon mig och sa att hon hade önskat att hon varit lika "smart" som jag. Haha, och jag som trodde att jag skulle bli sedd som en avart.

    Jag är som sagt inte svensk själv och har en jäkla temperament som många killar inte kunnat hantera. Har ett flertal förhållanden bakom mig som tagit slut pga att jag inte accepterar vad som helst från min partner. TS kallar svenska tjejer för tjafsiga, men personligen tycker jag att de är mesiga om man jämför med oss Medelhavskvinnor. När jag är tillsammans med någon så är han min och om han behandlar mig respektlöst på något sätt så blir jag ganska djävlig i gengäld; jag skulle aldrig tolerera att min man flirtar med andra, "lever singelliv" med festande eller dylikt. Skulle han gilla andra tjejers bilder på FB så anser jag att han är respektlös och inte höjer upp mig som sin kvinna utan traktar efter andra - då är han inte värd min respekt eller kärlek heller. De flesta svenska tjejer tolererar att bli behandlade som skit av sina män; de slavar för dem, blir inte beundrade och äter sedan upp deras skit. Visst kanske de klagar, men de sätter inte hårt mot hårt. En man som gör så mit mig får ett ännu större helvete tillbaka, det kan mina ex vittna om.
    Så olika det kan vara. Själv har jag inga problem med att sambon har kvinnliga vänner, nu har han inte facebook, men hade troligen inte lyft ett ögonbryn om han gillade andra kvinnors bilder, jag gillar ju andra killars bilder och har många manliga vänner och bekanta.
    Vi båda (sambon och jag) är flirtiga av oss. Hade jag haft en karl som inte hade ett eget liv (gå ut och festa själv, hade egna vänner, både män och kvinnor) så hade jag nog inte stått ut alls.
    Nu är jag den som festar mest på egen hand och innan vi skaffade barn ihop, så levde jag mycket singelliv (han hade ju två barn sedan tidigare)
    Jag kräver stort utrymme kring mig själv och en stor frihet, det gör min sambo också.
    Men otrogen och ha en annan kärleksrelation, det finns inte på varken hans eller min karta.
  • Anonym (LOL)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-06-02 08:52:02 följande:

    Så ni tror inte svenska tjejer vill få ut mer av ett förhållande?


    Är det samma sak som att tjafsa, tycker du?
  • Anonym (Mullig mansgris)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-06-02 08:17:55 följande:

    Vad jag har hört från många bekanta och lite här och där är att det verkar vara lättare att få ett förhållande att fungera med utländska tjejer, framförallt tjejer som kommer ifrån lite fattigare länder i Asien, Latinamerika, Baltikum, o.s.v.

    Det är mindre konflikter och de nojjar inte över småsaker. De har heller inte samma behov av att hela tiden utvärdera förhållandet och tröttnar inte lika fort som svenska tjejer.

    Håller ni med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:33
    Hej,

    Det var absolut inte tänkt att lägga det här inlägget i "Adoption". Det blev helt hel utan min vetskap


    Håller med.
    Nu är inte min fru från något fattigt land som sådant. Hon är Fransyska. Våra barn har halvt Franskt blod och sinne i sig.

    Men ärligt säger jag. Låt invandrare, allsköns humbug och kåkfarare hålla på med bortskämda skitkärringar till Svenskor. Ett stort antal av hel Svenska kvinnor är inget annat än prinsessor på ärten och födda med offerkoftan från början. Eller så är de helt borttappade från alla möjligheter till sans. Blondin-bellor och gnälliga och höga på feminist-steroider.

    Kan förstå att Svenska män ger upp och helt enkelt bara blir bögar eller skiter i den Svenska bag in box kvinnan.
    Svenska kvinnor klär ju sig i regel som. Kom och hjälp mig att dö! Inte en tillstymmelse till att vara klädda och stolta över att vara kvinna.

    Sen kanske jag inte skulle rekommendera något lycksökande ryska. Det är bara trubbel.

    Numera anställer jag inte en enda Svensk kvinna mer. Bara intriger och en massa trams. Blir bara en massa hönsgård av det.
  • Anonym (Agaton)
    Anonym (Varför?) skrev 2015-06-02 08:17:55 följande:

    Vad jag har hört från många bekanta och lite här och där är att det verkar vara lättare att få ett förhållande att fungera med utländska tjejer, framförallt tjejer som kommer ifrån lite fattigare länder i Asien, Latinamerika, Baltikum, o.s.v.

    Det är mindre konflikter och de nojjar inte över småsaker. De har heller inte samma behov av att hela tiden utvärdera förhållandet och tröttnar inte lika fort som svenska tjejer.

    Håller ni med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-02 10:33
    Hej,

    Det var absolut inte tänkt att lägga det här inlägget i "Adoption". Det blev helt hel utan min vetskap


    Det är naturligtvis lättare att hantera en kvinna som fråntagits många av de mänskliga rättigheterna, men varför vill du ha en sån?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Agaton) skrev 2015-06-15 09:32:32 följande:
    Det är naturligtvis lättare att hantera en kvinna som fråntagits många av de mänskliga rättigheterna, men varför vill du ha en sån?
    "Vill ha" är kanske fel ord, det jag undrade över vara bara om det är mindre konflikter med en utländsk än svensk kvinna
Svar på tråden Varför är det mer tjafs med svenska tjejer?