Knattecup i fotboll, förväntas det verkligen att man som förälder är med hela dagen??
Hej!
En fråga i första hand till er som har barn som håller på med fotboll:
Vår tjej, 07:a, har precis börjat med fotboll. Jag, pappan alltså, är helt ointresserad av fotboll och har ingen erfarenhet av hur det fungerar med cup:er och liknande.
Men hon tycker det är kul så då ska hon ju såklart få spela tycker jag.
Nästa helg var det cup någonstans ute på landet, kl 09-16 en lördag. Det enda som stod i utskicket var samling där-och-där då-och-då. Ingenting om gemensam transport dit eller liknande. Betyder det att man förväntas skjutsa sitt barn hela vägen, en sträcka på 40-50km, istället för att laget ordnar någon form av gemensam tp vilket ju vore överlägset såväl samhällsekonomiskt som miljömässigt?
Och det stod ingenting om måltider, telefonnummer till tränare, vem av tränarna/lagledaren som har ansvar för barnen under cupen osv.
Betyder det att det faktiskt förväntas att man som förälder ska vara med hela dagen bara för att se till att ens barn får mat osv? Eller är det, vilket vore det rimliga, tränarna och/eller lagledarna som tar ansvar för barnen och det är så självklart att det inte behöver nämnas?
Finns liksom inte en chans i helvete att jag slösar bort en hel lördag på att stå och kolla på ett gäng ungar som kickar boll, men kan hon åka själv så går det naturligtvis bra.