• Anonym (Moses)

Nu åker tiggarna buss till jobbet

I morse stannade jag till på ICA butiken utanför jobbet i norra stockholm för att köpa frukostfrallor och när jag kommer ut så stannar en stor gul buss som det står " VÄRMLANDSTRAFIKEN " på. Han måste ha kört riktigt fel tänkte jag,
    riktigt fel.  Men Icke, ut skuttar en romsk dam och chauffören öppnar bagageluckan på sidan av bussen så hob kunde plocka ihop sin pall och andra
    pinaler. Jag tippar på att det var säkert 25-30 pers på bussen.
    Hur fasiken får dom ihop pengar till att köpa en turistbuss ?

• Svar på tråden Nu åker tiggarna buss till jobbet
  • nihka

Jaså åker de buss? Ja, det måste vara olagligt jämte allt annat de gör som att åka tåg. Hahahaha!

• Anonym (Sluta ge dom pengar!)

Så df bryr jag mig,inte specifikt om bussen i sig..

• Tom Araya
    Birgitta02 skrev 2015-06-04 10:21:31 följande:
    Det kan ju faktiskt vara så att det är en organisation som betalar. Vi har ganska många organisationer som ställer upp för de romska tiggarna. Varför sticker det så i ögonen på dig? Tvivlar på att det kostar dig något.
    Tror du den organisationen trollar fram pengar?
  • Tom Araya
    Anonym (åh) skrev 2015-06-05 23:23:20 följande:

Men det var väl jävlar vad folk ska vara hysteriska om vad dessa tiggare gör & inte gör, vad dom har & inte har, hur dom bor & inte bor osv. osv. i en hel jävla oändlighet - för helvete, byt bort din villa & ditt trygga liv & gör ett år i deras skor (organiserat eller inte, skit samma)..

Du får bättre förklara relevansen för fenomenet att tiggare reser hit från andra länder i det du drar upp.

Det är så förbannat jävla dumt att gå runt & gnälla om ditt & datt...

Ska man inte kunna kritisera det man tycker är dåligt, vad är det för resonemang?

...titta inte dit om det svider så förbannat att se dom åka buss eller vad dom nu gör.

Tyvärr omöjligt.

• Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2015-06-04 16:52:03 följande:
    Varför ska jag googla? Du verkar veta hur man gör när man copypastear. Så kom igen nu.
    Du ville ha en länk, du fick den. Du har läst den, men gillade inte det du läste och nu måste du försvara dig genom detta påstående. Är det det bästa du har att komma med? KOm igen nu!!!
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2015-06-06 10:21:53 följande:

Du ville ha en länk, du fick den. Du har läst den, men gillade inte det du läste och nu måste du försvara dig genom detta påstående. Är det det bästa du har att komma med? KOm igen nu!!!

Ahh bara sådär 2 dagar senare kommer ett till smitningsförsök.
  • Anonym (...)

smitningsförsök från vaddå?
    Den enda som smiter under är du, du kommer med personangrepp och härskartekniker så fort du blir motbevisad.
    Men vet du vad, fortsätt du och ge pengar (tror inte på allvar du gör det, utan du låter bara käften gå för att det ska se så fint utåt) men tror du på allvar att tiggarna får behålla pengarna? Klicka lite på youtube så får du se verkligen.
    Varenda person som ger pengar, stöder trafficking, för det är det som tiggeriet är. Människohandel. Nu kommer du komma med *källa på det* orkar inte googla, men kolla som sagt youtube, det räcker med att du skriver tiggare så får du fram en hel del som filmats utan att tiggarna sett det. Eller google själv. Såg du kalla fakta för ett par veckor sedan?? Så jodå, det finns bevis, men du vägrar se den, och när du får bevis, så går du till angrepp istället för du vet att du inte har så mycket annat att komma med. 

• Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2015-06-06 13:39:18 följande:

smitningsförsök från vaddå?
    Den enda som smiter under är du, du kommer med personangrepp och härskartekniker så fort du blir motbevisad.
    Men vet du vad, fortsätt du och ge pengar (tror inte på allvar du gör det, utan du låter bara käften gå för att det ska se så fint utåt) men tror du på allvar att tiggarna får behålla pengarna? Klicka lite på youtube så får du se verkligen.
    Varenda person som ger pengar, stöder trafficking, för det är det som tiggeriet är. Människohandel. Nu kommer du komma med *källa på det* orkar inte googla, men kolla som sagt youtube, det räcker med att du skriver tiggare så får du fram en hel del som filmats utan att tiggarna sett det. Eller google själv. Såg du kalla fakta för ett par veckor sedan?? Så jodå, det finns bevis, men du vägrar se den, och när du får bevis, så går du till angrepp istället för du vet att du inte har så mycket annat att komma med. 

Personangrepp och härskartekniker. Ok visa mig ETT ENDA personangrepp.
    Och du är rätt bra på det där med härskartekniker själv. Mr Oneliner.
  • Anonym (4an)

såg Kalla fakta om tiggarna och i visa fall är det ju organiserat så att det kanske var en sådan tiggare du stötte på?

eller så var buss chaffisen extra snäll och körde tiggaren gratis
    man vet inte?

• greesgdd
    Anonym (4an) skrev 2015-06-06 14:24:52 följande:

såg Kalla fakta om tiggarna och i visa fall är det ju organiserat så att det kanske var en sådan tiggare du stötte på?

man vet inte?

Se istället på BBC-dokumentären " Britains child beggars".  ( bara att googla)

Från England men det lär ju inte skilja så mycket från det som sker här, och till skillnad mot mes-reportage från Sverige så ifrågasatte och dubbelkollade de allt som serverades ( i sverige hade det fått heta- men hen saaaa ju det)
    och fann inte helt oväntat att det mesta var lögner..

Rätt intressant även om vilka pengar de tjänar i det programmet.
  • Anonym (...)
    Anonym (suck) skrev 2015-06-06 13:46:31 följande:
    Personangrepp och härskartekniker. Ok visa mig ETT ENDA personangrepp.
    Och du är rätt bra på det där med härskartekniker själv. Mr Oneliner.
    ha ha ha, nu gör du samma sak igen! smiter ifrån ämnet och kommer med löjliga motangrepp. Tar fram popcornen här :)
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2015-06-07 09:56:10 följande:

ha ha ha, nu gör du samma sak igen! smiter ifrån ämnet och kommer med löjliga motangrepp. Tar fram popcornen här :)

Visst tramsa på du. Som vanligt kan du inte bevisa ett uns av det du säger. Ta lite saft och kaka, ist.
  • Anonym (suck)
    Anonym (fy fan) skrev 2015-06-07 10:08:31 följande:

Ignorera för guds skull annars blir tråden bara fylls med skit!

För sent, det har du ordnat själv!
  • Anonym (4an)
    Anonym (4an) skrev 2015-06-06 14:24:52 följande:

man vet inte?

Nä kalla fakta är seriöst det tror jag på det som kom fram i programmet
Svar på tråden Nu åker tiggarna buss till jobbet