Nyfiken fråga om McD
Man ser ganska ofta föräldrar som väljer apelsinjuice på McDonalds till sina barn istället för läsk, men jag undrar varför gör ni det?
Man ser ganska ofta föräldrar som väljer apelsinjuice på McDonalds till sina barn istället för läsk, men jag undrar varför gör ni det?
Förstår inte riktigt syftet med denna tråd. Är det för att visa att du vet att juice är lika onyttigt? Som att inte de flesta vet det liksom...
Av samma anledning som jag beställer chicken nuggets istället för hamburgare; för att det är det ungarna vill ha.
Enda skillnaden är att man får i sig lite fiber och c-vitamin.
Ja, en del lurar nog sig själva där..
Men alltså.
Menar ni att pressad frukt utan tillsatser ( nu vet jag inte vad för juice de har, vi äter inte där) är skadligt och jämförbart med färgämnen, konstgjorda aromer, socker, smakförstärkare och allt skit som finns i läsk?!
För tänderna kanske, men i övrigt?
När vi äter snabbmat (vilket aldrig sker på just McD) så fick mina barn mjölk till hamburgaren så länge vi kunde bestämma över detta. De fick även exempelvis minimorötter istället för pommes.
När de blev större så valde de själva vilken dryck de ville ha.
Självklart är enda anledningen till att man väljer juice den att ge någon skitnödig, osäker o liten stackare chansen att slå sig på bröstet o för ett par minuter känna sig viktig.
Du skriver att du inte bryr dig? Men du väljer att starta en tråd om det...?
Och dessutom anonymt...
För att han vill ha det, för att jag tycker att man ska få unna sig något man vill ha då och då även om det är onyttigt och för att jag egentligen inte ser någon anledning till att låta bli då den totala mängden socker han får i sig på en vecka ändå är låg.
Är inga vana mcdonald's besökare. De ggr vi varit där har 4 åringen fått välja vad hon vill ha. En gång vatten, en gång äppeljuice. Hon är inte så förtjust i läsk.
Nu är det väl ingen som tror att juice är direkt nyttigt, det finns nog ingen som gör. Men det är ju mindre onyttigt än läsk iaf.
C-vitaminet i den färskpressade juicen hjälper också till att ta upp järnet i köttet. Ser du bara kalorier och socker du TS?
C-vitaminet i den färskpressade juicen hjälper också till att ta upp järnet i köttet. Ser du bara kalorier och socker du TS?