• LovisaNellie

Är jag och sambon helt pantade i huvet?

Jag och min sambo har 3 döttrar tillsammans och försöker skaffa ett syskon, vi bor i en 3a på 70 kvm. Är vi helt pantade som ens tänker tanken? Självklart letar vi större.. Nån mer med stor familj som bor litet? Vi kommer ha min sambos svärföräldrar som hackar på oss ang att vi bor litet och borde tänka oss för, enligt dom. (Jag känner att bara vi känner att de funkar för oss så ser jag inga hinder. Vi har inga ekonomiska problem heller.)

• Svar på tråden Är jag och sambon helt pantade i huvet?
  • lövet2

Alltså, jag växte upp i en 2-rummare. Jag + mina 3 bröder delade på sovrummet medan mina föräldrar sov i en bäddsoffa i vardagsrummet. Vi hade en mycket lycklig barndom.
    Skillnaden är kanske att ingen tittade snett på oss då, eftersom tiderna var lite annorlunda.

• ssa123

Jag får panik bara av tanken hahaha!

Men känner ni att det funkar för er så skit i alla andras åsikter!

Jag önskar att det skulle funka för oss att bo så med tanke på hyror bolån osv osv

Lycka till i bebisverkstan!

• fjanten

Jag kan nog hålla med om att 70kvm känns litet för en familj på fem, och att då skaffa ett till barn..

• Ful Anka

Det låter som en lagom yta att bo på som ensam. Var ni 5 sa du???

This is my life and I don't care
  • Miss P

Jag hade väntat tills man hade större... Att leva 6 st personer i en 2:a på 70 kvm är ganska litet tycker jag. Men ni ska göra det som känns rätt för er. Lycka till

• EliWe

Hehe jag och min man bor i en villa på 140m2. Vi köpte den för 3 år sen för att förbereda inför barn i framtiden. Så alla är vi olika

• dr acula

Jag bor själv med ett barn på 75 kvadrat och kan ibland tycka att vi behöver större, skulle få panik om vi var 5 personer som skulle bo här. Men beror väl på hur länge ni hade tänkt bo så! Hinner ni flytta innan barnet är fött? Har ni sängen i vardagsrummet blir det kanske svårt om bebisen ska sova med er? Eller delar barnen rum?

• villbligravid88

Vi har liknande förhållanden. Har två döttrar i en 2,5a och det funkar jättebra! Känns lite trångt och stökigt ibland så klart, men det är fördelar med att bo trångt också. Jäklar vad vi kommer nära varandra och får umgås mycket med varandra, och som vi trivs med det! Att hela familjen är tillsammans så gott som hela tiden när vi är hemma är helt underbart! Vi ska börja försöka för ett tredje barn om några månader och vi kommer bo kvar här tills vi hittat det perfekta större boendet. Inte mycket som slår att bo mitt i stan, men ändå ha egen uteplats och möjlighet att släppa ut barnen för lek på gården. Det är mycket mera värt än att ha en stor lägenhet eller ett stort hus för den delen. Så tänker vi.
    Tycker inte alls att det är pantat att vilja ha flera barn trots att man bor trångt. Det finns så många fördelar och jag tror faktiskt att familjen blir tajtare =)

• Nelly12345

Jag väntar redan nr 4 och har 3 söner. Vi bor i en 3a på 82kvm. Men vi har satt upp en innervägg i vardagsrummet så de blev en liten 4 istället :)

• metervara

Är det så att det råder bostadsbrist där ni bor eller att ni inte har råd med större så förstår jag att man bor trångt. Men om det inte finns hinder för att bo så att alla får plats så förstår jag inte varför man bor kvar i en sån liten lägenhet.

Men det är min åsikt det, alla gör självklart som dom vill.

• Hannah76

Hur tänker ni framåt? Det är en sak att bo så när barnen är små, men det blir värre när de blir äldre.

Vi bor i en trea på 85 kvm, med två barn. De har varsitt rum, vi har sängskåp. Det var en tillfällig lösning, men vi har trivts så bra att vi bott här i tre år. Vi tittar efter annat, men har inte bråttom.

Svar på tråden Är jag och sambon helt pantade i huvet?