• Skostlk

Vilken storlek i sandaler köper du till din 4,5-åring?

Vilken storlek har din 4,5-åring i sandaler?

Vad har barnet för fotlängd?

Min son är 4,5 år och har cirka 17-17,5 C5 lång fot. Hans nya sandaler blev i strlk 30.

Är det vanligt? Mindre än medel? Större än medel?

• Svar på tråden Vilken storlek i sandaler köper du till din 4,5-åring?
  • Flickan och kråkan

Olika märken och modeller är olika i storleken. Vissa är stora, vissa små i storleken. Jag har relativt små pojkar med medföljande relativt små fötter. Både 6- och 7-åringen brukar ha cirka storlek 30. Deras fötter är 17,8 respektive 18,2 cm. 6-åringen har i sommar ett par pax-sandaler i stl 30 och 7-åringen ett par keen i stl 31 (men de är ju små i storlekarna). På längden är de cirka 116 respektive 118 cm.

• Alexi

Min 4.5-åring har fötter på 17 cm och jag tror hans nya sandaler är stl 29.

• Minza83

Mina söner är 5&6 och mäter 19.5 cm båda två. :)
    Förra sommaren mätte de 17.5&.18-18.5.. Nånting sånt :)

• Natulcien

Vår son är 4,5 år och hans fötter är 17,5 cm. Han använder både strl 29 och 30 just nu beroende på skomodell. Men just sandaler har han strl 29. De är av märket Kavat.

• nozpa

4 åring har stl 25. Osäker på fotlängden då jag är sådär lat o bara tar med till affären och låter personalen sköta det.

• Dixie

Det viktiga är väl att skorna passar, om det är vanligt eller inte har ju inte så stor betydelse?!

Skostlk skrev 2015-06-08 09:46:23 följande:

Vilken storlek har din 4,5-åring i sandaler?

Vad har barnet för fotlängd?

Min son är 4,5 år och har cirka 17-17,5 C5 lång fot. Hans nya sandaler blev i strlk 30.

Är det vanligt? Mindre än medel? Större än medel?

• rrushe

Mina barnhar stora fötter verkar det som. Stora dottern 3,5 år strl 28 sandaler.. Lilla tjejen 2 år 4 mån strl 27 sandaler ð??¨ð??¨

Svar på tråden Vilken storlek i sandaler köper du till din 4,5-åring?