• Anonym (blod)

Vid missfall - När är det för mycket blod?

Hej! Fick missfall förra veckan. Eller bebisen hade dött i magen men inte kommit ut och vi fick se det på ultraljud förra veckan. Fick tid för en skrapning till imorgon men idag började allt komma ut av sig självt. Det har kommit mycket klumpar och jättemycket blod. Jag har aldrig blött så mycket i hela mitt liv. Kan knappt vara i annat än liggande läge eller på toaletten för att inte blod ska komma överallt. Reste mig upp från sängläge och kände att det bara forsade blod så jag fick rusa till toaletten. Det kom blod överallt på den korta vägen dit. Har fått byta trosor tre gånger nu på bara 1-2 timmar för att jag har blött igenom. Binda har jag fått byta massor med gånger.

På sjukhuset sa de att man skulle ringa om man blödde igenom 2 bindor per timme i tre timmar, men de sa aldrig varför. Vad händer då i så fall? Jag har inte lust att åka in redan idag, jag ska ju dit imorgon. Hur mycket blod är för mycket blod och vad kan hända? Är det någon som vet?

• Svar på tråden Vid missfall - När är det för mycket blod?
  • Lilla JJ

Om du fortsätter att blöda som du gör är ju risken att du kan förlora för mycket blod. Följ sjukhusets rekommendation. Du kanske behöver åka in och skrapas akut.

Le-det kan smitta!
  • Lena74

Du kan få blodförlust så jag tycker du ska ringa på en gång.

• lövet2

Har du ringt än? Du bör åka in rätt omgående, för det där är för mycket blod. Vad kan hända? frågar du. Du kan dö.

• Anonym (MA-08)

Jag blödde så mycket att det inte ens var nån mening resa sig från toan. 2 nattbindor hade gått åt på en kvart typ! Men inte åkte jag in,det slutade ju blöda rejält inom några dar och helt inom 2,5 vecka. Enda skulle väl vara om man vet med sig att man har lågt blodvärde innan. Jag ligger väldigt högt.

• Anonym (blod)

Ringde inte och åkte inte in. Det lugnade sig lite på kvällen/natten, iaf rent blodmässigt. Tack för era svar iaf!

Svar på tråden Vid missfall - När är det för mycket blod?