Är det jag som håller i för hårt?
Min dotter fick åka på läger idag för första gången. Hon är nio år gammal och ska vara borta i fem nätter. Man skulle ta med sig madrass och allt som behövs för den här tiden. Jag tog med en vanlig skummadrass. Tänkte ta med ett vanligt liggunderlag som hon skulle få sova på men tog skummadrassen i sista stund. det var ju lika lätt.
När vi kommer fram så har alla barn i min dotters grupp redan installerat sig. Nästan alla hade med sig såna självuppblåsbara madrasser och till och med uppfällbara garderober som de lagt sina kläder i.
Alla barnen hade en iphone 5 som de fick av sina föräldrar när de bytt upp sig och varsina Ipads. Min dotter fick själv tjäna ihop till en egen telefon (en young galaxy) när hon sålde jultidningar i julas som hon hade med sig. Cykel skulle man ha med sig och de i hennes grupp hade nya fina cyklar. Min dotter har ärvt sin från kusinen.
Barnen kom med frågor till min dotter som, hur länge har du haft din cykel egentligen? Den ser väldigt gammal ut. och Gillar du din telefon? Varför har du inte en sån här säng? nu är de ju vänner sen tidigare men jag trodde inte att det var såhär.
Nu känns det som att vi (föräldrar) är hur snåla som helst! Är det så att man ska ha såna saker till barnen nuförtiden? Är det bara jag som är gammalmodig och vill "härda" barnen lite?