• Anonym (Konflikt)

    Konflikt med restaurangen

    Har hamnat i bråk med bufféresturaungen här i min närhet. Regeln är ju att man får plocka hur mycket mat man vill under buffé. Jag betalade hela 95 kr!!!!! Dyrt! Men kag ville faktiskt unna mig. Kinesisk mat var det. Jag åt två portioner. Sedan gick jag för att ta min tredje. Jag fyllde hela min tallrik med ris (ganska mycket). Sedan gick jag till mitt bort och la ner riset i en plastpåse och la sedan påsen i min väska. Jag tänkte att jag nu skulle slippa laga ris under hela helgen eftersom det gott skulle räcka. Men detta såg en av servitörerna och sa till mig att sådär får man minsann inte göra. Jaha? Men jag har ju betalat! 95 kr för buffé. Då får man faktiskt göra så! Och jag la faktiskt hela riset på tallriken och sen välte jag ner det i min påse. Hade jag gått fram med påsen och fyllt den med ris direkt från buffébordet hade det varit en annan sak.

    Nu har jag tydligen blivit portad därifrån. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Konflikt med restaurangen
  • helene 355

    ja men om vi säger så här då, du ska äta middagssupe emd vänner och värden lagar mat som ska räcka till alla och då lägger ni 95 kr var, skulle du då också ta fram en påse och ta hem ris med när du sitter vid det middagsbordet?

  • Anonym (Konflikt)
    helene 355 skrev 2015-06-14 19:49:44 följande:

    ja men om vi säger så här då, du ska äta middagssupe emd vänner och värden lagar mat som ska räcka till alla och då lägger ni 95 kr var, skulle du då också ta fram en påse och ta hem ris med när du sitter vid det middagsbordet?


    Oerhört pinsammoch dålig jämförelse
  • ITpappan
    Anonym (Konflikt) skrev 2015-06-14 19:46:13 följande:

    Har hamnat i bråk med bufféresturaungen här i min närhet. Regeln är ju att man får plocka hur mycket mat man vill under buffé. Jag betalade hela 95 kr!!!!! Dyrt! Men kag ville faktiskt unna mig. Kinesisk mat var det. Jag åt två portioner. Sedan gick jag för att ta min tredje. Jag fyllde hela min tallrik med ris (ganska mycket). Sedan gick jag till mitt bort och la ner riset i en plastpåse och la sedan påsen i min väska. Jag tänkte att jag nu skulle slippa laga ris under hela helgen eftersom det gott skulle räcka. Men detta såg en av servitörerna och sa till mig att sådär får man minsann inte göra. Jaha? Men jag har ju betalat! 95 kr för buffé. Då får man faktiskt göra så! Och jag la faktiskt hela riset på tallriken och sen välte jag ner det i min påse. Hade jag gått fram med påsen och fyllt den med ris direkt från buffébordet hade det varit en annan sak.

    Nu har jag tydligen blivit portad därifrån. Vad ska jag göra?


    Du skämtar, eller hur?

    Skäms!!
  • helene 355
    Anonym (Konflikt) skrev 2015-06-14 19:51:44 följande:
    Oerhört pinsammoch dålig jämförelse
    varför då, du har betalt i båda situationerna för maten du ska äta där och ej hemma.
  • 26arigStudent

    Ärligt talat, så kan jag förstå att de portade dig. Det finns sociala, oskrivna regler. En av dessa är att den mat du tar för dig på en buffé bör du äta upp (vilket inte alla, men många följer).
    Jag har inte hört om en regel att man inte tar med sig mat i doggy-bags från buffëer men det tror jag snarare är p.g.a. att "ingen" skulle få för sig tanken.

    Om du vill lösa det hela, så bör du nog be om ursäkt och eventuellt betala lite extra för riset som du tog.

  • Rakad Apa

    Luktar lite troll över det hela...


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (*)

    TS, det är väl dina föräldrar som betalt för maten?

  • viseversa

    Detta måste vara ett dåligt skämt. Klart som korvspad att det inte är okej att bete sig så som du gjorde ts. Jag förstår att dom portade dig. Det hade jag också gjort om jag var i deras skor.

  • Konservativ

    Vanlig regel att man inte får ta med sig mat från buffe. Hur hade det fungerat annars? EN person går in och tar mat för alla sina kompisar. Restaurangen är ett företag.

  • athanatos

    Jaha har sommarlovet börjat nu.
    Ts om du ska trolla så måste du tänka efter mer innan, du måste anstränga dig mer. Det här var ett mycket dåligt trollande.

  • Meus Veritas

    Ha ha ha bra försök o jag trodde alla visste att buffe Inte betyder "allt du kan äta" utan den riktiga betydelsen är typ "urval av flera rätter" alltså en benämning på att du kan välja flera saker. I regel kan en buffe tillomed ha en regel som säger hur många gånger du får ta om

Svar på tråden Konflikt med restaurangen